Gå til innhold

Hand sanding block


East

Recommended Posts

Noen som kan linke til en bra "Hand sanding Block"?

Vil ha en type som fester papiret, ligger godt i hånden og som er buet i hjørnene for å unngå de skarpet kantene en vanlig firkanta kloss gir.

Skum mellom klossen og papiret er en forutsettning, men det har vel de fleste slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en 3M sak på lokal jernvareforretning i dag. Buet greie. Aner ikke noe mer om den enn at det stod at papirer festet seg til ørsmå pigger på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe sånn som denne

jeg har ikke prøvd den selv med jeg har god tro på at den er god

den funker sikkert bra om man har tilhørnde pusseark, men jeg har kjøpt tradisjonelle våtslipeark i rektangulær utførelse. Er derfor på jakt etter en vanlig kloss av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg skal hente meg en slik en i den lokale jernvarebutikken over helgen - men trenger 2000 papir også (har bare 1200 og det blir litt heftig fant jeg ut i dag på panseret på Saab'n (ikke at jeg over-anstrengte meg heller forsåvidt)). 20,- spenn for et ark med 1200 grit, er vel ikke akkurat overpris det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det eneste negative med den klossen er at det er "tenner" på innsiden som holder papiret, og det stikker noe jævlig hvis(i mitt tilfelle, når) man får fingeren imellom kloss og de "tennene"..

Essie: Vi tar 29,- for en pakke med 1200 grit, egenimport riktgnok, 5 i pakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig :) Når kan du levere? Jeg vil ha, men trenger den i løpet av neste uke.

Går nok noen dager, så jeg har skrevet "medio april" på levering i webshop'en.. men hvis det haster er det nok sannsynlig at billakkspesialisten har på lager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Er ikke den klossen veldig stiv til våtslip? funker vel bra til "flate" paneler kanskje...

Jeg har sånn som jeg bruker til slip av sparkel o.l men aldrig testet den til våtslip.....

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Bernhard sier den funker, så tror jeg på det :) Men du har nok et poeng Tyggern. Det beste om man skal slipe for hånd er muligens Min link med tilhørende ark?

Er så dritt å være så amatør ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den klossen veldig stiv til våtslip? funker vel bra til "flate" paneler kanskje...

Jeg har sånn som jeg bruker til slip av sparkel o.l men aldrig testet den til våtslip.....

Denne er ikke av de stiveste, men av og til "må" man ha en stivere kloss, f.eks til å korrigere bort appelsinlakk. De kutter ned topper mye bedre enn myke holdere/klosser. Men det er selvfølgelig mer risky business å slipe med slike, siden man i mer vesentlig grad må ta hensyn til kantene på klossen..

Hvis Bernhard sier den funker, så tror jeg på det :) Men du har nok et poeng Tyggern. Det beste om man skal slipe for hånd er muligens Min link med tilhørende ark?

Er så dritt å være så amatør ass...

Liker halvpad'en bedre, lettere å ha kontroll med den. Men kjekk å ha denne også. Den store fordelen er jo de "tilhørende" sliperondellene som har et skumgummisjikte mellom pad og papir :)

20,- spenn for et ark med 1200 grit, er vel ikke akkurat overpris det?

Helt vanvittig stor forskjell på slipepapir, så ikke godt å si... Det aller billigste er mer eller mindre ubrukelig, mens de dyrere sliper mye jevnere og varer tilnærmet evig (til og med om de blir liggende uker og måneder i vann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kazzper:

har du disse i 2000 og 2500 også?

"3M Trizact "P3000" Fin finish rondell 150 mm"

var jo litt stiv pris på de, men de holder lenge eller kan du lage en påskepris på en pakke her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Trizact papiret er vel kun i P3000 og er uten hull. (99%) sikker på det.

De andre papirene er vel Hookit også fra 3M og er vel fra P6000 opp til P2000.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trizact papiret er vel kun i P3000 og er uten hull. (99%) sikker på det.

De andre papirene er vel Hookit også fra 3M og er vel fra P6000 opp til P2000.

okay, men de passer på den skumdingsen som er linket til over her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kazzper:

har du disse i 2000 og 2500 også?

"3M Trizact "P3000" Fin finish rondell 150 mm"

var jo litt stiv pris på de, men de holder lenge eller kan du lage en påskepris på en pakke her...?

Kun P1000 og P3000 i denne serien. Disse er MEGET høy kvalitet, så holder lenge ja.. men selvfølgelig skal jeg lage en ok pakkepris til deg :)

Alle våtslipeproduktene ligger her

Skal inn til Oslo på tirsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...