Gå til innhold

Uskrevne regler for 2.påskedag?


offroad

  

55 medlemmer har stemt

  1. 1.

    • Det er greit å jobbe i hagen bare det ikke støyer
    • Bør bare jobbe i garagen så ikke naboene blir forstyrret
    • Det jeg gjør på egen eiendom har ingen andre noe med
    • Det var før i tida slikt betydde noe. Alle slår plenen og vasker bil eller sager ved på slike dager nå.


Recommended Posts

Tenker å gå ut i egen skog å bruke motorsag og traktor for å begynne på vinterveden. Men er det egentlig "sosialt akseptert" å drive med ting som bråker på helligdager som f.eks i dag?default_smile.png Hjelp meg med å overbevise samboeren min om at det er greit ved å stemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg stemte på ditt fjerde alternativ, men vil tilføye en kommentar - og det har med lydnivå å gjøre.. :) Jeg har personlig for lite tid til å få unna alt med hus og hage om jeg ikke skulle drive i hagen i helger, men jeg forsøker å begrense den verste støyen til utenfor søndager (her går gresskliping som akseptabel støy) - er det krise så bruker jeg å vente til etter gamlisene i nabolaget har fått unna gudstjenesten før jeg starter sirkelsager og minigravere... hehe

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vaska og polerte bil både langfredag og påskeafta.

Nærmeste nabo var på hytta og litt høgtrykkspyling må ein tåle.

Er meir vanligt å jobbe på helligdager, so helligsdagene er ikkje som dei var i gamle dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabo'n her kjørte motorsaga fra kl 9 på 1. påskedag, så da vaska jeg bil fra kl 14 (etter kirketida). Vaska bil i dag også jeg, men prøver å holde lydnivå nede...

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Vaska bil i dag også jeg, men prøver å holde lydnivå nede...

Jasså, så du stønner og skriker du også når du vasker bil :P

"mhmm, er du så skitten?"

"Åååååå, nå ble du rein tenker jeg:-)"

2.påskedag er vel en mer eller mindre bli klar etter påskeferie dag, og jeg reagerte i alle fall nesten ikke på at naboen, to etasjer ned, brukte murbor i morges, foruten det faktum av at jeg våknet av det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

etter kirketid er ok (1300)

Kverner og bråker med høytrykk, autobahn biltørker, roterende, DA osv her stort sett når jeg føler for det, men sier de i fra at det er bråk så stopper jeg de dagene (helligdager) er det ukedager bryr jeg meg ikke...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, så du stønner og skriker du også når du vasker bil :P

"mhmm, er du så skitten?"

"Åååååå, nå ble du rein tenker jeg:-)"

2.påskedag er vel en mer eller mindre bli klar etter påskeferie dag, og jeg reagerte i alle fall nesten ikke på at naboen, to etasjer ned, brukte murbor i morges, foruten det faktum av at jeg våknet av det.....

:lol: Busted..

"Din skitne lille tøs"

"Kom hit så skal jeg spyle deg skikkelig"

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte for det siste alternativet men med et lite forbehold:

Alt med måte :)

x2

Men ikke værre enn at jeg starter dykkerkompressoren å fyller flasker på en søndag etter klokken 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Noen kaller det helligdager, jeg kaller det fridager, å da gjør jeg det jeg føler for. I fjor stod jeg i lift å beiset huset, mens naboene trasket rundt i bunader på 17 mai. Jeg fyrer gjerne i gang karcheren med dieselvarmer på en søndag (formiddag), å kjenner det ikke en plass. Jeg bor midt i et byggefelt, men har heldigvis utrolig gode naboer.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på toppen av et byggefelt og gjør hva jeg vil. Sier det samme som Tommy, jeg kaller det fridager, ikke helligdager. Men det er ikke akkurat sånn at jeg går ut å starter høytrykkspylern en søndag 08:00. rolleyes.gif Fra 10 - 11 og utover er det greit for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...