roadrune 21 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Hei. Jeg skulle gjerne hatt en kopi av det åpne brevet Tommy Schønberg skrev i forrige nr av Autofil. Er det noen som har bladet, og gidder å scanne den siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Har den, men ingen scanner desverre... sikkert fler som har den her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 16 April, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Jøss, hva står det der egentlig? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sruben 16 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Åpent brev fra Tommy Schønberg 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr0d3 9 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 (endret) Det står om at man ikke kan bøtelegges for chip-trimming. Jeg kan legge det inn, bare jeg får scanneren til å funke igjen... Edit: Der var'n for de som vil lese originalen Endret 16 April, 2010 av Fr0d3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roadrune 21 Skrevet 16 April, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Takker sruben, cred for den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sruben 16 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Oj, min første cred he he Bare hyggelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Jeg satt på Speedparts på Kjeller og leste den artikkelen - vi humret litt og var veldig enige. Det finnes bare en rulle her i landet for å måle effekt for myndighetene, og det er i Trondheim. Så hvis jeg kommer med min bil til neste EU-kontroll i f.eks Sandvika den dagen jeg f.eks har 232kh og 340nm i Saab'n så er ikke jeg spesielt nervøs for å "bli fersket". Jo, de kan nok få mistanke i forbindelse med den kjøretesten de har - men noen godkjent måte å måle effekt på har de ikke tilgang på.. Dessuten er min bil snart 10 år gammel og da er det 100% reduksjon i avgiftstillegget man egentlig skal betale for å få det innsmurt i vognkortet (10% rabatt pr år etter reg.dato i Norge - det betyr at f.eks. importbiler gjerne må vente noen ekstra år..) Og jeg oppfordrer selvfølgelig alle sammen til å få "stell i papirene" sine - dette er ingen oppfordring til å snike unna penger fra Onkel Staten, som så sårt trenger de til f.eks. å bytte marmorfliser på Operahuset, nedgradere infrastrukturen i dette landet eller betale for "komité-reiser" til Abu Dhabi..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenM 62 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Hvordan stiller det seg med forsikring da? Regner med at forsikringsselskapene hopper glatt over en effekttest og bare gir deg reduksjon om uhellet er ute Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Man må jo melde inn effekt-økning til forsikringsselskapet og da stiger premien tilsvarende også Og siden ikke engang Biltilsynet, som er de eneste som kan kjøre offisielt godkjente effekt-tester, omtrent har tilgang til nødvendig utstyr så har ikke forsikringsselskapene det heller. Og påstår de at de har det så kjører de i såfall på rulla i Tr.heim (som er det eneste offisielt godkjente test-stedet) og sniker i køen foran Biltilsynet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 16 April, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Svogern min er vel en av få i landet som har blitt tatt for dette mht trim av bil, audi A4 1.8 t, ble mål til 180 hk (org 150), og måtte betale 30.000,- i avgift. Måten han ble tatt på var at bilen var annonsert (fra forhandler) med 200 hk (trimmer sa 200hk), noe de på toll (eller hva det heter) så annonsen på, så var det i gang, bilen måtte måles, og forhandler og svoger ble enige om å dele avgiften... Dette er vel noen år siden nå (96/97) Sikker mer opplyst nå mht dette her, så innlegg som det fra TS kommer med er jo greit å få med seg så en vet noe mer om dette... Uansett sier jeg som Essie, å ha stell i papirer Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 April, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 April, 2010 Må redigere meg selv litt - den eneste rulla Staten har tilgang til er i Tr.heim - men godkjent til effektmåling er den ikke.... Så hvordan de skal få målt en bil og få opp offisielle, godkjente tall er en liten gåte for meg. Da skal jeg joggu kreve tilbakebetalt det jeg _ikke_ har f.eks. i min Toyota (150 i vognkortet, er vel nærmere 130-135 i real life tenker jeg) - men akkurat den fakturaen adressert til Staten tror jeg aldri vil bli betalt. Merkelige saker.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.