Gå til innhold

Audi A2


Stein86

Recommended Posts

Stein86

Hei hei alle sammen.

Lenge siden forrige S&S fra denne kanten, men jeg legger skylden på dere alle når dere skal holde så høy kvalitet på writeupene deres, spesielt B&B må ta det meste av støyten her.. ;)

Anyhow, la oss starte med noen bilder.

Som dere ser er det en mørkeblå Audi A2 med de vanlige krigsårene som de fleste biler har.

Før:

P1000611.jpg

P1000612.jpg

P1000613.jpg

P1000614.jpg

Startet med Selaclean avfetting på tørr bil før jeg la et lag med av VP PH neutral Snow foam over det hele.

P1000615.jpg

P1000616.jpg

P1000617.jpg

P1000618.jpg

P1000619.jpg

Det er viktig å vaske i "motorrommet" også, hadde faktisk av panseret for å skifte en pære, men ble ikke noen vask av motoren i denne omgang.

P1000620.jpg

P1000621.jpg

P1000622.jpg

Det ble brukt AS G101 1:8 og en myk børste inni "motorrom",rundt alle vinduene, all plast og andre kronglete plasser som rundt rundt listene, tanklokk og i dørkarmene.

I dørhengslene brukte jeg Surfex HD 1:10 der det var litt gris som måtte fjernes.

P1000624.jpg

P1000625.jpg

P1000626.jpg

Deretter ble det nok et skumlag som jeg lot ligge mens jeg vasket med ullmitt og megs Hyperwash i bøtta.

Clayet med BH autoclay soft og vann med fire og en halv dråpe ONR oppi.

Og før jeg kunne kjøre bilen i garasjen tørket jeg den med CG miracle drier.

Ble desverre få bilder underveis i korrigeringen, ble fikk tatt noen bilder av den generell tilstanden av lakken. Brukte LED lenser T7 for å lete etter swirls.

P1000627.jpg

P1000628.jpg

P1000629.jpg

P1000630.jpg

P1000631.jpg

P1000632.jpg

P1000633.jpg

P1000634.jpg

P1000635.jpg

P1000636.jpg

P1000637.jpg

Lette lenger etter hvilken pad-polish kombinasjon jeg skulle bruke for å ta mest mulig men samtidig avslutte pent.

Og valget falt på Menz SIp sammen med Sonus polish pad med min Flex DA.

P1000638.jpg

P1000639.jpg

Som dere ser av bildene kunne jeg naturlig nok ikke klare 100% korrigering med 1-steg, så noen dype RDS måtte jeg bare være igjen.

P1000640.jpg

P1000641.jpg

P1000642.jpg

P1000644.jpg

Her er noen skader og malingsrester i høyre front. Malingen ville ikke forsvinne med claying, men gikk greit bort under poleringen.

Har desverre ikke noen etterbilder av akkurat dette hjørnet, men tror en kan se sånn tålig hvordan det ble på noen av etterbildene som kommer etterhvert.

P1000645.jpg

P1000646.jpg

Etter polering tok jeg en grundig IPA vask av hele bilen før jeg la et lag med Megs #21 som fikk herde i 14-15 timer før jeg la et lag med collinite 915.

Dette burde gi greit beskyttelse en stund fremover.

Alle vinduene utenom frontruten fikk et lag med duragloss 105 som renser godt og gir overraskende lang beskyttelse.

All plast ble behandlet med CG new look trim gel, og for the record så er det syke mengder med plast på denne bilen.

P1000647.jpg

P1000648.jpg

P1000649.jpg

P1000650.jpg

P1000651.jpg

P1000652.jpg

P1000653.jpg

Nå tror jeg det holder med juksebilder, så her kommer noen ferdige bilder i naturlig lys.

P1000654.jpg

P1000655.jpg

P1000656.jpg

P1000657.jpg

P1000658.jpg

P1000659.jpg

P1000660.jpg

P1000661.jpg

P1000663.jpg

P1000664.jpg

Tok også interiøret en runde med støvsuger, Poorboys APC, brilliant vindusrens og en haug med børster, men har visst glemt å ta bilder av dette.

Takk for at du gadd å lese tråden min, og som alltid er tilbakemeldinger og kommentarer alltid velkomne.

