offroad

Uskrevne regler for 2.påskedag?

55 medlemmer har stemt

1. 1.

• Det er greit å jobbe i hagen bare det ikke støyer
    • Bør bare jobbe i garagen så ikke naboene blir forstyrret
    • Det jeg gjør på egen eiendom har ingen andre noe med
    • Det var før i tida slikt betydde noe. Alle slår plenen og vasker bil eller sager ved på slike dager nå.

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Tenker å gå ut i egen skog å bruke motorsag og traktor for å begynne på vinterveden. Men er det egentlig "sosialt akseptert" å drive med ting som bråker på helligdager som f.eks i dag?default_smile.png Hjelp meg med å overbevise samboeren min om at det er greit ved å stemme!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på... med mindre naboen har teselskap ute :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemte på ditt fjerde alternativ, men vil tilføye en kommentar - og det har med lydnivå å gjøre.. :) Jeg har personlig for lite tid til å få unna alt med hus og hage om jeg ikke skulle drive i hagen i helger, men jeg forsøker å begrense den verste støyen til utenfor søndager (her går gresskliping som akseptabel støy) - er det krise så bruker jeg å vente til etter gamlisene i nabolaget har fått unna gudstjenesten før jeg starter sirkelsager og minigravere... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La klokka tusle til 13, for å ta hensyn til den værste kirketiden så er det bare å kjøre på. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inconsiderate douchebag B) altså, det siste alternativet er vel mest riktig, men jeg likte nest siste best :P  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg vaska og polerte bil både langfredag og påskeafta.

Nærmeste nabo var på hytta og litt høgtrykkspyling må ein tåle.

Er meir vanligt å jobbe på helligdager, so helligsdagene er ikkje som dei var i gamle dager!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

x2 på at helligdager er ikke det samme som i gamle dager lengre :)

Og takk for det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nabo'n her kjørte motorsaga fra kl 9 på 1. påskedag, så da vaska jeg bil fra kl 14 (etter kirketida). Vaska bil i dag også jeg, men prøver å holde lydnivå nede...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaska bil i dag også jeg, men prøver å holde lydnivå nede...

Jasså, så du stønner og skriker du også når du vasker bil :P

"mhmm, er du så skitten?"

"Åååååå, nå ble du rein tenker jeg:-)"

2.påskedag er vel en mer eller mindre bli klar etter påskeferie dag, og jeg reagerte i alle fall nesten ikke på at naboen, to etasjer ned, brukte murbor i morges, foruten det faktum av at jeg våknet av det.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter kirketid er ok (1300)

Kverner og bråker med høytrykk, autobahn biltørker, roterende, DA osv her stort sett når jeg føler for det, men sier de i fra at det er bråk så stopper jeg de dagene (helligdager) er det ukedager bryr jeg meg ikke...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, så du stønner og skriker du også når du vasker bil :P

"mhmm, er du så skitten?"

"Åååååå, nå ble du rein tenker jeg:-)"

2.påskedag er vel en mer eller mindre bli klar etter påskeferie dag, og jeg reagerte i alle fall nesten ikke på at naboen, to etasjer ned, brukte murbor i morges, foruten det faktum av at jeg våknet av det.....

:lol: Busted..

"Din skitne lille tøs"

"Kom hit så skal jeg spyle deg skikkelig"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemte for det siste alternativet men med et lite forbehold:

Alt med måte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemte for det siste alternativet men med et lite forbehold:

Alt med måte :)

x2

Men ikke værre enn at jeg starter dykkerkompressoren å fyller flasker på en søndag etter klokken 1 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:lol: Busted..

"Din skitne lille tøs"

"Kom hit så skal jeg spyle deg skikkelig"

WRAHAHAHAHAHAH :lol: :lol: :lol: :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes personlig ikke det gjør noe at folk bråker 2.påskedag, men her i gården har det vært stille idag, bråkte nok i påsken jeg B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen kaller det helligdager, jeg kaller det fridager, å da gjør jeg det jeg føler for. I fjor stod jeg i lift å beiset huset, mens naboene trasket rundt i bunader på 17 mai. Jeg fyrer gjerne i gang karcheren med dieselvarmer på en søndag (formiddag), å kjenner det ikke en plass. Jeg bor midt i et byggefelt, men har heldigvis utrolig gode naboer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor på toppen av et byggefelt og gjør hva jeg vil. Sier det samme som Tommy, jeg kaller det fridager, ikke helligdager. Men det er ikke akkurat sånn at jeg går ut å starter høytrykkspylern en søndag 08:00. rolleyes.gif Fra 10 - 11 og utover er det greit for min del.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive