Gå til innhold

Diskusjon rundt poste restante


Dr_S

Recommended Posts

Fjernet noen poster her, det mht å slippe å betale mva osv må taes pr PM om det er ønskelig..

Som svar til det, siden du fjernet min post også, så er denne fremgangsmåten beskrevet adskillige ganger i media, så litt rart at det skal være annerledes på DCN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset også på at den posten om "poste restanse" var blitt fjernet. I utgangspunktet har jo ikke dette noe med mva-unnaluring å gjøre. Men det kan jo fort være det som er baktanken med å få det levert i Sverige...

Ellers har min pakke nå ankommet Gardermoen etter en liten tur nedover i Europa. Kan virke som om den ble kjørt med bil til Paris for så å få en flytur derfra til Gardermoen.

Håper ihvertfall på levering i ettermiddag :) Da blir det å pakke opp og sette produktene på stuebordet og beundre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt tatt opp en god del ganger før. Jeg synes dette bør legges inn i forumets regler hvis man skal fortsette å slette poster som omhandler handel via Sverige. Når det ikke er noe som tilsier at det er ulovlig verken i henhold til norsk lov eller forumets regler så virker det litt provoserende at poster blir slettet kun pga personlige meninger om saken. Selv forbrukerrådet "godkjenner" dette, så det er rart at et forum skal sensureres på denne måten :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Som sakt så er poste restante fult lovlig. Og min mening er at så lenge det ikke bryter med Norsk lov er det også lov å snakke om på dette forumet. Vi har ingen planer med å drive sensur av forumet så lenge innlegg holder seg innafor hva som er lov og følger retningslinjene her.

Så jeg tror kanskje at posten som har blitt slettet er misforstått.

Skal ta det opp med truhaa og moderatorene så vi får satt en klar regel på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg tror at posten som har blitt slettet er misforstått.

Det var nok adskillig mer enn en post som ble slettet :)

Men det kan godt taes i en annen tråd om det er mulig.

Diskusjonen rundt hva som er lov her på forumet kan godt tas i en egen tråd ja. Men on topic diskusjoner som vedrører bestilling og bestillingsmetoder fra butikken tråden handler om ser jeg ikke noe problem med :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bare for å oppklare. Er det lov eller er det ikke lov til å nevne poste restante i "vanlige" tråder? :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ligger tråd her

og her

Kunne linket der til den tråden så beklager at det ikke ble gjort, men etter 2 år her så vet jeg at det har en tendens til å utarte seg mht Poste restante.

lovlig er det nok opptil 3000 kr, men moralsk er det mange syn på det ;)

så bare å ta den diskusjonen i den tråden som er linket til i denne posten....

Og jeg har ikke sagt at noen er banditter fordi de henter varer i Sverige for å slippe Norsk mva så lenge det er lovlig...

Jeg får en bøtte PMr hver gang det navnet Poste Restante dukker opp her, så å samle det i en tråd mht handel i utlandet er best og lettest :)

Så beklager om noen følte seg truffet mht sletingen i den andre tråden...

Denne tråden stenges så taes diskusjonen i linken om handel fra utlandet...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...