Gå til innhold

Volvo C70 T5


LarsØ

Recommended Posts

1999 Volvo C70 T5

Har hatt litt påskeaktivitet som jeg tenkte å dele. En kollega ville jeg skulle ta en shine av bilen hans, en Volvo C70 T5.

Bilen har 250.000 km på teller'n, og er slitt i lakken, men volvo skulle etter det jeg har hørt være en fin lakk å jobbe med, noe som viste seg å være usant! .

Bilen skulle bare tas utvendig, og skifte til sommerhjul.

DAG1

Var i Moss dagen før jeg skulle begynne, så plukket opp sommerhjulene, for å ta en shine på de hjemme i garasjen, så de var klare til montering. Dette er 19" helkrommet Volvo R-hjul. De har stått med en del bremsestøv, og snacks fra i fjor, men trodde dette skulle løse seg greit, men.....

Slik så de ut:

DSC04023.jpg

DSC04024.jpg

DSC04025.jpg

Brukte Billberry 1:3, og lot det virke i 5 min, før jeg gikk på med Mothers wheelbrush, og SV-wheelbrusk. Det var de to jeg turte å bruke, for de er det rimelig myk bust på, og hadde panikk for å ripe opp disse felgene.DSC04027.jpg

Etter å ha skrubbet vettet av meg, så de slik ut. Ikke akkurat noe kjemperesultat...DSC04028.jpg

Heldigvis var feltet bar eikene rillet, så har var det bare å gå på med Autosol Kromglans, men denne kunne jeg ikke bruke på fremsiden, da det er en god del slipemidler i den. Fikk tatt bak eiker på alle fire, men det var det jeg rakk den kvelden. Ble blankt etterhvert, men resten av felgjobben ble tatt underveis.DSC04030.jpg

DSC04032.jpg

DSC04033.jpg

DSC04034.jpg

DSC04035.jpg

DSC04036.jpg

DAG 2

Slik så bilen ut når jeg fikk den...DSC_0275.jpg

DSC_0276.jpg

DSC_0277.jpg

DSC_0278.jpg

DSC_0279.jpg

DSC_0280.jpg

Bilen ble først dynket i Joker 1000, og CG Bug bugger i hjulbuer o.l. Lot det virke litt, og skummet med Orange Prewash, og CG Maxi Sudsll. Eurow washmitt og Duragloss 901 i bøtta. Liker godt Joker 1000, selvom den er litt hard for vanlig hverdagsvask, men flott til de litt verre tilfellene. Felger ble bare skummet og spylt, siden de skulle byttes. DSC_0281.jpg

Joker'n er på...DSC_0282.jpg

DSC_0283.jpgDSC_0284.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0286.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0288.jpg

DSC_0289.jpg

Så var det å få den inn, og ta en runde med SV paint-rubber gul og ONR 1:20 som lube.DSC_0291.jpg

Før:DSC_0292.jpg

Etter:DSC_0293.jpg

Inspiserte litt, og det var ikke helt bra...DSC_0294.jpg

DSC_0295.jpg

DSC_0296.jpg

DSC_0297.jpg

DSC_0298.jpg

DSC_0299.jpg

DSC_0300.jpg

DSC_0302.jpg

Panser...DSC_0303.jpg

DSC_0304.jpg

Prøvde litt, og fant ut at jeg måtte på med Scholl S03 og gul scholl-pad, for å fjerne mest mulig.DSC_0305.jpg

Det ble seende sånn ut, så....Da måtte jeg finne frem s30 og grønn uber.DSC_0306.jpg

Kjørte lett over, og da ble det sånn.DSC_0307.jpg

Kjørte samme kombo igjen, men fler pass på 1500 rpm, og avsluttet uten press på 900rpm. Da ble det sånn, og da hadde jeg funnet ut hva jeg skulle bruke....trodde jeg....DSC_0308.jpg

Litt 50/50 bilder...DSC_0309.jpg

DSC_0312.jpg

DSC_0313.jpg

DSC_0317.jpg

DSC_0318.jpg

Ikke hollogramfritt på sidepanelene heller akurat.DSC_0319.jpg

DSC_0321.jpg

Tenkte jeg fikk gjøre ferdig felgen til montering. DSC_0290.jpg

Fronten på disse fikk Megs all metal polish, som ikke har slipemidler, og ett lag SV autobahn tilslutt.DSC_0323.jpg

DSC_0324.jpg

DSC_0325.jpg

DSC_0326.jpg

DSC_0327.jpg

DAG3

Fant mer hollogrammer på bilen, men bestemte meg for å gjøre meg helt ferdig med S03, og ta meg god tid til S30 og grønn når jeg var ferdig, for å få det hollogramfritt.

DSC_0329.jpg

DSC_0331.jpg

DSC_0337.jpg

DSC_0339.jpg

Slitt...DSC_0341.jpg

DSC_0343.jpg

DSC_0350.jpg

DSC_0352.jpg

DSC_0353.jpg

DSC_0355.jpg

DSC_0358.jpg

Snart ferdig med S30, og var egentlig fornøyd.DSC_0359.jpg

DSC_0363.jpg

Kjørte bilen og ut og kjørte IPA wipedown, og inn igjen. Var rimelig lei maskinkjøring nå, så mens bilen rant av seg litt, så fikk jeg byttet hjul.DSC_0364.jpg

Før:DSC_0365.jpg

Etter:DSC_0367.jpg

Må jo si at disse hjula gjør seg på denne bilen, og at den helt klart får et løft, kontra svarte stålfelger.DSC_0368.jpg

