Gå til innhold

Behandling av gummimatter etter vask


East

Recommended Posts

Fant et par veldig gamle tråder om dette, men synes ikke å kunne lese en god konklusjon i de. Så derfor en ny tråd om samme emne.

Hva slags "fornyingsprodukt" er best til nyvaska gummimatter som ikke er like glossy som når bilen var ny.

Bør ikke være for glatte etter behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CG Silk Shine kan også brukes, men må buffes av for å ikke bli for glatt. Meguiars Hyper Dressing er også et alternativ. Skal teste Meguiars Silicone Free dressing snart.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hvertfall ikke Autoglym bumper "care". Den kan fort bli i overkant glatt etter hva jeg kan huske ;) Si ifra hva du finner ut / blir fornøyd med. Trenger noen tips angående dette jeg også. Bruker gummimatter kun om vinteren, men det er jo da det blir klin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også komme med min erfaring om hva som ikke funker.

AG vinyl and rubber care -- Altfor glatt

Migliore Tire glaze -- Funker til en viss grad dersom en lar de tørke godt og når de er skikkelig tørre tar du en MF og tørker bort glansen i dem.

Til informasjon så var dette på 10 år gamle VW matter som var blitt helt grå, så en av grunnene til at migliore funker kan være fordi mesteparten bare ble absorbert inn i matten.

På nye matter som ser ganske greie ut så syns jeg det holder med en grundig vask med surfex HD for å få dem freshe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt kjøp stoffmatter...gummimatter er vintermatter ;)

dette er for lagring...stoffmattene ligger i bilen...Jeg tester ut Pneu jeg :)

edit: Nå var det ikke stoffmatter vs gummimatter som var topic her

Endret av East
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
DavidRS

Bump! ser bra ut den, men finnes det ikke noen alternativ?

Blankbil.no Perfect Look funker ganske fint til dette. Kanskje også Gtechniq T1, men da må du tørke bort overskuddet for at den ikke skal bli glatt.

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...