Gå til innhold

Altfor mange produkter!


Buljo

Recommended Posts

joda, da begynner endelig vogna å bli klar for en shine, har noen småsaftige riper å mye vaskeswirls..

har mye mot å lite vett, men plages litt med framgangsmåte.. har kjøpt en hel del produkter å eneste jeg har prøvd av disse før er nxt wax`n for 6mnd sider..

blir å ramse opp samlinga så kanskje dere kan hjelpe meg med rekkefølge og anbefalinger mht til produktene.. er så mange forskjellige produkter og nesten lest mæ ihjel her inne på forumet for å bli litt klokere. :blink:

men dere som har erfaring under beltet kan kanskje si spesifikt hva jeg skal gjøre med det jeg har..

har en roterende polermaskin (flextype)

bilen er en toyota, lakk kode 209, night time black metallic.

all hjelp taes imot med stor takk!!

la ved bilde av samlinga og bilen det skal på..

post-208-1212611566_thumb.jpg

post-208-1212611728_thumb.jpg

der er:

clay kit

tech wax 2.0

deep crystal 1 paint cleaner

deep crystal 2 polish

Meguiar's show car glaze #7

Meguiar's yellow wax #26

Scratch X

Plast X

småflasker med cleaner wax.

+ mange pads og Microfiber kluter.

har også noe flytende hardwax liggende fra gammelt av, men ikke noe å bruke tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Etter vask ville jeg brukt clay kitet, så brukt lakkrens og polish og beskyttet med NXT wax. kan eventuelt bruke MG7 og MG26 istedenfor NXT wax. Men har ikke prøvd disse selv så litt vanskelig å fortelle deg hvordan de funker.

Scratch X kan du bruke etter paint cleaner hvis den er litt ekstra ripete enkelte plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Ikke bruk DeepCrystal på roterende, kjøp en flaske med MirrorGlaze 83, kjør den på maskinen med medium grov pad, deretter #7 og sist, men ikke minst to lag med #26. Da har du en enda fetere toyota uten swirls og med nydelig lakk :)

(bruker du DeepCrystal på roterende, ikke bruk makt og lav, lav fart. Produktet er ikke laget for roterende vettu.. Kjøpte hele DC serien x 2 ett par uker før jeg kjøpte roterende... kjipt!)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

PS det jeg har remset opp nedenfor mht set 1 - 6 er for hånd, ikke noe av det er til poleringsmaskin av denroterende typen...sorry

Bruk pads for hånd på og mikrofiber til å fjerne alle produkter..

-vask

-clay

-rens

-poler

-beskytt

er regelen du følger, men du har mer produkter så noen av stegene blir mer avansert...så her er planen Mr..

Vask og clay er grei skurring...

Du kan gjerne starte med ScratchX etter bilene er vasket, clayet og tørket,

Steg 1

ScratchX, Bare å jobbe seg over de stedene det ser ille ut, eller om du må ta hele bilen med den ser du best selv, personlig benytter jeg den på "punkt" korrigering av lakken ikke hele bilen da det tar mye tid, dette velger du da selv, funker å ta hele bilen også da..

Steg 2

Rens av bilen med DC paint cleaner, ett og ett panel taes, jobb godt med pad for hånd, ikke la tørke på panelet, men tørk av etter du har jobbet noen minutter på panelet, kan også ta en runde til om du ikke syntes det ble bra nok første gangen, bruk lite produkt

Steg 3

Polering med DC 2 polish er samme som cleaner, ett og ett panel og så tørke asap, ikke tørke på lakken denne heller, men den trengs ikke jobbes med, bare legge på et lag over panelet og fjern det igjen med en gang. bruk lite produkt

Steg 4

NXT gen tech wax på HELE bilen der det er lakk, så la den tørke skikkelig (30 min +) og så fjerner du den med lette bevegelser over lakken, ikke noe poeng å lesse på med denne heller, men pass på å få det på jevn og så det dekker allt.

Så BØR du la bilen stå i garasjen til dagen etter, ca 24 timer før du gjør noe som helst mer med bilen, ikke vask, ikke ut i regn, ikke noe mer polish enda... dette er pga kuring av sealeren i NXTn, da holder beskyttelsen mye lengere. SÅ etter 24 timer:

Steg 5

MG7 på ett og ett panel om gangen, ikke la denne tørke, men fjern når du har tatt panelet

Steg 6

MG26 på bilen, her må du lese på flaska da jeg ikke kjenner denne annet en at den skal være veldigg lett å jobbe med og det kan tyde at den kan legges på hele bilen og la tørke som de fleste sealere, men som sagt les på flaska..(gi tilbake meld på den også, frister den også..he he)

Så er det bare å ta lykter/plast med plastX (akkurat bestilt den selv) og benytte antagelig det du har av dekkfornyer på de sinnsykt Swissvaxære dekka dine....