Potta fikk en runde med all metal polish.DSC_0371.jpg

DSC_0374.jpg

Inspiserte litt igjen etter wipedown, og fikk sjokk av åssen det så ut. Wipedown har helt klart noe for seg! DSC_0378.jpg

DSC_0382.jpg

DSC_0383.jpg

DSC_0385.jpg

DSC_0392.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0396.jpg

DSC_0397.jpg

Visste ærlig talt ikke helt hva jeg skulle gjøre, for jeg har jo ikke all verden av produkter, og trodde S30 skulle ordne opp i dette. Klokka var mye, og jeg måtte reise hjem. Hadde en litt desperat telefon til Bernhard på vei hjem, og han spurte om jeg hadde CFP og blå eller svart Uber, noe jeg heldigvis akkurat hadde kjøpt, så det lettet litt på bekymringen. Takk for den B!!

DAG4

Visste godt hva jeg hadde å gjøre når jeg kom neste dag.

DSC_0379.jpg

DSC_0398.jpg

DSC_0399.jpg

DSC_0400.jpg

DSC_0401.jpg

DSC_0402.jpg

DSC_0403.jpg

DSC_0409.jpg

De som lurer på om CFP er verdt pengene, så kan jeg bekrefte at den er det!!

DSC_0410.jpg

DSC_0411.jpg

DSC_0413.jpg

La jetseal og SV-shield tilslutt.

DSC_0414.jpg

DSC_0418.jpg

Alle plastdetalijer fikk CG new look trimgel.

DSC_0437.jpg

DSC_0419.jpg

DSC_0420.jpg

Ruter fikk NanoLotus ruteforsegling.

DSC_0202.jpg

Gikk over bilen tilslutt med SV quick finish.

DSC_0422.jpg

Endelig litt ferdigbilder!

DSC_0423.jpg

DSC_0424.jpg

DSC_0427.jpg

DSC_0428.jpg

DSC_0429.jpg

DSC_0430.jpg

DSC_0431.jpg

DSC_0432.jpg

DSC_0435.jpg

DSC_0440.jpg

DSC_0443.jpg

Bilen ble blank tilslutt og eier og jeg var fornøyde begge to. Selvom det gikk over fire dager, så var det ikke så lange dager og det gikk ca 20 timer.

Takk for titten ;)

  • DCN Poeng 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
hmsilset

kjempebra! Og felgene ble jo blendende blanke :) Har den quick finish flaska du brukte på slutten.Er ikke det sånn vedlikeholds voks en kan bruke ? qd tror jeg forkortelsen er her inne..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Flott arbeid Lars Gøyvind..

Regner med at jeg ser denne komme spolende inn i barnehagen til småjentene snart :D Creds gitt..

Hmsilseth: Stemmer at det er en QD, men å kgå over bilen etter noen timer med qd er ofte brukte her i gården, da for å fjerne overflødig voks og svetting fra voksen.

Endret av Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Kjempejobb igjen Lars! Nok å ta av i begynnelsen og fint resultat til sist..

Eneste som jeg vil komentere er jeg tror Jetseal får dårlig heft på CFP .

MEN cred for mange fine effektlakk bilder!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah- dette ble pent, og bra å lese at du fikk bukt med hologrammene

Ser ikke ut som om det er så mye av den sedvanlige appelsinlakken som Volvo er kjent for heller.

Felgene ble jo helt hinsides, og det er ikke tvil om at bilen tok seg kraftig opp med disse på.

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Flott arbeid Lars Gøyvind..

Regner med at jeg ser denne komme spolende inn i barnehagen til småjentene snart :D Creds gitt..

Hmsilseth: Stemmer at det er en QD, men å kgå over bilen etter noen timer med qd er ofte brukte her i gården, da for å fjerne overflødig voks og svetting fra voksen.

Da lærte jeg noe nytt av å se igjennom denne tråden :) Og siden jeg lærte noe nytt og resultatet av detailinga ble veldig bra, så får Larsø 5 stjerner fra meg ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra sluttresultat. Volvoen så heller trist ut på før-bildene, og de lekre felgene kom overhodet ikke til sin rett. Mega makeover, fra grå mus til bling bling :D Cred gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent!!!! Meget imponert over hvor bra felgene ble, og det var bra du vant kampen mot hologrammene hehe

Et lite spørsmål: CFP inneholder jo mye oljer, og skjuler jo dermed en del hologrammer også (som 3M UF også gjør uten skikkelig wipedown). Man bør jo da ta en wipedown for å forsikre seg om at hologrammene faktisk er borte, og så gå over igjen for å gi voksen et underlag (ref: oljene til CFP.) Pleier folket å ta en wipedown på noen paneler etter CFP for å forsikre seg om at alle spor er vekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

De felgene ble helt rå. Lakken fikk også ett realt boost. default_smile.png Kred for bra dokumentasjon og ett flott resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Nydelig Lars Ø.... Dette trengte den virkelig.....

Godt jobbet.... effektlakk er Konge!!

vet du fargekoden på denne? Mye svensker på jobben din eller? skimta jaggu enda en C70 på noen bilder der...

Var det solid farge? (sort på pad)

Og seff, for pågangsmot, resultat og writeup = grønn knapp....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kjempejobb fra deg... Du skal ha for skikkelig pågangsmot, det er det lett å miste når man jobber med drittlakk. Toppers med masse bilder også. Nydelig resultat :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

knalljobb Lars... c70 er gromme biler det...

Brukte du roterende på CFP også?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...