Gå til innhold

Hvilken wipedown synes du er best?


Hans Marius

Hvilken wipedown?  

33 medlemmer har stemt

  1. 1. Hvilken wipedown foretrekker du?

    • IPA (50/50 isopropanol og destilert vann)
    • 3M GPAC
    • 3M Kontrollspray
    • Menzerna Top Inspection
    • Meguiars #34 Final Inspection
    • Scholl CF02


Recommended Posts

Hans Marius

De er vanskelig å svare på det uten at du spesifiserer hvilken polish det er snakk om, men jeg må si 3M kontrollspray som jeg har best erfaring med :) Oljene i scholl f.eks fjernes greit med IPA, mens oljene i 3M produktene må jeg ofte ty til 3m's kontrollspray eller 3-4 IPA wipedown.

Dessuten er de forskjellige produsentenes "wipedown" produkter ofte spesiellt utviklet til deres polish produkter slik at noe kan fungere bra med en type polish og dårlig med en annen :) Det eri allefall min erfaring :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Jeg stemte 3m kontrollspray, da jeg bruker 3M sine produkter, og denne fungerer veldig bra på de. Syns dog ikke den fungerer særlig til meguiars som jeg bruker en gang iblant. Er som mighty skriver avhengig av hva du bruker før du skal ha wipedown så dette vil bli veldig skjevt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Har hatt noen dårlige erfaringer med IPA / vann på miljølakk (spesielt BMW og litt VAG). Har også opplevd at den koker :blink:

Hvis jeg bruker GPAC slik at jeg holder en klut over hullet på flasken, og rister den en gang eller to slik at kluten blir våt, holder det fint til å avfete ett panel, dette gjør at man bruker lite. Den er også fin til å friske opp vindusviskere ;)

De andre har jeg ikke prøvd den i mot, men er hvertfall ett knallprodukt :thumbs:

EDIT: Fungerer også fint med litt oljete polisher som en del gammel Meguiars og enkelte Menzerna :)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Har hatt noen dårlige erfaringer med IPA / vann på miljølakk (spesielt BMW og litt VAG). Har også opplevd at den koker :blink:

hvis du bruker den på "miljølakken" vil altså da si at du har slipt bort all klarlakken og er nede på vannbasen? Miljølakken ligger under klarlakken...

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

3M kontroll spray og Scholl cf 2 benyttes her, syntes de fungerer bra til å fjerne det som er av polishrester på bilen. har også brukt Menzerna top inspection en del og den er også bra...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...