Gå til innhold

HT blir nøkkete med foam canon


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Når jeg kobler foam canonen min på Gemni industri spylern jeg har i vaskehallen så klarer den ikke å holde gjevnt trykk. Den nøkker liksom. Funker å legge skum, men det kommer i posjoner og ikke gjevn stråle. Spylern kjører veldig høyt trykk. Kan dette være grunnen? Får ikke justert trykket da dette gjøres på lansen jeg tar av for å få på kanonen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er kapasiteten til foamcannon'en som er problemet. Det høres ut som om det er HT spyleren som ikke greier å holde jevnt trykk når den får såpass med motstand. Det kan jo hende den blir stående å vippe mellom høytrykk/lavtrykk. Ellers så er jeg forøvrig ikke helt sikker på hvordan dette fungerer.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Kan være at såpen ikke har blandet seg godt nok i beholderen.. Det ha jeg opplevd når jeg ikke har ristet beholderen godt nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Harddesamme problem i fjor. feilen var for ligen vannmengde inn i HT. Stengekran inne i huset var nesten helt lukket. I år med ny kran er det problemet borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

OK, for å komme med litt mer fakta:

-Denne ht,en er kraftig! Foma 737 kan jeg klare å holde imot med en hånd. Her har jeg ikke sjangs. Har folk på jobben som ikke klarer å stå oppreist med denne på fult trykk.

-Dette er "industri" saker, altså ikke en portabel du kobler til vannkran. Denne sitter montert i eget rom, altså slik som det er gjort på selvvaskeanlegg.

-Såpen er godt blandet og samme problem er hvis jeg bare kjører vann eller uten såpe.

- Den fungerer helt normalt med vanlig lanse

Tror mighty82 er inne på noe, da den skrur av trykket. Er det noen måte å få mindre motstand i den siden den kjører på såpass høy trykk? Jeg skal snakke med vaktmesteren og se om det går an å skru ned trykket ut fra maskinen og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Hørtes veldig rart ut.. Har nok samme Gerni sak på jobben.. Drar greit unna for å si det slik og rengjøringen går som en lek.. Jeg har dog aldri opplevd foam-cannon problemer med denne, hverken på max eller min trykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Hvor justerer du trykket på din Brynjar?

Det pipler bitte litt vann ut i en skjøt, kan dette være problemet? Altså at den mister trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok litt til at den mister trykk pga litt vann som pipler ut. Hvis det virkelig spruter ut, da kan det ha noe å si :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller stry eller Locktite, gjengetape er heller triste saker ;)

Ikke hvis det legges på motsatt vei :rolleyes: Har brukt mye gjengetape og synes det fungerer knall :) Locktite er jo heller ikke feil men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hvis det legges på motsatt vei :rolleyes: Har brukt mye gjengetape og synes det fungerer knall :) Locktite er jo heller ikke feil men :)

Jeg jobber i nordsjøen med slikt, og der er gjengetape uglesett, faktisk så mye at vi ikke får lov til å bruke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at locktite og gjengetape har forskjellige bruksområder.

Man bruker f.eks ikke locktite for å tette mellom gassflaske og stengeventil, selv ikke i nordsjøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at locktite og gjengetape har forskjellige bruksområder.

Man bruker f.eks ikke locktite for å tette mellom gassflaske og stengeventil, selv ikke i nordsjøen ;)

Du bruker ikke gjengetape, heller ;)

Edit: det er ingenting i veien for å bruke Locktite på gass-anlegg, så lenge det ikke er en gass som reagerer med Locktiten, og det har ikke jeg vært borti...

Endret av roadrune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ikke gjengetape, heller ;)

Edit: det er ingenting i veien for å bruke Locktite på gass-anlegg, så lenge det ikke er en gass som reagerer med Locktiten, og det har ikke jeg vært borti...

Alt av gasspakker jeg har vært borti de siste 20 årene som blir sendt ut til nordsjøen er tettet med gjenetape.

Men nok OT :P

Har du fått orden på HT/Foam Andreas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Er ikke reglen teip på små gjenger og stry på store? Har akkurat satt sammen septiken i seilbåten og der kan man man glemme å bruke teip. Har ikke fått den bra nei, må nok pelle den frahverandre og tette litt. Den er så vidt jeg har fått vite på 200 bar så er greit trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du får orden på dette... kjipt når ting ikke virker som man vil :mellow:

Ang. gjengetape o.l, så foretrekker jeg alltid o-ringer eller pakninger fremfor tape. Men når konstruksjonen ikke er klargjort for slikt, må man dessverre bruke andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk ikke klar over at det er gjengetape på gasspakker, og jeg vil tippe det hadde blitt baluba om rette mannen i Statoil hadde funnet det ut :D

Når det er sagt, så skyr de fleste rørleggere tape, rett og slett fordi stry funker bedre....

Men en ting kan vi være enig om: nå må det være nok off-topic...

Trådstarter: Kan det være trykksensoren i spyleren som er litt treg? Min lille Karcher oppfører seg slik når den har stått en stund, nettopp fordi trykksensoren går tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...