Gå til innhold

TEST: NanoLotus Bilglass Forsegling


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Av de varene jeg fikk,så kom vertfall NanoLotus Bilglass Forsegling med og i dette øyeblikk har jeg nettopp påført Forseglingen, som skal herde i 10-15min. i følge bruksannvisningen.

Følgendefremgangsmåte er gjort så langt:

1. Vasket ruten med CG Window Cleaner og tørket av med microfiber.

2. Påført NanoLotus Rensen med medfølgende svamp som fulgte med i pakken og fordelt denne gjevnt ut over ruten.

3. Tørket ruten tørr igjen med ny microfiberklut.

4. Påført selve forseglingen i jevnt lag over hele ruten.

Resultatet i videoen under er etter ca. 45 minutter herding.

Mer kommer, samt ett bilde/video....

Det er dårlig vær her og det regner ustanselig, men jeg står med bilen i en carport, så det regner ikke på frontruten selfølgelig.

Skal se om bildet/video blir bra nok til å poste her, da det er litt mørkt i carporten. Har kun et Canon Ixus 700 lommekamera som jeg har videofunksjon på, så det er ikke akkurat det gjeveste innen filmkamera, men jeg får se hvordan det blir.

Jeg er nok ikke den som skal uttale meg angående resultatet,da jeg har dårlig erfaring med hvordan resultatet egentlig skal bli, men overlater bedømmingen til dere her inne.

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal "haze" i 10-15 min, buffes/tørkes av og deretter helst ikke utsettes for "vær og vind" på noen timer.

IPA før og etter rens holder i massevis.

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Det står at ruten skal herde i 1-2 timer på bruksannvisningen, men min rute har nå herdet i ca. 45 min. Det står ogsåat full herding tar ca. 24t.

På filmen under, kan dere se at jeg sprutet på den ene siden av ruten med en spruteflaske.

Kan sprute på den andre siden av ruten etter ca. 24 timer og se om det er noen forskjell.

Om jeg ble veldig fornøyd....?

Tja... vannet renner kjappere av vertfall....

Har ikke testet så mange slike rutepolisher før, så det får være opp dil dere og bedømme resultatet...

Se første post for å se video...

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Hei Bjerknez

Herdetid er veldig vigtig med vores produkter men det går sikkert greit med 45 hvis den har stået i opvarmet garage. Jeg anbefaler deg uanset at holde deg til bruksanvisningen neste gang ;)

Det så helt ok ut på ruten nu men du får først fuld effekt av forseglingen efter ferdig herdetid og efter første vask av ruten, dette grunnet den alcohol veske som nanopartiklerne/forseglingen er i kan være umulig at få helt bort ved poleringog blir først helt borte efter vask.

Ser du lager hjemmesider og din video er jo super flott. Så hvis du lager en opdate efter første vask så har du den fulde effekt B)

Det er også sådan at bilglass forseglingen virker bedre jo mere vann der rammer ruten, så hvis du bruker litt mere vann neste gang så ser du bedre effekten.

Håper du blir fornøyt med produktet

Mvh

Rasmus

Nanolotus Norge

  • DCN Poeng 2

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg vil nå si jeg fulgte bruksannvisningen ganske så riktig jeg da...

Bortsett fra at jeg testet med vann på den ene siden 15min. før anbefalt minstetid i forhold til bruksannvisningen.

Det sto heller ingenting om hvor varmt det burde være (så vidt jeg kunne se)

Jeg har dog ikke vasket ruten ennå, men synes likevel den hadde grei effekt i rundt 60-85km/t.

Video av frontruten med NanoLotus i fart kan ses under:

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Jeg kan ikke få fullrost Nanolotus glassforseglingen nok. Jeg la den på min bil i November og den virker helt fint enda. Bilen min står ute 24/7. Forseglingen er trafikksikkerhet synes nå jeg. Kommer alltid til å bruke den. Jeg synes den virker mye bedre og lengre en RainX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få fullrost Nanolotus glassforseglingen nok. Jeg la den på min bil i November og den virker helt fint enda. Bilen min står ute 24/7. Forseglingen er trafikksikkerhet synes nå jeg. Kommer alltid til å bruke den. Jeg synes den virker mye bedre og lengre en RainX.

Enig her, la selv min på i høst og den levde i sitt beste velgående når ruten ble byttet i forrige uke.

