Gå til innhold

DP Max Wax


Popp

Recommended Posts

Er det noen her som har testet DP Max Wax og kan fortelle litt hvordan den er?

Enkel påføring?

Drøy i bruk?

Vannskrekk?

Finish?

Holdbarhet?

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg brukt mye tidligere så du kan jo få mine meninger/erfaringer om denne :)

Enkel påføring? Veldig lett å påføre, skal fjernes med en gang.

Drøy i bruk? Ja..tja..ikke helt swissvax men..... har fortsatt over halve boksen igjen og den har blitt brukt en god del..?

Vannskrekk? JA

Finish? JA...denne gir en dybde og glød som tåler sammenligning med MYE dyrere produkter.

Holdbarhet? NEI......Må påføres min. annen hver mnd. på sommeren, men alt er selvfølgelig relativt og avhengig av mange faktorer og den er ikke spesielt glad i avfettinger generelt.

Legger ved link til en 940 med rød SS lakk med maxwax på topp :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/1404-volvo-945/

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg brukt mye tidligere så du kan jo få mine meninger/erfaringer om denne :)

Enkel påføring? Veldig lett å påføre, skal fjernes med en gang.

Drøy i bruk? Ja..tja..ikke helt swissvax men..... har fortsatt over halve boksen igjen og den har blitt brukt en god del..?

Vannskrekk? JA

Finish? JA...denne gir en dybde og glød som tåler sammenligning med MYE dyrere produkter.

Holdbarhet? NEI......Må påføres min. annen hver mnd. på sommeren, men alt er selvfølgelig relativt og avhengig av mange faktorer og den er ikke spesielt glad i avfettinger generelt.

Legger ved link til en 940 med rød SS lakk med maxwax på topp :)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/1404-volvo-945/

Ser egentlig dritbra ut, spekulerer på Victoria Wax Mayhem eller Chaos også, men slik det ser ut nå blir det så jeg kjøper begge, så får jeg prøv DP på bilen til modern og Victoria på bilen til brodern, samt Ingsignis på min egen bil :) Kommer til å se bra ut bilparken her etterpå vil jeg tro B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel påføring? Enig med trogha. Det gjør heller ikke noe om den får ligge noen minutter, den tørker ikke spesielt fort.

Drøy i bruk? Igjen, enig med trogha. Jeg har vel brukt den på ca 4-5 biler nå, og er rett under halvveis i boksen.

Vannskrekk? Igjen, enig.

Finish? Quote: "JA...denne gir en dybde og glød som tåler sammenligning med MYE dyrere produkter."

Holdbarhet? Mnja, ikke helt enig med trogha. Jeg la denne bl.a på fatters A6 i høst. Den holdt veldig bra utover høsten i ruskeværet vi hadde, og den bilen går sine 10 faste mil om dagen til og fra jobb. Jeg skal se om jeg får lurt meg til å vaske den bilen nå i påska, og se om det fortsatt ligger igjen noe beskyttelse.

Jeg syns den helt klart er verdt pengene, men det er også de andre voksene du nevner. :) De er bare litt annerledes iforhold til hverandre.

Om du ba meg velge mellom Chaos som jeg nå har helt nye erfaringer med (dagsferske) eller Max Wax som jeg brukte mye ifjor høst, så er det et tøft valg. Jeg ville valgt Max Wax på biler med sterke farger, og Chaos på lysere biler. Men det er min subjektive mening, basert på mine oppfatninger av "glød". B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel påføring? Enig med trogha. Det gjør heller ikke noe om den får ligge noen minutter, den tørker ikke spesielt fort.

Drøy i bruk? Igjen, enig med trogha. Jeg har vel brukt den på ca 4-5 biler nå, og er rett under halvveis i boksen.

Om du ba meg velge mellom Chaos som jeg nå har helt nye erfaringer med (dagsferske) eller Max Wax som jeg brukte mye ifjor høst, så er det et tøft valg. Jeg ville valgt Max Wax på biler med sterke farger, og Chaos på lysere biler. Men det er min subjektive mening, basert på mine oppfatninger av "glød". B)

Denne SKAL IKKE tørke på lakken da den inneholder silicon, optimalt sett skal man jobbe med ett og ett panel.

4-5 biler og bare halve boksen igjen...? Det var derfor jeg sa tja på holdbarhet, det er en myk voks og er man ikke nøye med å legge den tynt forsvinner boksen fort, jeg har brukt halve boksen på 10-15 påføringer.

Jeg syns egentlig den ser bra ut på både lyse og mørke farver men har dog ingen erfaring med Chaos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olaskips

Denne SKAL IKKE tørke på lakken da den inneholder silicon, optimalt sett skal man jobbe med ett og ett panel.

4-5 biler og bare halve boksen igjen...? Det var derfor jeg sa tja på holdbarhet, det er en myk voks og er man ikke nøye med å legge den tynt forsvinner boksen fort, jeg har brukt halve boksen på 10-15 påføringer.

Jeg syns egentlig den ser bra ut på både lyse og mørke farver men har dog ingen erfaring med Chaos :)

Chaos ser hvertfall heilt fantastisk ut på mørke biler ;) Gløden og dybden i lakken er det eg liker best med denne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns egentlig den forsvant ganske fort ut av boksen. :huh: Vi får skylde på brukerfeil.

Jeg har dog tatt like mange biler med Concorsoen, og der vises det knapt at jeg har brukt av den.

Jeg skrev dog ikke at den skal tørke, men at det ikke skader om den ligger noen minutter da den ikke tørker fort. Jeg syns den ble for "anonym" på sølvfarget bil, men på grønn metallic poppet den skikkelig med dybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarhet? Mnja, ikke helt enig med trogha. Jeg la denne bl.a på fatters A6 i høst. Den holdt veldig bra utover høsten i ruskeværet vi hadde, og den bilen går sine 10 faste mil om dagen til og fra jobb. Jeg skal se om jeg får lurt meg til å vaske den bilen nå i påska, og se om det fortsatt ligger igjen noe beskyttelse.

Nå fikk jeg gleden av å vaske denne bilen igår. Den har ikke blitt vasket mange gangene i vinter, men de gangene den har blitt vasket, har den fått avfetting og maskinvask på nærmeste Hydro-stasjon.

Min vaskerunde avslørte utrolig glatte og fine paneler rundtom, men ikke mye beskyttelse igjen på sidepanelene. Taket derimot, beadet og sheetet enda, og ble fort tørt.

IMG_0115.jpg

Jeg er iaffal veldig godt fornøyd med at voksen har beskyttet bilen mesteparten av vinteren, for det har vært en tøff vinter! :)

Bilen skal inn om kort tid å få lakkert opp en skade, så jeg avventer å legge et nytt vokslag til den er tilbake fra lakkerer, og det blir nok Max Wax da også.

Eksperimenterte også litt med tykkelse på vokslaget på samboerns bil igår, og det går fint an å legge tynnere lag enn det jeg har gjort sålangt, og fortsatt få fin shine og dybde. Ergo kan den være drøyere enn det jeg opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...