Gå til innhold

Fjerne gammelt lim/avtrykk?


tor-g

Recommended Posts

Hei

Har en Mini One med sorte striper på panseret. Denne bilen har tidligere hatt en reklamelogo/bokstaver limt oppå disse stripene. Når bilen blir vasket ser jeg denne teksten i solskinn. Er det noe jeg kan bruke/polere med for å få bort dette? Har prøvd sitrusrens, samt autoglyms Bumpercare, men det hlder ikke lenge før det blir godt synlig igjen. Lurte på om det gikk an å bruke en polish eller noe til å polere opp disse stripene, de er jo bare limt/klistret på.

Noen som har tips?

th_DSC00785.jpg

th_DSC00784.jpg

Endret av tor-g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det må korrigeres bort med maskin og polish av noe slag. Har klistremerkene sitti på en stund har jo disse fungert som en beskyttelsesfilm mot vaskeriper. Enkelt å korrigere bort da. Ta en titt på den taxibilen som Petter her inne har korrigert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det må korrigeres bort med maskin og polish av noe slag. Har klistremerkene sitti på en stund har jo disse fungert som en beskyttelsesfilm mot vaskeriper. Enkelt å korrigere bort da. Ta en titt på den taxibilen som Petter her inne har korrigert:)

Det er ikke i lakken det er merker, men i selve stripen :)

Har bilder, men får ikke lagt dem ved. :(

Endret av tor-g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det riper i lakken som har vært under tapen, eller er det slik at teksten som har vært limt på kommer til syne når bilen er nyvasket og i sterkt lys? Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt hva du mener. Som sagt over her, opprett gratis konto på photobucket og post bildene her. så vi kan få se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstod det er disse svarte stripene ikke lakk men en slags film som er over lakken. Over dette igjen har det vert logo som nå er borte. Disse vaskeripene er da i den svarte filmen. Stemmer det?

Her har du en link til hvordan du kan poste bilder i posten din Min link

Eller gjør som de andre sier; bruk photobucket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstod det er disse svarte stripene ikke lakk men en slags film som er over lakken. Over dette igjen har det vert logo som nå er borte. Disse vaskeripene er da i den svarte filmen. Stemmer det?

Her har du en link til hvordan du kan poste bilder i posten din Min link

Eller gjør som de andre sier; bruk photobucket :)

Har lagt inn bilder i beg av innlegg. ikke like lett alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Brynjar

Dette blir ikke helt det samme som det Petter har gjort på Taxiene hvor alt av dekaler har blitt fjernet.. På denne lille rakkeren til trådstarter så er det det jo dekaler som har blitt oversprayet med klarlakk om jeg ikke tar helt feil.. Er i alle fall det på de fleste mini'ene jeg har tatt til nå.

Så, her bør man være veldig forsiktig på disse områdene og ikke gå på med veldig grove polisher med roterende maskin. En medium cut pute ala Scholl orange og S30 mange ganger tror jeg vil være løsningen, kontra Scholl S03 og gul. Skal ikke se bort i fra at de går tilnærmet helt vekk da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ikke helt det samme som det Petter har gjort på Taxiene hvor alt av dekaler har blitt fjernet.. På denne lille rakkeren til trådstarter så er det det jo dekaler som har blitt oversprayet med klarlakk om jeg ikke tar helt feil.. Er i alle fall det på de fleste mini'ene jeg har tatt til nå.

Så, her bør man være veldig forsiktig på disse områdene og ikke gå på med veldig grove polisher med roterende maskin. En medium cut pute ala Scholl orange og S30 mange ganger tror jeg vil være løsningen, kontra Scholl S03 og gul. Skal ikke se bort i fra at de går tilnærmet helt vekk da:-)

Takker for svar.

MEN, disse dekalene er ikke lakkert med klarlakk. Tror ikke det er noen originale dekaler...?

Prøver meg frem med diverse polisher( fra fin til grov), så ser jeg hvilken grovhet jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ville testet med en lakkrens først (Autorange paint cleaner, duragloss 101, meguiars DC paint cleaner etc), skal du på vinyldekaler med maskiner og produkter med cut så test et sted som ikke er synlig først, er de farget så kan de bli hvite om du polerer de...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

Ville testet med en lakkrens først (Autorange paint cleaner, duragloss 101, meguiars DC paint cleaner etc), skal du på vinyldekaler med maskiner og produkter med cut så test et sted som ikke er synlig først, er de farget så kan de bli hvite om du polerer de...

hvordan er det å fjerne sånn "reklame" tekst som av og til står på bilene når du kjøper dem av bruktbil forhandlere da?? for morfaren min har kjøpt seg en ganske nye Auris som har ett sånt forhandler klistermerke på dørene? holder det med varme og ei skrape/fiskesnøre på dette og så gjøre som beskrevet over vist det er blitt "merke" i lakken etter merket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Om de klistremerkene har vært der en stund så kommer du nok til å se forskjell om du tar de av. Siden merkene har beskyttet lakken for riper så kommer du til å se at det ikke er riper der merkene har vært. Men da er det bare å polere bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inzane2012

Om de klistremerkene har vært der en stund så kommer du nok til å se forskjell om du tar de av. Siden merkene har beskyttet lakken for riper så kommer du til å se at det ikke er riper der merkene har vært. Men da er det bare å polere bilen :)

ja var noe sånt jeg regna med :) men hvordan få vekk klistermerket da?? for ser ut som disse er lagd for aldri å dette av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Hårføner/varmepistol og dra med fingre/henda :) fiskesnøre trenger du ikke mht klistremerker på bilen, vask over etterpå, er det limrester der så er det en liten dæsj med 3M sitrus rens så er limet long gone...

Merke vil du nok få ja, så da må du over med en rens, om det ikke fjerner det så er det en korrigerende polish med litt slipemidler i... for hånd da så kan du feks bruke Meguiars ScratchX, noe jobbigt, men det tar det... Roterende eller DA maskin er å anbefale omm det er mye det er snakk om...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...