ØyvindBraaten

Swissvax på felgene

46 innlegg i emnet

Dag har fått en haug av mailer fra meg i det siste om spørsmål vedr. produktene fra Swissvax, så tenkte kanskje det ville være litt bedre å la han avvikle påsken med avslappede skuldre. Spør derfor her om noen har noen erfaringer rundt dette.

Vet de fleste her legger Autobahn felgvoksen. Det jeg lurer på er, hva hvis atte om man legger Concorso, eller Insignis, eller Shield? Vil felgene få mere BLING?

Kjøpte disse til min Kia:

post-1247-1269941932,56_thumb.jpg

Det fremgår ikke så alt for godt på bildet, men de er mer eller mindre svartkromme. Ønsker mest mulig blingshine effekt på disse. Vil noen av de andre voksene gi mer bling men samtidig like god beskyttelse som Autobahn?

Mvh Øyvind :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ingen av de andre voksene du nevner vil holde like lenge som Autobahn, nettopp fordi Autobahn inneholder en mye større konsentrasjon av PTFE som gjør at stoffene i voksen binder seg bedre til hverandre, og da gjør at den motstår varme mye bedre. Du vil nok oppnå like mye bling uansett hvilken av de du velger, men Autobahn vil nok holde seg lengst mulig på :) Husk en skikkelig rens med Cleaner Fluid først, så er du i boks!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar bjorke!

Som du ser i bakgrunn, så er jeg vellustyrt ;) baggen der har kosta mye blod, svette og tårer! Angrer enda ikke et milisekund!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar bjorke!

Som du ser i bakgrunn, så er jeg vellustyrt ;) baggen der har kosta mye blod, svette og tårer! Angrer enda ikke et milisekund!

Bare hyggelig. Skulle akkurat til å kommentere Master Cooler bag'en, mange timer med moro i den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ingen av de andre voksene du nevner vil holde like lenge som Autobahn, nettopp fordi Autobahn inneholder en mye større konsentrasjon av PTFE som gjør at stoffene i voksen binder seg bedre til hverandre, og da gjør at den motstår varme mye bedre. Du vil nok oppnå like mye bling uansett hvilken av de du velger, men Autobahn vil nok holde seg lengst mulig på :) Husk en skikkelig rens med Cleaner Fluid først, så er du i boks!

Hva hvis man bruker Autobahn ellers på bilen da.. istede for feks. Concorso?

Hvis det er samme "bling" men med høyere holdbarhet, så må vel denne være bedre til bruk på lakk?

Mulig jeg tar helt feil selvsagt... men det er derfor jeg spør... ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er nok ikke å anbefale, da innholdet av PTFE er så høyt at de ikke vil se like bra ut på bilens lakk som på felgene. Tror nok du vil få problemer med hologrammer/svetting fra voksen, og vil nok bli noe kluss å fjerne. Mulig Dag har noe bedre input her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva hvis man bruker Autobahn ellers på bilen da.. istede for feks. Concorso?

Hvis det er samme "bling" men med høyere holdbarhet, så må vel denne være bedre til bruk på lakk?

Mulig jeg tar helt feil selvsagt... men det er derfor jeg spør... ?

Autobahn har relativt mye teflon i seg og vil veldig ofte fremstå skjoldete på stor flater som billakk - derfor anbefaler ikke Swissvax dette. Det kan se bra ut når du er ferdig, men når det feks dugger på bilen så ser du merker etter voksen godt. Det samme kan skje på Endurance om det ikke jobbes med på ordentlig vis.

Autobahn har heller ikke samme "bling" i glød og dybde som Concorso.

Den som ikke spør, får heller ikke svar - så det å spørre er fornuftig!

Edit; Bo var litt kjappere, men det stemmer altså som han skriver.

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med at eg ikke har fått somlet meg til å få bestilt Shield har eg brukt Autobahn i dørkarmer ved enkelte anledninger. Min erfaring med det er ihvertfall at det funker fjell, og ser meget bra ut. :) Men igjen hadde aldri brukt den på større flater.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ville det eventuelt vært å legge Autobahn i bunn for beskyttelse, og Concorso på toppen for gløden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ville det eventuelt vært å legge Autobahn i bunn for beskyttelse, og Concorso på toppen for gløden?

Det blir egentlig det samme som over - sjansen er større for at resultatet ikke blir maks. Det blir egentlig litt på samme måte som ved for dårlig forarbeid.. :)

Takker for svar :)

Bare hyggelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag en voks med 30% PTFE og 50% Carnauba og da resterende 20% med det andre stæsjet som godlukt osv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lag en voks med 30% PTFE og 50% Carnauba og da resterende 20% med det andre stæsjet som godlukt osv ;)

30% PTFE tror jeg du kommer til å slite med å ha på lakken din :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo fint å kunne steke egg på panseret om man er på langtur da... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa tenkte mer på felga jeg ;p for å få en slik ultimate showglinseblingshine effekt! Men, pansere ække gæærnt det heller. Egg og bacon på panseret!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, skjønner :) Autobahn har faktisk den maksimale formelen med Teflon uten at det skal gå utover looken på felgene. Dette har de forsket litt på for å fine rette komboen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. hvis det er varme under påføring som er cluet (ser jo at Endurance krever høy overflate-temp under påføring og påfølgende herding) så kan jo det å kjøre det på med finish-pad og høy RPM være med på å sette igang de kjemiske prosesser som skal til for å binde produktet til lakken. Ser at det å "smelte PTFE" til større områder nok ikke er teoretisk gjennomførbart engang - teflon-coating krever høy temp for å binde skikkelig - men hvis man får lakkoverflaten til rundt 55-60 grader så burde vel Autobahn binde seg bra uten problemer med hazing etc?

Skikkelig nerdete av meg her nå, men jeg bare digger å sjekke ut slike saker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må bare forholde oss til teknisk info rundt produktene Espen - men det kan jo hende noen gjør en test her inne? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig OT dette, men jeg vil gjerne se Espen kaste felgene sine i en herdeovn for å oppnå optimale forhold til teflonpåføring :P

Husk bare bilder ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bytte ut felgene på Mantaen nå til sommern. Tar gjerne en test da. Noen som kan sette opp noen ønsker over hvordan testen skal foregå?

Skal autobahn legges på for så å varme felgen opp til 55-60 grader? Skal felgen varmes først? Hvordan skal den herdes? Hvor lang tid? osvosv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive