Dette er et populært innlegg Tyggern 1 740 Skrevet 29 Mars, 2010 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2010 (endret) Ja da var tiden kommet for et forsøk på å få min egen bil noe blankere en den var. Skal vel også prøve meg på et par nye ting i løpet av helgen, planen er i hvertfall og ikke stresse og bruke den tiden som er nødvendig i et forsøk på å oppnå ”that perfect shine”. Siden jeg var så heldig at jeg vant i ”kalenderen” tenkte jeg at jeg skulle gjenngjelde dette glimrende tiltaket og holde meg til kun SS og Scholl varer. Dag 1(kveld). Vask av bil, tidsbruk ca 4,5t med litt ”hjelp” fra den nest yngste i huset. ”Sorry”: avfetting med KCL micro royale blandet 1:5 sprøytet på å lot ligge i ca 5min før avspyling. Skum med foam canon og scholl shampol spylt av igjen. Lagt på ValetPro Orange Prewash i ca 1:5 blanding lot det stå ca 5 min før vask Bøtte med GritGuard og Scholl shampol Vasket med Chenille mitt og SV kost på detaljer Spylt av med hageslange og godt spylt i alle kriker og kroker. Kjørt inn i garasjen og tørket over med blå SS håndkle. Så hadde godsakene stått i drøye fem minutter så da var det klart for avspyling med min ”trofaste” kercher (les… møkka maskin) Her er den ferdig spylt etter kun avfetting. Ganske bra men litt nupper igjen. Det er jo antydning til at det er litt beskyttelse igjen noen steder på lakken…….. selv om det er lenge siden det er lagt noe ”god saker” på denne nå. Såpeblandings på gang…. Ble ikke mange bilder fra håndvask men et par ble det. Så var det å tusle en liten tur i veien å se om det dukket opp noen godsaker på veien.. Tyggern sa: Jeg fant, jeg fant….. DAG 2 (Kveld) Da starter vi med å dokumentere lakktykkelsen på bilen. Siden det er umulig å sette presise punkter på med mer på bilen. Så tok jeg 3 målinger på hvert sted etter arket. Hvor jeg flyttet måleren i trekant på ca 3x3cm skrev opp og gikk rundt hele bilen. Så sjekket jeg PTG etter kalibreringsplatene igjen, og gikk en ny runde med 3 nye målinger på hvert sted. Slik at jeg har minst 6 målninger pr.punkt på bilen. Der jeg hadde litt større avvik tok jeg flere målinger 7-10ca. Etter det var det tid for clay, og denne har jeg spart på til jeg skulle ta min egen bil.. frem med SV paint rubber (gul clay) og jeg må si det er den beste clayen jeg har prøvd til nå…. Og ONR som lube. Helt ening med Petter her en klar ny favoritt. Etter høyre dører… litt var det. Spesielt inntil lister… Så var det klart for litt steinsprut fylling. Startet her med å vaske alle steinsprut med silikonfjerner. Så la jeg grunning i de dype sårene. Deretter var det klart for fylling av farge. Og her kommer et insider tips direkte fra en produsent. En bør være forsiktig med å blande sammen base og klarlakk som kommer hver for seg. Fordi basen er i 90% av tilfellene vannbasert.. noe klarlakken ikke er. Også er det ikke mange som selger de flekklakk systemet som ødegård lakk har. Som blir blank og en trenger bare en flekklakk. Jeg har en ”lokal” leverandør og det er derfor veldig enkelt for meg å gå 10m for å hente det jeg trenger. Et annet tips jeg fikk er at den ferdigblandede klarlakken er mye mykere en om du blander den selv.. så jeg fikk herder og klarlakk i hver sin lille beholder. Da blir den hardere og enklere og slipe. Jeg stoler på fagfolket så da prøver jeg dette også. Fikk også tips om å bruke tannpirker eller knappe nål for å være mer presis i ytterkantene av ”skaden”. Dette syntes jeg fungerte utmerket og det var mye enklere å ikke få lakk på utsiden av skaden. Dag3. Meste parten av dagen ble i garasjen sett bort fra noen timer midt på dagen til handlig med familien. Så var det klart for litt demontering, tok av rails for å komme godt til nede i renner og