Gå til innhold

Har felgene mine klarlakk?


fredsjo

Recommended Posts

Hei

Er rett og slett usikker på om felgene mine har klarlakk eller ikke... Syns virkelig ikke det ser slik ut inni felgen, men på framsiden syns jeg kanskje det..

Felgene er altså ASA AR1, kjøpt på sharif for noen år siden, tror jeg.. :)

http://detailersclub.no/artikler/artikkel/45

I følge her så er det ofte bare deler av felgen som er ren alu, så stemmer vel bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg vil tippe at den har klarlakk da de aller fleste har det for å beskytte mot korrosjon.

Har du noen nærbiler? eller om du har sett noe stensprut noe sted?

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Uten klarlakk eter vel "naturen" opp de felgene rimelig kjapt..så på mine vinterhjul på golfen når jeg shinet de i går at der jeg hadde fått et merke, hadde allerede korrosjonsprosssen startet. De er knappe tre mnd gamle. Så idag har jeg vært å kjøpt mer tilbehør til min kjære DREMEL :) Slipes ned, renses og legger ny klarlakk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Oki..

Dessverre var SS utsolgt for Autobahn, så de sendte med CG Wheen Wax. Kan vel brukes på klarlakk denne og?

Er det egentlig noe i veien for å bruke Jetseal istede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Du kan fint bruke CG Wheel Wax ja! Grunnen til at du bruker en voks som er beregnet på å brukes på felger er at de som regel tåler en del mer varme en andre vokser og sealere. Siden det kan bli ganske varmt på felgene så har de dermed lenger holdbarhet, men det er heller ingenting i veien for å bruke jetseal, men du får nok noe dårligere holdbarhet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg sitter en del på amerikanske forum og der ser jeg at Jetseal er populært blandt enkelte på felger, jeg tenkte å teste dette selv litt nå i sommer.

Hadde vært moro å se East forbannet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve ett eller to "strøk" Jetseal under felgvoksen på ene siden av bilen. Så får jeg sammenligna..

Men nå kom jeg på et problem... Jeg har ikke tatt vårshinen av bilen enda.. Og om jeg da polerer felgene skikkelig nå og tar vårshinen av bilen med avfetting og alt det, så blir det jo litt krøll.. Da er poleringa av felgene bortkasta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...