Gå til innhold

Våtsliping Sett/pakke


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Hei.Har sett rundt litt men har ikke funnet noe komplett sett for våtsliping med pad og 3000 papir og det som trengs.

Har noen av dere bilpleie guruer noe sånt, så si fra, og om det ikke finnes, så ordne det ;)

Jeg vil ha neste gang det står pluss på kontoen.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikk ehelt hva jeg trenger, men har ett par støvkorn i lakken etter lakkeringa sist, er dette noe man kan våtslipe for å få fint?

Og hva trenger jeg isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner støvkornene med fingeren kan det bli bra ja :)

Til slikt trenger du i utgangspunktet kun 36mm rondeller, som du ser på linje 5-6-7 her

Dersom du har mange støvkorn, eller skal korrigere noen steinsprang, anbefaler jeg en 100pk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til våtsliping trenger du våtslipepapir, slipekloss og vann. Ikke særlig til pakke :) I tillegg trenger du jo rubbing/polish med pads og maskin for å få det blankt igjen :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner støvkornene med fingeren kan det bli bra ja :)

Til slikt trenger du i utgangspunktet kun 36mm rondeller, som du ser på linje 5-6-7 her

Dersom du har mange støvkorn, eller skal korrigere noen steinsprang, anbefaler jeg en 100pk ;)

Har funnet ett eller to på ett panser på en svær amcar, og jeg kjenner dem med fingrene ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Til våtsliping trenger du våtslipepapir, slipekloss og vann. Ikke særlig til pakke :) I tillegg trenger du jo rubbing/polish med pads og maskin for å få det blankt igjen :)

Joda, men da skulle det jo ha vært en ferdig pakke sånn at jeg ikke trenger å tenke ut hvilken kloss-papir-pad og rubbing/polish

som egner seg til så og si alle lakker :) Er det f.eks viktig å ha lakkdybdemåler ved våtsliping, ja så vet jeg at det også en ting som bør være med i pakken ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men da skulle det jo ha vært en ferdig pakke sånn at jeg ikke trenger å tenke ut hvilken kloss-papir-pad og rubbing/polish

som egner seg til så og si alle lakker :) Er det f.eks viktig å ha lakkdybdemåler ved våtsliping, ja så vet jeg at det også en ting som bør være med i pakken ;)

Rubbing og polish mener jeg å ha sett at du har fra før? :) Slipepapiret er det samme for all lakk. En stykk slipekloss, f.eks meguiars sin og en bit slipepapir. Vann regner jeg med du har fra før :) Noen ark i hver grovhet, det kommer helt an på hva du er ute etter. Lakkdybdemåler er alltids kjekt å ha, men det gjelder ved polering også, ikke bare våtsliping :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøpe en gummikloss for å montere vanlig papir på eller fungerer 3M Trizact håndpadene med tilhørende rondeller som Godkjemi selger bedre?

Edit link til godkjemi: http://godkjemi.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=53&Itemid=1

Jeg liker de trizact paddene veldig godt men skal du fjerne skikkelig appelsinhud er det en fordel å slipe med kloss fordi den "kutter" toppene bedre fordi den er hard og flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Rubbing og polish mener jeg å ha sett at du har fra før? :) Slipepapiret er det samme for all lakk. En stykk slipekloss, f.eks meguiars sin og en bit slipepapir. Vann regner jeg med du har fra før :) Noen ark i hver grovhet, det kommer helt an på hva du er ute etter. Lakkdybdemåler er alltids kjekt å ha, men det gjelder ved polering også, ikke bare våtsliping :)

jo, jeg har det meste der :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de trizact paddene veldig godt men skal du fjerne skikkelig appelsinhud er det en fordel å slipe med kloss fordi den "kutter" toppene bedre fordi den er hard og flat.

Interesant. Har brukt kloss til våt- og tørrsliping på gelcoat, altså båt, men syntes nesten det var like greit å bruke hendene når det var lite rette flater. Foruten tak og panser er det mye runde kanter på en bil. Derfor lurer jeg på de Trizact-padene. For min del er det uansett ikke aktuelt med noe større nedsliping av hele biler. Begrenses til små punktutbedringer.

EDIT: skriveleif

Endret av omrognan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt poeng fra Petter!

Men kloss/papir kontra pad/skumrondell.. tja.

Kloss/papir er mye mer tungvint å jobbe med, men er mer effektivt til eliminering av appelsinlakk.

Pad/skumrondell funker best når man har både hel (1/1 myk pad) og halv (1/2 hard pad,) med mindre man monterer den på maskin.. lett å jobbe inntil kanter, slites jevnere, og ikke så lett å få pigtails eller striper.

Jeg sier ja takk begge deler, men hvis jeg bare får velge ett alternativ blir det sistnevnte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...