Gå til innhold

SV Washpuddel


Mats

Recommended Posts

Fikk små sjokk når jeg dro opp døra på vaskemaskina istad. I all microfiberen min så sitter det bittesmå skumgummi biter dypt inne i porene.

Trodde først det var noe som var blitt vasket der tidligere som gjorde det men kom fram til at det ikke var dette. Så gikk jeg grundig over det jeg hadde vasket som var et par miracle dryers, ss drying towel, sv washpuddel samt diverse små microfiber. Da fant jeg ut at det var et hull hvor washpuddelen hadde blitt sydd sammen i enden, og skumgummien inni den har rett og slett gått i oppløsning og satt seg fast i alt av microfiber som ble vasket sammen med den.

Så fra nå av er denne bannlyst hos meg grunnet ovennevnte problem.

Ble vasket på 60 grader med MF wash. Flere som har opplevd samme problem? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Har kun brukt Washpuddelen en gang, og da gikk det hull dær hvor den er sydd sammen.. Må vel frem med nål og tråd før den kastes i vaskemaskinen

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Ja greit og gjøre det før du vasker den.

Skal også nevnes at min er godt brukt og hadde blitt slaskete. Men syntes allikevel det var dårlig.

Ja burde vel egentlig være mer holdbar til den prisen.. Er det flere her som har opplevd samme problem?

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Derfor man vasker vaskehansker, mf og tørkehånkler adskilt. Jeg vasker heller ikke vaskehansker på mer enn 40grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor man vasker vaskehansker, mf og tørkehånkler adskilt. Jeg vasker heller ikke vaskehansker på mer enn 40grader.

Jeg vaska alle mine MF igår på 50 grader med milo.. Både NL klutene, de gule fra CG og CG Monster.. Nå har jeg kun blåe MF kluter, Monster klutene farga mildt sagt av :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også en waschpudel etter å ha lest mye positivt om denne, etter å ha startet med denne og så prøvd en billig chilene vaskehanske er puddelen blitt nedgradert til felgtjeneste... jeg er ikke imponert over den Sveitsiske puddelen. i hvertfall ikke like imponert som jeg er over de (få) andre Swissvax produktene jeg er i besittelse av B)

Shield ruler som vintervoks, og jeg vurderer en litt mere "jålete" voks fra Swissvax nå som det nærmer seg sommer B

JonA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

har brukt en bøtte med Waschpudels her og ikke merket at noen har gått opp i sømmene...

men microfiber + ww håndkler er ikke i maskinen sammen med vaksesakene, vaskesaker inneholder sand og lort som ikke bør komme i kontakt med mikrofiberen, samt at mange vaskehansker av bla chenille loer en del ved de første vaskene også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bruke timer med pinsett på å plukke lo etter å ha vasket puddelen sammen med noen MF, etter anbefaling her på forumet... :blink: Konstaterer bare at selv om det står på internett så er det ikke nødvendigvis sant.

Nå bruker den stort sett kun til dørterskler og vanskelig tilgjengelige områder da jeg synes den er meget håndterbar til slikt arbeid. Ikke mitt favorittredskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Om noen har problemer med produkter som de mener har opphav i produksjonsfeil eller svakheter så er sjansen for å få erstattet dette mye bedre ved å sende oss en e-post om dette. Legg det gjerne ut her, men for at vi skal kunne gjøre noe med det så må vi nesten få en ordentlig henvendelse. Reklamasjoner godkjennes for ordens skyld på skader forårsaket pga produksjonsfeil, kvalitetsfeil, etc - ikke "brukerfeil" ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At farge smitter skjer stort sett med alt av tekstiler...

Men det har ikke noe og si for kvaliteten på mf`n din at den er blitt farget.. ... ;)

:)

Har uansett planer om å bruke disse klutene med andre farger til kun glass, felger osv. uansett.. Har bestillt opp en god del 3-pakker med CG Monster kluter, disse er konge og bruke, myke og gode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en ordentlig henvendelse til Dag, puddelen min ble ødelagt når broren min lånte den og etter bruk la den på asfalten og spylte den "ren" med høytrykkspyleren... :rofl1:

Nå har den ingen hår igjen på den ene siden... :(

Jeg frykter at dette tilfellet går under brukerfeil?? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...