Endret av Stein86
  • DCN Poeng 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Fin enstegsjobb dette :)

And don't hate the player.. Hate the game.. Skjønner ikke helt hvorfor det blir brukt som påskudd for å ikke lage SS(Ser humoren i den Stein), men Brynjar og jeg legger ned MYE jobb i writeupene også, og da spesielt Brynjar.. Så Keep Em Coming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe jobb med knall resultat, jeg har hatt en Audi med samme farge/lakk å den tok nesten livet av meg. Ser absolutt alle feil i finishen. At du klarte det så bra med 1 steg bøyer jeg meg i pussestøvet for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Fin enstegsjobb dette :)

And don't hate the player.. Hate the game.. Skjønner ikke helt hvorfor det blir brukt som påskudd for å ikke lage SS(Ser humoren i den Stein), men Brynjar og jeg legger ned MYE jobb i writeupene også, og da spesielt Brynjar.. Så Keep Em Coming.

Bare tuller med dere, har bare ikke værtnoe jobbing på meg i det siste som jeg kunne ha postet.

Leser writeupene deres med stor respekt og bruker den enorme innsatsen og tidsbruken deres både under poleringen og når S&S lages som en inspirasjon til å gjøre mine egne S&S bedre .

Flott jobb, massiv forbedring til 1-stegs å være :thumbup: Det siste bildet var et skikkelig moneyshot B)

Thank you

Blank og fint! Bra forbedring til kun å kjøre DA maskin.

Takk takk, utrolig hva en kan få til med DA dersom en bare har nok tid og tålmodighet.

Kjempe jobb med knall resultat, jeg har hatt en Audi med samme farge/lakk å den tok nesten livet av meg. Ser absolutt alle feil i finishen. At du klarte det så bra med 1 steg bøyer jeg meg i pussestøvet for. :)

Har selv jobbet med en A6 med samme lakk så hadde en formening om hva jeg hadde i vente.

Men er enig i at på en tett farge så legger en merke til hver minste lille feil i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Jeg velger å ta det som et kompliment Stein:-)

Fin 1-stegs jobb dette.. Er bare litt synd å måtte gi seg når man selv ikke synest man er helt ferdig.. Prøvde det på en Mini for litt siden, og vi så jo hvordan det gikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Jeg velger å ta det som et kompliment Stein:-)

Fin 1-stegs jobb dette.. Er bare litt synd å måtte gi seg når man selv ikke synest man er helt ferdig.. Prøvde det på en Mini for litt siden, og vi så jo hvordan det gikk....

Godt du tar det som et kompliment, for det var det det var ment som. :)

Enig i at det er litt kjedelig å gi seg "halvveis", men sånn er det bare av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Veldig bra dette her mht en 1 stegs jobb, gjør mye det også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Stein86

Dette imponerte meg! Så utrolig mye som du fikk bort med 1-stegs og DA! Dette kan du være stolt av. Liker juksebildene...syk refleksjon med det lyset :)

Takk skal du ha. Alltid gøy med juksebilder ja.

Veldig bra dette her mht en 1 stegs jobb, gjør mye det også...

Takk takk, artig hvor mye en kan få til med 1-stegs polering så lenge en tar seg god tid på hvert panel.

Pent, God forbedring! snasen motorvask  :P

Takk takk, tenkte jeg måtte gjøre et lite poeng utav det dustete opplegget med panseret på denne bilen.

Pen jobb, på en ikke fult så pen bil(etter min mening da :P)

Bra korrigering mtp at du brukte DA og det var en 1-stegs jobb :thumbup: 

Takk skal du ha. Dette er vel en typisk bil der få er likegyldige i forhold til designet.

Jeg syns at designet er litt annerledes, men i bunn og grunn er en artig liten bil.

Finfin jobb! Synes du fikk korrigert utrolig bra jeg! Tipper eieren var fornøyd! :D

Takk takk, har faktisk ikke snakket med eieren enda siden han har vært bortreist på ferie.

Men får håpe at han er fornøyd med jobben jeg har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette imponerte meg! Så utrolig mye som du fikk bort med 1-stegs og DA! Dette kan du være stolt av. Liker juksebildene...syk refleksjon med det lyset :)

x2

Veldig bra!

Endret av Øivind/Godkjemi.com
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Veldig bra resultat på en kul bil B)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk ikke snakket med eieren enda siden han har vært bortreist på ferie.

Men får håpe at han er fornøyd med jobben jeg har gjort.

Tror ikke du skal bekymre deg mye for at han ikke skal være fornøyd.

Flott jobb med et kjempe flott resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...