for å lette jobben med polering av taket. Tok også av speil kåper og spylerdyser på panseret. Her satt det faktisk igjen biter fra transportfilmen….. vasket så kriker og kroker i speil og vannrenne med ONR og MF Så var det litt inspeksjon da, laget meg min egen versjon av ”sun gun” med et batteri og en lavvolt halogen lampe (downlight) i påvente av en ledlykt jeg har bestilt som ikke har kommet enda. Virket jo bra allikevel den, litt skarpt lys så kunne godt vert en litt svakere pære. Men det er bare å holde den litt lenger unna så ble det lett synlig de som er av deffekter…. Jeg kan se at de som hadde klargjøringen av bilen har ”jukset” litt og kjørt med en mild kombo og maskin, men de har driti i kjøre maskin på undersiden av listene. Så der er det mye verre en over….. Dette var helt klart meget synlig mens jeg var hos Petter på en service, og bilen var oppe på bukken….. ojda….. Teipet opp et lite område på taket og gjorde klart for litt testing av komboer. Først S17 på blå scholl.. fjernet litt swirls. Så over på S03+ og orange scholl, tok litt mer men ikke i nærheten av nokk… Etter en liten prat med Bernhard og komboer, da scholl er ganske nytt for meg. Gikk jeg for Scholl ull og S03gold. Det fjernet det meste men fortsatt noen RDS igjen….. satan så hard denne lakken var da…???? Var så godt som hollogram fri etterpå også,.. WTF…. Testa med blits, xenon, led og halogen. Og kunne så vidt se antyding på det ene bildet. Hadde jo tenkt å kjøre 2-step minst uansett så det blir S30 etterpå. Jeg skjønner ikke at dette er mulig….. Hele taket ble kjørt 1 runde med mye press og det er fortsatt noe igjen.. Sleit med å få noe fornuftig lys på taket i forhold til bilder så dropper de bildene for de lyger…. Viser ikke noen ting.. Slipte over alle fylte riper og steinsprut med 3M 9micron Bilder viser slipte merker, og de første viser. Før, slipt, og etter en runde S3gold og ull Så fant jeg frem en gammel dør for å teste litt våtslip med maskin. Og kjørte litt testing…. Resultatet ble bra det så jeg bestemte meg for give på panseret….. Noe jeg kom til å angre på….. Helvetes jævla grisehaler….. ingen bilder dessverre da jeg ble en smule frustrert og glemte hele bilde greiene… Det viser seg at skum mellomlegget ikke passer perfekt med P2000 våtslipe papirene. Disse plast sakene fra borrelåsen har kommet så vidt på innsiden av ene hullet i papiret…….. hullene i papiret er marginalt større en hullene i mellomlegget. Da lot jeg maskinen ligge og tok frem trizact P3000 papiret som er uten hull i stedet, sammen med mellomlegg og en stiv bakplate fra roterendemaskin slipte jeg over for hånd i stedet. Vi får ta det igjen med maskin ved en senere anledning. Nå var det full konsentrasjon for å prøve å bli kvitt grisehaler.. Jeg turte ikke prøve flere ganger for jeg var redd skaden skulle bli verre. Over på håndsliping nå….. 50/50 bilder etter en runde med S3gold og ull…. Tar bra denne komboen Dag 4 (effektiv jobbing i dag anslått til ca 4t) Dagen med kaos….. I tillegg til å drive med skal en ta seg av barn, og lage familie middag til ”bursdags” mat….. Så jeg stappet lammelåret i ovnen og gikk ned for å se om jeg klarte å bli kvitt noen Grise haler…. Store deler av dagen gikk med til dette.. Det er ikke så mye bilder fra denne dagen heller siden frustrasjonen var stor og uttrykk som ikke einer seg på trykk i fleng…. Fikk bort mye men ikke alt, så her er det bare å skaffe mer papir og ta det så fort som mulig. Etter 2 runder med ull og S3 gold er det fortsatt noe igjen, slet litt med varmgang i flexen i dag. Den stoppet for meg ved flere anledninger. Klarte ikke kjøre full runde på panseret før den stoppet en gang… Skal den være slik? Skapte ganske mye mer frustrasjon for jeg