Gå til innhold

Vårklargjøring av V70n


Tyggern

Recommended Posts

Brynjar

Gratulerer med den beste write-up'en din så langt :thumbs:

Her har du virkelig tatt deg tid til å dokumentere utrolig mange flotte detaljer og jeg ble inspirert, selv etter 46 timer med polering siden torsdagen...

sa jeg at det ble veldig bra :)

Nice work!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knallbra Jobb, review og forklaringer her....

Imponert over innsatsen din her... Pigtailes er ikke noe moro å finne gitt... 3M papirene går også på maskinene gjør de ikke? de er tette så ingen borrelås som kommer frem der .)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Super writeup med masse god bildedokumentasjon, så Cred for det thumbs.gif ¨

At steinhard lakk har sine ulemper i likhet med "smørlakk" er hevet over enhver tvil, men igjen fordelen er jo at en faktisk korrigerer gamle feil istedenfor å fikse opp i nye en har laget selv.

At pigtails er noe drit, kan eg og skrive under på, ivertfall i kombinasjon med hard lakk. Men etter all den iherdige jobbingen har du faktisk klart å dra opp finishen på V70 ørten hakk, og det skal godt gjøres når utgangspunktet var ganske bra. thumbup.gif

Gleder meg til neste writeup, keep up the good work! default_cool.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

:o

:thumbs:

Bra jobba!

Takker. :D

Gratulerer med den beste write-up'en din så langt :thumbs:

Her har du virkelig tatt deg tid til å dokumentere utrolig mange flotte detaljer og jeg ble inspirert, selv etter 46 timer med polering siden torsdagen...

sa jeg at det ble veldig bra :)

Nice work!!

Utrolig hyggelig å høre Brynjar, har jo lest noen S&S her nå. Og ville ta meg tid til å prøve å lage en "grei" en selv...

B&B er jo helt syke men... :P

Knallbra Jobb, review og forklaringer her....

Imponert over innsatsen din her... Pigtailes er ikke noe moro å finne gitt... 3M papirene går også på maskinene gjør de ikke? de er tette så ingen borrelås som kommer frem der .)

Først, Takker Truls.

3M papirene går fint på maskin de, og hadde nokk godt bra å kjøre det trizact papiret på maskin. Det er uten hull og er P3000. Mens de andre Hookit papirene har hull. nå hadde jeg bare P2000 og P3000. Men mellomlegget jeg fikk lånt er til et annet system. (mirka)

så størrelsen på hullene er bittelitt anderledes.... noe som førte til at 1 av disse plast sakene klarte etter litt kjøring å lure seg ut i en av hullene på papiret.

Men da var frustrasjonen så stor at jeg lot maskinen ligge.......... selv om det kanskje ikke var nødvendig..

Kjempejobb dette! utrolig bra dokumentert! Veldig innspirerende ! :rolleyes:

takk for hyggelig kommentar.

Super writeup med masse god bildedokumentasjon, så Cred for det thumbs.gif ¨

At steinhard lakk har sine ulemper i likhet med "smørlakk" er hevet over enhver tvil, men igjen fordelen er jo at en faktisk korrigerer gamle feil istedenfor å fikse opp i nye en har laget selv.

At pigtails er noe drit, kan eg og skrive under på, ivertfall i kombinasjon med hard lakk. Men etter all den iherdige jobbingen har du faktisk klart å dra opp finishen på V70 ørten hakk, og det skal godt gjøres når utgangspunktet var ganske bra. thumbup.gif

Gleder meg til neste writeup, keep up the good work! default_cool.png

Takk. Nå ser det ut til at det blir litt sol ute. Så da blir det kjapt over med SW20 og prøve å ta noen bilder i solen.

Ikke 100% fornøyd selv, men det lille som gjenstår skal nok få gjennomgå..... :D

Virkelig bra dette.

Cred fra meg.

Og nokk en Takk!! :D

  • DCN Poeng 1

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Nå snakker vi v70 med finnish her ja!!!! Helt rå jobb du har gjort Torgeir..

Og enda godt at den ikke lnger ser ut som den gjorde på servicen. Fikk et lite hakeslipp da..

Ble det noe voks på den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Nå snakker vi v70 med finnish her ja!!!! Helt rå jobb du har gjort Torgeir..

Og enda godt at den ikke lnger ser ut som den gjorde på servicen. Fikk et lite hakeslipp da..

Ble det noe voks på den??

Hyggelig. Ja men jeg kan skjønne nå hvorfor de ikke har tatt under listene......

Fargen heter jo Titanium pearl gray.... og lurer litt på om det ligger noe i det navnet......

Har du ikke lest tråden Petter????

Det ligger foreløpig Scholl W06 premium car wax på den :D

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Respekt!

Skulle ønske jeg hadde tid til å komme med en liknende "writeup" som dette!!!

Ser virkelig morsomt ut... men så langt så ser det ut til at de får dagene jeg faktisk hadde hatt tid, så er ikke været med meg.

Jeg har desverre ikke noe sted å stå innendørs og det kompliserer sakene litt....

Men mulig jeg rekker det i sommerferien :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende stykke arbeid. Her har du lagt sjelen din i arbeidet :)

Synd med disse grisehalene, håper du får fikset det etterhvert.

Gleder meg til den er helt ferdig.

+kred fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig jobb dette :) Jeg klarte selv å få pigtails på en bil, men da ikke med slipemaskin, men med Scholl ull. Det kan lønne seg å skjære ut noe av ulla i midten på pad'en, slik at ulla ikke surrer seg sammen og lager slike merker. Det med at du måtte kjøre så mange runder med ull-padden, kommer nok av at den ikke er så kraftig som andre pads. Du kan jo prøve å kjøre Scholl gul, Uber gul eller lignende cutting-pad for mer korrigering - eller rett og slett en kraftigere ullpad. Problemet da er jo mer varme som du sier. Uansett skal du ha creds for skikkelig pågangsmot og for en veldokumentert jobb! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongetråd, og en stor innsatsvilje du har!

Bra dokumentert og morsom lesing for oss som ikke har all verdens erfaring, og trenger input på både positive og negative erfaringer!

Selvfølgelig en grønn knapp for denne insatsen, og et kjemperesultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...