Gå til innhold

Audi A6 Lakkrens


Tommeliten

Recommended Posts

Tommeliten

Min kjære Audi A6 fikk seg en liten runde idag. Den har vært veldig stygg i lakken. Ikke var den ordentlig hvit lenger smat den hadde mye piggdekkstøv som har satt seg godt.

Hadde ikke tilgang på maskin idag. Hadde glemt å be klargjøreren på jobben legge den frem før helgen.

Satte igang med vask med CG i bøtte fra Scandicshine med gritguard. Samt microfiber mitt. Brukte avfetting fra Turtle (den nano.tech greien).

Brukte Duragloss 101 og 111 på lakken. Haddde kjøpt inn Scratch X 2.0 også. Det var jaggu bra. For det var noen flekker som jeg trengte det på. Men klarte ikke å fjerne noe riper for hånd med den. Brukte den ikke på hele bilen, kun på de værste plassene.

Bilder fra avfetting som ligger og virker litt:

Bilde0265.jpg

Bilde0266.jpg

Noen bilder fra claying, polish og ferdig før voks...

Bilde0267.jpg

Bilde0268.jpg

Bilde0269.jpg

Bilde0270.jpg

Bilde0271.jpg

Litt inspisering, men vanskelig å se på mobilbildene :(

Bilde0276.jpg

Chrome-listene har vært borti noe sterke greier tidligere. Skal ordnes på litt senere.

Bilde0277.jpg

Ferdig med Duragloss 111. Ble først renset med Duragloss 101

Bilde0278.jpg

Div...

Bilde0279.jpg

Bilde0279.jpg

Bilde0279.jpg

Nå står bilen inne på verkstedet på jobben og lar duragloss 111 herde litt før. Skal straks jobbe natt et annet sted så har ikke fått gjort noe med noe annet enn lakken idag.

Blir nok litt korrigering med maskin senere. Denne bilen ser egentlig ikke ut hvis man ser litt nærmere. Slipper heldigvis billig unna med hvit bil :D

Skulle låne meg en S60 til imorgen. Prøveskilter og nøkler var lagt frem, men bilen var ikke å finne:huh:

Lurte meg da inn på bruktbilkontoret og fant meg en V50 istedet:

Bilde0284.jpg

Kommer update når jeg har fått på voks imorgen.

Dette er bare en liten amatørlogg, men slenger den ut likevel. Ble ikke så bra dokumentert hva jeg har gjort, men har kun et dårlig mobilkamera om dagen....

UPDATE:

På søndag ble det en runde med voks. Hadde kjøpt inn Pete's 53 og dermed ble det den. Ble ingen bilder underveis. Men her er en del ferdigbilder.

Bilde0289.jpg

Bilde0291.jpg

Bilde0298.jpg

Bilde0301.jpg

Bilde0302.jpg

Et par bilder i skyggen:

Bilde0305.jpg

Bilde0304.jpg

Senere i sommer må jeg fjerne litt swirls og kanskje en del RDS :(:

Bilde0299.jpg

Tok en vannflaske og testet beading/sheating litt idag. Måtte bare prøve litt :)

th_Videoklipp0007.jpg

Endret av Tommeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja noen helbilder av den bilen der utendørs tror jeg rocker :)

Duragloss gjør seg på hvite biler ..... hvordan syntes du de var å jobbe med?

Strøken bil også, samt at stickers på den var jo konge..... :lol:

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommeliten

Det ble hvitere enn før ihvertfall. Foreløpig har den kun stått innendørs. Skal til å legge på voks nå; Pete's 53.

Produktene var fin å jobbe med synes jeg. har desverre ikke så mye erfaring med mange andre å sammenligne med. Som nybegynner og for hånd kan det kanskje være at det gikk med litt for mye produkt. Usikker på hvor tynt det skal være, men var ikke noe problem å få det av igjen.

Update etter voks om en stund. Skal få tatt noen utendørs. Solen skinner jo i Fredrikstad idag og også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommeliten

Har fått lagt ut bilder av ferdig resultet. Bilen ble hvit og fin den.

Måtte så klart også teste hvor lite vannet var villig til å bli på bilen... ref video

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...