fikk ikke kontinuitet i kjøringen. Også stoppet den jo gjerne midt i kjøringen på et felt. Kjørte jo med ganske mye press da…. Lakken er i vertfall HARD det er sikkert… Slipte så over bakluka med trizact og gikk over 2 runder med S3gold+ull en rinde S03+ og blå scholl også en runde med S30 og orange scholl. Bakluka fikk også et lag med Scholl W06 etter wipedown med CF02 før jeg ga meg for dagen. Og holdt nesten på å glemme det. Jekket opp bilen og tok av hjul og vasket hjulbuer bak også. Vasket med Orange Prewash og børste samt avfetting. Dedikert til Forumet! Brynjar style.. Før siste runde med papir og compounding. Dette bilde er etter kun S03gold og ull etter våtslip…… Ikke antydning til ”hollos” en gang. Så en ting er sikkert. Dette er ikke en ”hollo” helvete bil…… Bomulls pinne og CF02 Etter Scholl W06 DAG 5ca 15 timer Hadde bestemt meg for at jeg skulle bli ferdig uansett hvor lang tid det måtte ta, så det var tidlig opp om morgenen. Trykke ned et par brødskiver og svelge en kopp kaffe for så å gå ned og sperre seg inne i garasjen. Når jeg kom inn døra i garasjen bestemte jeg meg fort for at jeg skulle prøve meg med de små slipe papirene på disse grisehalene for jeg hadde ikke lyst å la det være slik…. Så da ble det punkt slipt litt. Også gikk jeg over med 2 ganger med S3Gold og ull igjen. Denne gangen brukte jeg mer produkt for å få litt mer glid, og dette hjalp litt på temperaturen. Samtidig gikk jeg opp litt til i turtall da jeg kanskje hadde vert litt forsiktig med turtallet i går. Opp på rett over 2000-2300rpm i stedet for ca 1900rpm. Så ble hele bilen kjørt 2 ganger S3gold og ull med MYE press, har nesten brukt opp den ”sample” flaska jeg fikk av Ketil sammen med flex DA. Jeg har vel kjørt tilsvarende 3 biler tror jeg inklusive våtslip da. Noen 50/50 shots må til… Om dere studerer dette bildet skikkelig kan dere så vidt se to forskjellige striper i lyset. Fra venstre mot høyre: 2xS3G/1xS3G/ikke noe. Litt Random bilder… Her er bilen ferdig ”maskinert”….. Bilen er nå så å si fri for RDS, det eneste er da plast der er det noe igjen. Jeg turte ikke å kjøre hardere med de ullpadene jeg hadde nå, for det begynte å bli godt og varmt selv med ull… Så en mer ”aggresiv” ull på plasten hadde nok vert en fordel. Kanskje noen har noen gode tips her??? Har jo nå testa Metabo ull og Scholl. Det er disse som er brukt på hele bilen. Hjulbuer ble behandlet med CG silk shine dressing, det samme gjelder all annen utvendig plast. Bilder før og etter…. Hhmmm glemte vist etter bilde her…. Men jeg LOVER det er tatt. Fikk også vasket felger kjapt men ikke skikkelig… La så Scholl W06 på bilen, tok frem Da og Sort uber pad. Men dette ga liksom ikke den ”rette” følelsen etter så mange timer med bil gnukking. Så jeg tok frem en av Ketil sine røde foampads og la for hånd i steder. Noen få ferdig bilder….. ’ Så det som gjenstår nå er å få tatt etter målinger på lakken, samt noen skikkelige bilder utendørs. Blir å gå over kjapt med Scholl SW20 før bilen skal ut på veien i morgen. Hvor er det VIP medlem merkene tro….. Nå kan jeg jo faktisk sette de på…. Det jeg ikke rakk som jeg hadde håpet på var å ta en skikkelig skrubb på vinterhjulene, men det får vente til det blir lagt om til sommer hjul. Da skal også bilen gjennom en ny kjapp runde den gangen med SV CFP og en ikke bestem GOD! Voks… Kan jo oppsummere litt kjapt…. Stein hard lakk, mye lenger tid en regnet, Lært utrolig mye og gjort mange nye nyttige erfaringer……. Edit: Noen flere ferdig bilder.. utendørs.. Bilde av beading….. Bilder av skader/fyllinger etter endt arbeid… i det minste de største og de jeg fant igjen….. Utstyr: vask KCL Micro Royale Valetpro Orange prewash Scholl Shampol Scholl Rim7 Clay Optimum