PH/Blankbil

Dodo Juice spørsmål? PJ Aass svarer!

31 innlegg i emnet

Hei,

Her kan dere stille PJ Aass spm om Dodo Juice, han er den ene av to bak Dodo Juice

Mye spennende produkter, så lurer du på noe angåedne Dodo Juice kan du få svar her "straight from the horse's mouth"

Endel av produktene fra Dodo Juice blir tilgjengelig hos www.blankbil.no innen kort tid.

dodojuicecarwax2.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Dodo er en spennende produktserie.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett frem til at Dodo skulle bite seg litt inn i det norske markedet ja :) De har vanvittig mye gode produkter. Jeg ante ikke at noen av personenen bak dodo var norske! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe en boks Purple Haze av deg....In tribute to Jimi Hendrix B)

- Noen som vet holdbarheten på denne voksen ?

Gjentar meg selv men det er bra at du relanserer dette merket i det norske markedet

Ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodo selv skriver at man kan forvente 2-3 måneder fra purple haze. De har jo også kommet med purple haze PRO, som skal vare 3-4 måneder :)

Selv kommer jeg nok ganske sikkert til å kjøpe inn en boks med supernatural som jeg har hatt lyst på lenge :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøpe en boks Purple Haze av deg....In tribute to Jimi Hendrix B)

Kan kanskje gi deg en oppdatering på dette etterhvert. La et lag med purple haze på bilen min på tirsdag.

Har brukt voksen endel tidligere, men på andres biler der jeg desverre ikke har oversikt over hvilke vaskemetoder de bruker.

Men tror nok 2-3 måneder som mighty nevner ikke er et dumt guestimate på holdbarheten.

Men som du vet så avhenger dette av veldig mange faktorer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel - jeg er interessert i "best practice" mht Dodo - mht pre-voks, selve voksing og maintanance. Må man ha "matchende dodo-produkter"? Hva er carnuba-innholdet / nivået kontra evt. sealer-elementer i de forskjellige voks-typene? Og hvorfor i all verden er det så mange forskjellige QD'ere? En stakkar kan jo gå seg vill på hjemmesiden der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke så mange av dem som er QD som det ser ut som. Red mist er jo en slags "quick wax" eller spray sealer på samme måte som f.eks duragloss aquawax. Denne kommer i 2 versjoner, tropical tørker litt tregere og kan være litt mer medgjørlig for de som ønsker det :) Born slippy er en clay lube :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja - kanskje jeg skal lære meg å lese først :) Men holdbarhet på de forskjellige voksene, samt "best practice" er jeg fortsatt interessert i - samt litt "teknisk" info om voksene (carnuba vs polymer etc)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å vente til mister PJ Aass dukker opp da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dodo er ønskede produkter. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjentar meg selv men det er bra at du relanserer dette merket i det norske markedet

med to lag så kan du vente mellom 2.5 og 3.5 måneder holbarhet. det er det samme for alle de 'core eight' hard og soft waxes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel - jeg er interessert i "best practice" mht Dodo - mht pre-voks, selve voksing og maintanance. Må man ha "matchende dodo-produkter"? Hva er carnuba-innholdet / nivået kontra evt. sealer-elementer i de forskjellige voks-typene? Og hvorfor i all verden er det så mange forskjellige QD'ere? En stakkar kan jo gå seg vill på hjemmesiden der :)

Se der ja - kanskje jeg skal lære meg å lese først :) Men holdbarhet på de forskjellige voksene, samt "best practice" er jeg fortsatt interessert i - samt litt "teknisk" info om voksene (carnuba vs polymer etc)

med hensyn til 'best practice' ville jeg si først se på detailing guide der går vi igjennom mye av produkt bruk, kombinasjoner og regime. når det gjelder bruk med andre produkter så er det fullt mulig, selv om vi har testet mange andre produkter isammen med våre sier vi altid at en liten test i et mindre synnlig sted på bilen ggir direkte resultat.

svar fra @mighty82 på Red Mist er riktig, den eneste andre QD vi har er Time to Dry som er en lettere QD med spesial ingredienser som hjelper i tørke prosessen.

holdbarheten på de forskjellige voksene er basert på to lag lagt på med 2 timers mellomrom - 'core eight' er 2.5 - 3.5 måneder, supernatural vil ligge på 3 - 4 måneder og pro serien som er hybrid voks/syntetisk varer litt lengre. disse målingene er gjort på godt preparert lakk med full 'pre-wax' regime.

når det gjelder mer teknisk info angående voksene kan du se her - carnuaba faqs og voks faq.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si det - Dodo sine sider er glimrende lesestoff :)

takk for svar - det blir garantert dodo-produkter på meg litt utpå sommeren, og litt skriverier her inne om erfaringene også tenker jeg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si det - Dodo sine sider er glimrende lesestoff :)

takk for svar - det blir garantert dodo-produkter på meg litt utpå sommeren, og litt skriverier her inne om erfaringene også tenker jeg

gleder meg 8)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv litt dodo juiceprodukter, da pre cleaner`en, litt såper, og noen sampler av "The fantastic 4", gleder meg til å få testet de bedre! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og snakk om sola, gikk ut å testet Supernaturalsåpen nå. Veldig bra såpe, god glid, litt skum, og god lukt. Veldig praktisk "sprutetut" på 250ml flasken (vet dog ikke om det er det samme på de større).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og snakk om sola, gikk ut å testet Supernaturalsåpen nå. Veldig bra såpe, god glid, litt skum, og god lukt. Veldig praktisk "sprutetut" på 250ml flasken (vet dog ikke om det er det samme på de større).

joda, samme 'sprutetut' på den større. den gir 2ml og det er nok til 3 liter, altsa 1:1500 konsentrat. 8)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bøttene til Dodo så ut som noe snasne saker med at de er gjennomsiktige og slikt, men hvordan er kvaliteten på dem? Sto jo et helt A4 ark med ting som du ikke skulle utsette de for etter den beskrivelsen på Dodo hjemmesia

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr langt LANGT unna den Dodo-bøtta! SS solgte slike før. De har sprø plast og tåler nesten ingenting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive