Gå til innhold

Autoglym produkter på båt


Timmeeh

Recommended Posts

Hei igjen. Min far har en båt som jeg bruker å låne mot bensin, og jeg tenkte at hvis jeg polerer båten blir han vel glad og lar meg låne den litt mer :)

Kort spm; funker paint renovator, resin polish og extra gloss protection fint på gelcoat? (Er vel ikke lakkert på vanlig vis disse båtene)

Han har en biltema maskin liggende, den store DA maskinen. Vanlig pad da, er vel ikke det beste men.. Tror bare jeg bruker den sammen med paint renovator da, og tar polishen for hånd. og gloss protection øverst. Høres det ut som en plan? Vask først selvfølgelig.

Er litt missfornøyd med autoglym såpa, så skal prøve å bruke den opp på alle familiens biler.. Og paint renovatoren trenger jeg jo ikke i all evighet. Spennende å prøve nye produkter og, så skal prøve og bruke opp en del av det jeg har på en fornuftig måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss 501 er til båt. den funker kanon også på bil, så lur han til å kjøpe den, du poerer båten med den og beholder resten selv til bilen..

hindrer algevekst og er bra holdbar i saltvann (noe jeg ikke personlig har testet, men det sies så...) Bra på bilen vet jeg den er da..;)

Ellers er Meguiars sin båtserie også helt grei....

Tror extra gloss protection har kort holdbarhet i vann, men om den benyttes, la den kure i 24 timer og lkegg på et lag til da, la den deretter kure i 24 timer før du setter båten på vannet, da holder den lenge (samme gjelder Duragloss 501 også, la den kure lenge da holder den lengere)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaok.. Båten ligger på vannet, er en 21 fots daycruiser.

Ganske lik denne. Samme type

1065D0744.jpg

Dere ser den blåe delen på båten, den er fin og i full glans. Men den gråe stripen som går over der er matt, og det hvite på selve dekket forut er matt.. Så blir nok å gjøre det mens den ligger på vannet ja. Sitte på flytebrygga å ta 1 og 1 side av gangen.

Men vil autoglym gi et bedre resultat? Man kan si det er ganske matt altså.. Kan jo prøve, og la gloss protection herde et døgn av gangen ja.. Mener du da at jeg påfører, og venter 1 døgn med å polere av? Men kan jo prøve og få fadern til å kjøpe noe først da :P

takk for svar :)

Endret av Timmeeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Nei legg bare på og la den tørke i 30 min så fjerner du den og venter 24 timer til neste lag..

Duragloss 501 renser bra den, emn er lakken veldig oksidert kan det også hjeløpe med en polish etter Duragloss 501 for å fete opp lakken før du legger på en sealer.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Hjalp en kompis med vårpussen av en Albin Express på 26 fot. Den hadde ikke fått noe stell på 10 år og så helt jævlig ut. Brukte DA maskin siden jeg ikke har kjøpt roterende enda. Kjøpte Meguiars båt produkter, den som er ren compound og den som er ren wax. Ble kjempe resultat det, og veldig enkelt og jobbe med. Fikk refleksjonsbilder i gelcoaten etter at jeg var ferdig. Tror du eieren fikk bakoversveis eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Prøvde autosol båtprodukter på maskinen min, det ble også veldig bra, men hvordan det er i forhold til megs sin vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selaclean = AutoGlym med andre etiketter.

Men som han over her sier; Megs One Step Compound + Pure Wax = killer rens og glans!

Compound'en er også grei fordi den kan brukes både med roterende maskin, DA eller for hånd i kriker og kroker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet nå i 20 år med båtproduksjon (Viknes,NB,Viksund,Ibiza)Ta deg en telefon til Reichold i sandefjord og spør om du får kjøpe en boks med den gule rubbingen som de selger.Eneste som virker på båt.Så kan du polere den etterpå med Megs etc.Reichold er tidligere Jotun.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan

Hei.

Fairline i Tønsberg bruker Meguiar's serien til Meguiars.

http://www.fairline.no/

De brukte #85 og #21 til lakkbehandling da jeg leverte varer der. Brukte noen andre Meguiars produkter oxo, men akkurat hva de brukte husker jeg ikke i farta.

Fete båter og fete priser.

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...