NoRinse Swissvax Gul “paint rubber” Korrigering: Flex DA (kun litt til voks, men gikk fort over) Flex Roterende Scholl S03Gold Scholl S03+ Scholl S17(test) Scholl S30+ Scholl Ullpad 150 og 75mm Scholl Blå pad 150 og 75mm Scholl Orange pad 150 og 75mm Uber grønn og gul 6” (til testing) 3M Trizact P3000 3M Hookit P2000 Scholl W06 premium vax I det minste foreløping, Det ble også tatt en kjapp runde med SW20 den påfølgende morgen…. W06 også inne i dørkarmer. Pneu på dekk Pneu børste CG Greenclean på plast og inne i dørkarmer. CG Silk shine dressing i hjulbuer og på plast ellers Og en drøss med Micro Fiber... Her er ettermålingene fra korrigering. Jeg ser etterpå at neste gang skal jeg lage et kart over bilen og skrive opp ca mål fra to kanter til der jeg tar målingene. For jeg ser i etterkant at om en flytter måleren 10cm eller mer varierer målingene ganske mye opp til 15My... så en bedre pressisjon en ca der er nok viktig for å få et enda mer "pressis" resultat. Men det er en helt klar pekepin på hvor mye en har tatt av... merkelig nok er det mest av på panseret... kan ikke skjønne det... grunnen til at det ikke er noe på bakluke er fordi den er av glassfiber og ikke mulig å måle med den måleren jeg lånte nå... og takk til Bernhard for lånet... To be continued………. CFP voks og sommerhjul om noen uker + interiør…. Continued da var tiden endelig kommet for en update her, noen uker etter det som var meningen... Planen var å kjøre SV cleaner fluid pro og legge på en "god" voks. Dette hadde jeg gledet meg til i lang tid, med skrekk blandet fryd........ Bilen ble grundig vakset og maskert for kjøring av CFP Kjørte først noen små "spots" med gul scholl og S03 for å fjerne noen "små" feil som hadde dukket opp. Før jeg gikk på bilen med CFP og Orange Scholl, denne komboen etterlater seg en sinnsyk blank overflate...... Det er ikke så mange bilder av selve "akten" denne gang men det er til gjenngjeld MASSE etterbiler. Klar til boning.. Dette er boksen med "the shit" og jeg skal love den ikke skuffet meg... sinnsykt effekt det ble i lakken. Jeg har ikke klart å få frem den med mine kamera ferdigheter, men har gjort et forsøk. krukken med "gull" ble behandlet med høyeste respekt og en frykt for å gjøre noe galt.. Ba til detailer gudene om at det ikke skulle komme meg noen uhell i hende av type knuste krukker, sand eller alt annet som virker som det skjer meg.... satt på lokket for hver gang jeg var nedi der for å hindre "uhell" det gikk heldigvis over all forventning og resultatet overrasket meg til de grader....... lakken ble bare uten beskrivelse...... Her står den å koser seg innsmurt i det "hellige" paste.... Men dette skjedde la jeg "billig" voks på alle ikke normalt eksponerte flater, dørkarmer innerskjermer, under panser osv... Har prøvd å få frem metallic "popping" men det var ikke lett med kamerea... Men her er noen forsøk og ferdigbilder fra innendørs.... Panseret har i mellomtiden fått smake en ny runde med våtslip og pollering i forbindelse med en liten sak i ÅS Og det er ikke mye "skavanker" igjen her nå... begynner å bli fornøyd... Så over til masse ferdig bilder utendørs, kjørte litt rundt og tok noen bilder. Min mening er de beste er til slutt........ Også litt refelksjonsbilder..... Det beste bildet etter min smak..... Jeg måtte begrense meg på etterbildene for det blir fort for mange..... ble tatt en del Tusen takk for titten.. Endret 25 April, 2010 av Tyggern 59 Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 29 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2010 Bra jobba! Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 29 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2010 Gratulerer med den beste write-up'en din så langt Her har du virkelig tatt deg tid til å dokumentere utrolig mange flotte detaljer og jeg ble inspirert, selv etter 46 timer med polering siden torsdagen... sa jeg at det ble veldig bra Nice work!! Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 29 Mars, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2010 Knallbra Jobb, review og forklaringer her.... Imponert over innsatsen din her... Pigtailes er ikke noe moro å finne gitt... 3M papirene går også på maskinene gjør de ikke? de er tette så ingen borrelås som kommer frem der .) Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinbra 4 Skrevet 29 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2010 Kjempejobb dette! utrolig bra dokumentert! Veldig innspirerende ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lexgtturbo 135 Skrevet 29 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2010 Super writeup med masse god bildedokumentasjon, så Cred for det ¨ At steinhard lakk har sine ulemper i likhet med "smørlakk" er hevet over enhver tvil, men igjen fordelen er jo at en faktisk korrigerer gamle feil istedenfor å fikse opp i nye en har laget selv. At pigtails er noe drit, kan eg og skrive under på, ivertfall i kombinasjon med hard lakk. Men etter all den iherdige jobbingen har du faktisk klart å dra opp finishen på V70 ørten hakk, og det skal godt gjøres når utgangspunktet var ganske bra. Gleder meg til neste writeup, keep up the good work! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 29 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 29 Mars, 2010 Virkelig bra dette. Cred fra meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 30 Mars, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Bra jobba! Takker. Gratulerer med den beste write-up'en din så langt Her har du virkelig tatt deg tid til å dokumentere utrolig mange flotte detaljer og jeg ble inspirert, selv etter 46 timer med polering siden torsdagen... sa jeg at det ble veldig bra Nice work!! Utrolig hyggelig å høre Brynjar, har jo lest noen S&S her nå. Og ville ta meg tid til å prøve å lage en "grei" en selv... B&B er jo helt syke men... Knallbra Jobb, review og forklaringer her.... Imponert over innsatsen din her... Pigtailes er ikke noe moro å finne gitt... 3M papirene går også på maskinene gjør de ikke? de er tette så ingen borrelås som kommer frem der .) Først, Takker Truls. 3M papirene går fint på maskin de, og hadde nokk godt bra å kjøre det trizact papiret på maskin. Det er uten hull og er P3000. Mens de andre Hookit papirene har hull. nå hadde jeg bare P2000 og P3000. Men mellomlegget jeg fikk lånt er til et annet system. (mirka) så størrelsen på hullene er bittelitt anderledes.... noe som førte til at 1 av disse plast sakene klarte etter litt kjøring å lure seg ut i en av hullene på papiret. Men da var frustrasjonen så stor at jeg lot maskinen ligge.......... selv om det kanskje ikke var nødvendig.. Kjempejobb dette! utrolig bra dokumentert! Veldig innspirerende ! takk for hyggelig kommentar. Super writeup med masse god bildedokumentasjon, så Cred for det ¨ At steinhard lakk har sine ulemper i likhet med "smørlakk" er hevet over enhver tvil, men igjen fordelen er jo at en faktisk korrigerer gamle feil istedenfor å fikse opp i nye en har laget selv. At pigtails er noe drit, kan eg og skrive under på, ivertfall i kombinasjon med hard lakk. Men etter all den iherdige jobbingen har du faktisk klart å dra opp finishen på V70 ørten hakk, og det skal godt gjøres når utgangspunktet var ganske bra. Gleder meg til neste writeup, keep up the good work! Takk. Nå ser det ut til at det blir litt sol ute. Så da blir det kjapt over med SW20 og prøve å ta noen bilder i solen. Ikke 100% fornøyd selv, men det lille som gjenstår skal nok få gjennomgå..... Virkelig bra dette. Cred fra meg. Og nokk en Takk!! 1 Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats 16 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Damn! Lekker bil og lekker detailing det her! Cred er gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Nå snakker vi v70 med finnish her ja!!!! Helt rå jobb du har gjort Torgeir.. Og enda godt at den ikke lnger ser ut som den gjorde på servicen. Fikk et lite hakeslipp da.. Ble det noe voks på den?