Lite minus at den ikke gjør ruten steinsprut-bestandig :rofl1:

Hadde også det problemet med disse bittesmå vanndråpene, men fikk aldri testet ut de tipsene Nano kom med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg er som sagt ikke kjent med slike produkter og hvor effektive dem skal være, men jeg synes nok at 80km/t er ett absolutt minimum for at vannet skal prelle av skikkelig. Man kan fint kjøre i rundt 80km/t (avhengig av vind sef.) uten å bruke viskerene, men sikten blir uansett best med viskerene påslått.

Nå har ikke jeg prøvd i hastigheter opp mot 100km/t eller mer (på E6) men jeg innbiller meg at den fungerer optimalt da, selv uten pussere.

Men som sagt, så er dette bare en uformell test, og jeg mener selv at jeg fulgte bruksannvisningen greit nok til at det ikke skulle bli nevneverdige svakheter anngående effekten. Dog har jeg tro på at effekten vil bli noe bedre over tid, da vinduet blir herdet skikkelig, samt etter første vask av ruten.

Kommer til å legge ut ny video om 24 timer etter kjøring i regnvær, da dethar meldt regnhele påsken her hvor jeg bor :)

Enig her, la selv min på i høst og den levde i sitt beste velgående når ruten ble byttet i forrige uke.

Lite minus at den ikke gjør ruten steinsprut-bestandig :rofl1:

Hadde også det problemet med disse bittesmå vanndråpene, men fikk aldri testet ut de tipsene Nano kom med.

Er som sagt de små dråpene som gjør at sikten ikke blir 100% De store dråpene derimot preller av som ingenting.

Men det skal som sagt sies at ruten ikke er herdet mer enn ca.2 timer når siste video ble lagt inn.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Jeg kan nogen gange glæder meg over at det regner når jeg vet jeg skal ut at kjøre, Bare for at se på dråperne der farer over ruten.

Glæder meg til at se dine videoer fremover de var høj kvalitet ;)

Det jeg mente med hensyn til temp. var at når vi skriver mellem 5 - 25 gr 1-2 timer herdetid og du har haft den i 45 min i opvarmet garage så er det sikert helt greit.

Ha en fortsat herlig regnfuld påske :D

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg har inntrykk av at NL ruteforseglingen virker best etter et par vask, så du har nok mer å glede deg til ;)

Bare bra hvis det blir enda bedre enn dette :)

Uansett, så er det jo ikke BARE vannavprellingen som teller.. men hvor hardt innsekter og annen smuss sitter i forhold til en rute som ikke er satt inn med NanoLotus.

Dessuten så har jeg for meg at man sparer vindusviskere og slitasjen på disse.

Og sist men ikke minst:

Det er jo bare knallmorro og stelle med bilen, det være seg polering av ruter, eller vasking av felger.

Men dette var dog ikke en veldig høytidelig test. Men jeg mener den er bra nok til at den vanlige mann i gata kan se forskjellene.

Kommer til å legge ut en video til i morgen kveld. Da har det gått 24 timer. Da skal også ruten vaskes før video blir tatt.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som ruten får smuss støv på seg vil forseglingen svekkes litt, men det er bare å dra over med en fuktig MF og det er så godt som nytt. Nå er det litt sent, men jeg merket en voldsom forbedring i is-skraping i vinteren som var. Hadde ikke behov for is-skrape, brukte bare hanske og kunne lett dra av den frosten som hadde kommet i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Jeg vet at min onkel prøvde Rain-X for noen år siden på sin den gang nye Mazda 626, og resultatet var faktisk overveldende!

Jeg skal ikke svartmale noen her, men Rain-X kan kjøpes hos swissvax.no til 178,- (denne har jeg letet etter lenge) og denne skaljeg heltklartbestille meg.

Tror jammen jeg skal bestille meg denne i skrivende stund...

Denne skal også testes og video kommer, men det tar nok ett par uker før jeg får publisert denne.

Edit:

Rain-X er nå bestilt fra swissvax.no :)

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versoen min fikk nano i høst - holder ennå. Ikke like dønn bra som de første 3-4 månedene (!), men bra nok til at jeg hjem i dag på motorveien ikke brukte viskere over ca 80 km/t.... Morsomt å se andre ha viskere på full guffe og jeg bare koster forbi "uten noe gummi på ruta som distraherer"

default_cool.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...