OG du husker sef bilder....he he

Lykke til, og nevnte jeg bilder da... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven, her kom oppskriften.. dette skal bli gøy, men ser for meg laange armer når æ e ferdig, så ingenting kan taes med maskin?

har jo da selvfølgelig ikke garasje, manglet det i 1.5år nå å blir straks gal.. må bruke gårdsplassen. noe dritt!! men etter jeg har latt nxt`n stå i 24 timer er jeg nødt til å vaske bilen igjen så ikke jeg polerer inn all støv som er kommet over natta.. burde jeg gå flere ganger over med nxt, Meguiar's 7/mg26? vil ha blankeste bilen på jord.. :D

er det noen andre produkter jeg burde bestille til samlingen evt bytte ut?

tusen tusen takk for alle svar..

edit: jeg skal ta så mye bilder at kameraet skal gå varmt!!;)

Endret av Buljo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Du sa du hadde maskin, type roterende, hvis du har brukt den litt før mener jeg at f.eks (som sagt før )MirrorGlaze nr 83 er en bra polish som er passe sterk og som er klar for LSP etter bruk av den. Den er billig og gir ett enormt bra resultat.. Mye annet bra også, men jeg synes den er veldig god for prisen :)

Bilen din er sykt kul forresten! viste den til en på jobb, han er sjalu... haha

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/po...sh/prod_90.html - da har du knallgod polish i lange baner

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ingen av de med Roterende nei...men om du gjør det rett er det ikke så voldsomt tungt, blir bare slit om du lar noe som ikke skal tørke på bilen tørke eller du benytter for mye produkt

Om bilen står ute kan du bare spyle over den med vann etter 24 timer og tørke den før neste strøk med polering..

NXT er det stort sett ikke noe poeng å legge på i lag, men skal du holder det med 2...

MG7 kan du legge på flere lag, men holder bra med 1 lag av den også...

Meguiar's 26 er jeg ikke sikker på om har noe rens i seg, har den det skal den bare på 1 gang, samt at den kan fjerne noe av det som ligger under...Om den ikke har rens kan du legge på 2 el 3 lag om du vil, men hadde heller lagt på et nytt lag etter en el 2 uker om jeg var deg..(etter et par vask)

PS du får ikke alle knepa mine da vet du så sats på den nest blankeste bilen du....he he he ;) bare fleiper

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da har jeg fått startet med bilen, clayet, scratchx, dc1 & dc2 igår. skal legge på nxt idag. flere bilder kommer! :)

lastet opp diverse av riper/skadene.

men kan jeg legge på 2 lag med nxt etter hverandre eller må det ventes 24t mellom hvert lag når jeg legger på samme produkt etter hverandre?

edit: scratch x`n er kommet i ny utgave å kan brukes med DA maskin forresten , hadde seff ikke dette men prøvde litt med roterende på ultra lav hastighet når armene verket (sikkert idiotisk men klarte ikke la være) :rolleyes: produktet funket faktisk fint, ble ikke brent fast eller noe.. men er trenger noe råere guffe til å fjerne de ripene jeg har fått etter sist tur i skogen.. scratch x`n fjernet nesten bare swirls..

post-208-1213594629_thumb.jpg

post-208-1213594635_thumb.jpg

post-208-1213594654_thumb.jpg

post-208-1213594663_thumb.jpg

post-208-1213594612_thumb.jpg

post-208-1213594553_thumb.jpg

post-208-1213594563_thumb.jpg

post-208-1213594570_thumb.jpg

post-208-1213594578_thumb.jpg

post-208-1213594593_thumb.jpg

post-208-1213594602_thumb.jpg

post-208-1213594622_thumb.jpg

Endret av truhaa
Benytt enter etter du legger inn bilder så blir ikke posten så breeeeed.. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo mye bedre ihvertfall:)

Vil egentlig anbefale deg å kjøpe f.eks Menzerna 106/optimum polish + et par myke pad`s, og prøve deg forsiktig fram på lav hastighet med roterende maskin. (siden du allerede har en) Med myk pute og en fin polish er det vanskelig å gjøre så mye feil eller skade, også slipper man å bekymre seg for om armen skal ramle av :lol:

Tech wax burde vel tørke 30-60min før den tørkes av, også burde den herde 12-24t før noe legges over.

Har du dårlig tid kan du "flomme" over bilen med (is)kaldt vann etter at voksen er tørket av for å framskynde prosessen litt.

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bare bilder av skadene før jeg har fått gått over bilen, må finne kameraet etter kjerringa har rydda det bort. å få lasta opp hvordan forskjellen ble etter scratch x`n og dc1 & 2..

men hvis jeg skal legge 2 lag med tech wax, kan jeg legge ett lag, vente 1time, tørke med Microfiber, legge ett lag til å tørke av, så vente 24 før jeg går videre med mg7 & mg26? eller må jeg vente 24t før jeg legger på lag nr2 av tech wax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå begynner det å nærme seg noe her.. har lagt på dc 1, dc 2, 2 lag nxt tech wax 2.0.. skal nå ut å sette igang med Meguiar's #7 og så avslutte med #26.. skal bli artig å se resultatet, har tatt bilder underveis så dere får hele remsa snart.. eneste jeg ikke er fornøyd med er at jeg ikke har fått tatt alle swirls/riper bort.. men regner med at jeg sikkert blir å ta det når jeg får de rette produktene i hus.. men da må jeg vel ta hele den her prossesen på nytt.. off.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...