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 30 Mars, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Nå snakker vi v70 med finnish her ja!!!! Helt rå jobb du har gjort Torgeir.. Og enda godt at den ikke lnger ser ut som den gjorde på servicen. Fikk et lite hakeslipp da.. Ble det noe voks på den?? Hyggelig. Ja men jeg kan skjønne nå hvorfor de ikke har tatt under listene...... Fargen heter jo Titanium pearl gray.... og lurer litt på om det ligger noe i det navnet...... Har du ikke lest tråden Petter???? Det ligger foreløpig Scholl W06 premium car wax på den Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez 181 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Respekt! Skulle ønske jeg hadde tid til å komme med en liknende "writeup" som dette!!! Ser virkelig morsomt ut... men så langt så ser det ut til at de får dagene jeg faktisk hadde hatt tid, så er ikke været med meg. Jeg har desverre ikke noe sted å stå innendørs og det kompliserer sakene litt.... Men mulig jeg rekker det i sommerferien Siter Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Imponerende stykke arbeid. Her har du lagt sjelen din i arbeidet Synd med disse grisehalene, håper du får fikset det etterhvert. Gleder meg til den er helt ferdig. +kred fra meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 oki. Kjører safe med vintervoks, ja. Du er tøffe typen du!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East 157 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 creds!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Respekt for denne her ja - meget bra jobbet og veldig grundig dokumentert både bildemessig og med tekst. Selvfølgelig cred herfra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Herlig jobb dette Jeg klarte selv å få pigtails på en bil, men da ikke med slipemaskin, men med Scholl ull. Det kan lønne seg å skjære ut noe av ulla i midten på pad'en, slik at ulla ikke surrer seg sammen og lager slike merker. Det med at du måtte kjøre så mange runder med ull-padden, kommer nok av at den ikke er så kraftig som andre pads. Du kan jo prøve å kjøre Scholl gul, Uber gul eller lignende cutting-pad for mer korrigering - eller rett og slett en kraftigere ullpad. Problemet da er jo mer varme som du sier. Uansett skal du ha creds for skikkelig pågangsmot og for en veldokumentert jobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsØ 85 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Kongetråd, og en stor innsatsvilje du har! Bra dokumentert og morsom lesing for oss som ikke har all verdens erfaring, og trenger input på både positive og negative erfaringer! Selvfølgelig en grønn knapp for denne insatsen, og et kjemperesultat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasmus/Nanolotus 57 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Veldig imponert Tyggern Bra right up og masse billeder akurat som vi liker det Glæder meg til fortsettelsen Siter Nanolotus®Norgerasmus@nanolotus.dkwww.nanolotus.dk Tlf: +4745419713 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
common 2 Skrevet 30 Mars, 2010 Rapporter Share Skrevet 30 Mars, 2010 Fantastisk bra jobba! Her er cred en selfølge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.