Gå til innhold

Toyota Auris


Colli

Recommended Posts

Yes, denne ble jo pleid fint før vinteren. Jeg hadde mine mistanker om at den var blitt stygg igjen i løpet av vinteren. Hvorfor? Fordi denne lakken er mykere enn en nybarbert barnerumpe. Så det var en her inne med Auris også, lykke til med å holde den! ;) Så ja.... Ble en fin shine av denne... Følger litt bilder av ymse kvalitet. Litt underveis, og litt midt i, og litt etter. Tror dere forstår hva som er hva....

Chemical Guys CWG

Grit Guard + ekstra bøtte

Megs Clay

Optimum NO Rinse

Optimum Polish

Chemical Guys Jetseal

DP Max Wax

Black Again

Chemical Guys Silk Shine Dressing

IMG_1717.jpg

IMG_1718.jpg

IMG_1719.jpg

IMG_1720.jpg

IMG_1723.jpg

IMG_1724.jpg

IMG_1725.jpg

IMG_1726.jpg

IMG_1727.jpg

IMG_1728.jpg

IMG_1729.jpg

IMG_1730.jpg

IMG_1731.jpg

IMG_1732.jpg

IMG_1733.jpg

IMG_1734.jpg

IMG_1735.jpg

IMG_1736.jpg

IMG_1738.jpg

IMG_1739.jpg

IMG_1740.jpg

IMG_1741.jpg

IMG_1742.jpg

IMG_1743.jpg

IMG_1744.jpg

IMG_1745.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Nydelig resultat :) er så deilig å jobbe med myklakk når en har tyskerlakk.. Alt er liksom så enklere ;)

Flott jobb! tommel x 2 opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Det der ble jo helt fantastisk bra! Panseret på den så vel ut slik som det ser ut på min bil nå.

Hva maskin og pads brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ikke klarer å se hva som er før og etter får heller spørre om de er usikre!! :)

Myk lakk?? Ja, det er det... Litt for myk spør du meg, laget jo faktisk riper om jeg var uforsiktig med MFn.... ILLE!

Trodde alle visste jeg brukte rotary jeg... Aldri brukt noe annet! :P Arevb solgte meg en billigmaskin for en goood stund siden, og den lever enda. :) Einhell Bavaria 1100E heter den vel...

Brukte hvite LCC puter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Er ikke spørsmål om hva bilde som er før og etter hvertfall! Blir jo helt dårlig når man ser sånnt resultat. Helt konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, ble lite etterbilder i solen, men tok noen for å bevise at jeg ikke skjuler swirls! :P

Var nå en jeg sendte url til som ikke var imponert pga det var riper på noen av bildene (noen av før-bildene).... Hehe! :) Derfor jeg skriver at folk får spørre om de er i tvil, selv om det ikke bør være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i optimum polish du? Tror jeg må prøve den snart, savner produkter som ikke støver!

Nydelig resultat du fikk henta frem i lakken iallefall!

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg liker den ja. Den er i hvert fall bedre enn hva prisen tilsier. Skal prøve meg på 106ff når jeg er tom for Optimum Polish... Dvs, etter søndagens bil er jeg nok tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prima jobb som vanlig Colli....

Ser supert ut, synd lakken er myk da, fort riper igjen da...men mere jobb på deg det også.. he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent! Skal selv ta en runde min Auris med:

Meguiars Gold Class Shampoo & Conditioner

Poorboys Black Hole

Poorboys Natty's Paste Wax Blue

Mequiars #21

Veldig spent på Poorboys Black Hole :) Valgte Mequiars shampoo'en grunnet den myke lakken Auris har.

Spørsmål Colli; hvilke deler maskerte du på bilen? Ser at du har maskert ved viskerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville maskert HELE den plastdelen + viskere under frontruten. Samt plast på speil og grøftelysrammene. Ellers kan det være lurt å åpne panser og maskere den gummipakningen mellom panser og frontplate. Det på dørene (i åpningene) bør gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miatajon

Fantastisk jobb på denne Colli :)

Kan skrive under på at lakken nesten er i overkant myk på endel japanske biler ja..er som du sier på Miataen min og,at en lager faktisk riper med Microfiber-klutene hvis en ikke er litt forsiktig :rolleyes:

Ellers så er Aurisen tipptippoldeBILEN til Corollaen min, hehe.. Utviklingen har gått fremover på 20 år ;)

Fra dette:

Bilde026.jpg

til dette:

IMG_1736.jpg

;)

Endret av miatajon

16 Nissan X-Trail 4x4 Tekna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Ville maskert HELE den plastdelen + viskere under frontruten. Samt plast på speil og grøftelysrammene. Ellers kan det være lurt å åpne panser og maskere den gummipakningen mellom panser og frontplate. Det på dørene (i åpningene) bør gå greit.

Sleng heller ett gammelt laken fra under panseret og opp til rutekanten! sparer masse tape og masse jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk jobb på denne Colli :)

Kan skrive under på at lakken nesten er i overkant myk på endel japanske biler ja..er som du sier på Miataen min og,at en lager faktisk riper med Microfiber-klutene hvis en ikke er litt forsiktig :rolleyes:

Ellers så er Aurisen tipptippoldeBILEN til Corollaen min, hehe.. Utviklingen har gått fremover på 20 år ;)

;)

Oioi....den Corollaen er HELDIG som har deg som eier. Ble litt emosjonell av å se hvor godt den har holdt seg. Har en slik selv, men rustspøkelset hadde allerede fått tak på den da jeg arvet den av morfar. Har så utrolig lyst til å gi den sine glansdager tilbake...

Ellers var resultatet på Aurisen heeelt utrolig bra. Man må jo bare bli glad av å se sånt!

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville maskert HELE den plastdelen + viskere under frontruten. Samt plast på speil og grøftelysrammene. Ellers kan det være lurt å åpne panser og maskere den gummipakningen mellom panser og frontplate. Det på dørene (i åpningene) bør gå greit.

En ting til; hvor viktig er det å maskere gummilistene på vinduet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...