Martinsh

Hvilket produkt for å fjerne swirls?

Hei!

Jeg lurer litt på hvordan produkt jeg skal bruke når jeg skal fjerne swirls, hologrammer, vaskeriper mm. Har ikke maskin tilgjengelig. Lurte på Megs SwirlX etterfulgt av Megs Deep cleaner els. Hva tror folket som har peiling da? :)

Mvh Martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke du får fjernet de, men "dempet" og skjult de litt isteden. Mulig iherdig jobbing med SwirlX kan fjerne noe.. Husk å legge voks/forsegling etterpå! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SwirlX etterfulgt av Megs Deep cleaner blir litt smør på flesk siden swirl-x inneholder lakkrens.Swirl-x er et meget bra produkt,men forbred deg på noen timer arbeid om du skal ta en hel bil.Lykke til

OPS.Bo kom først til mølla igjen ;)

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva burde jeg kjøpe av SwirlX og Deep Cleaner da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

swirlX

Men hvis du ikke har særdeles myk lakk så kan jeg garantere en del timers jobb kun for hånd. En særdeles billig 2-hodet DA fra Biltema vil sørge for at du a) ikke får senebetennelse, b ) bruker mye kortere tid og c) får et bedre resultat. Du kan også vurdere Meguiars sin Ultimate Compound i stedet for swirlX, så DC step 2 og deretter MG tech wax (hvis du skal holde deg til MG-produkter)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg er nesten litt fristet til å si at han skal kjøpe en kjekkere voks enn tech wax men jeg er litt usikker på hva som er få kjøpt i lokale butikker rundt om....... for all del, den er lett å jobbe med - men det finnes så mye som lukter så godt =)

Endret av daniel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God lukt på et produkt er bare en bonus til oss ;) Ikke en avgjørende faktor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swirl-X skal funke bra ja, ingen fillere her, den er basert på micro abrasives. Veldig lett å jobbe med i forhold til gamle Scratch-X.

Ultimate Compound er basert på samme teknologi som Swirl-X, men er vesentlig mer agressiv. Dermed er den også tyngre å jobbe med for hånd, men er en problemløser på DA!

Tech Wax er basically en AIO-sealer, ikkeno problem å legge en god voks oppå ;)

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis jeg kjøper meg en billig roterende på biltema (med pads osv?), Ultimate compund/SwirlX, polish og voks blir det OK resultat da? Kontra det å gjøre alt for hånd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA maskin er å anbefale fra Biltema, den sammen med nye pads, SwirX/Ult Comp så får du nok bra blank bil, def bedre en om du tar det for hånd...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swirl-X skal funke bra ja, ingen fillere her, den er basert på micro abrasives. Veldig lett å jobbe med i forhold til gamle Scratch-X.

Ultimate Compound er basert på samme teknologi som Swirl-X, men er vesentlig mer agressiv. Dermed er den også tyngre å jobbe med for hånd, men er en problemløser på DA!

Tech Wax er basically en AIO-sealer, ikkeno problem å legge en god voks oppå ;)

Bare husk at Tech-Wax skal ha en herdetid på mins 24 timer før noe annet legges på.

Til trådstarter, DA maskin fra biltema ikke roterende. Dual action, en maskin med 2 hoder.

Du vil få et OK resultat ja, men for all del, kjøp voksen hos noen andre enn biltema. Tech-Wav er jo en AIO, så trenger vel egentlig ikke mer, for å få ok resultat (i tilegg til produkter for å fjerne swirls osv).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke små pads anbefales til UC? Fikk anbefalt Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Polishing Pad på Meguiarsonline så kjøpte 2 stk av de. Problemet er at de er veldig store, så kan bli litt kronglete å komme til med enkelte steder. Vet du hvilke mindre pads som kan tilsvare disse til DA bruk?

Endret av rs_t
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke små pads anbefales til UC? Fikk anbefalt Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Polishing Pad på Meguiarsonline så kjøpte 2 stk av de. Problemet er at de er veldig store, så kan bli litt kronglete å komme til med enkelte steder. Vet du hvilke mindre pads som kan tilsvare disse til DA bruk?

Det meste av glatte polishing pads med ok kvalitet vil funke greit, Meg's har ikke små pads. Men UC er jo ganske grei å jobbe med for hånd, så jeg ville tatt "kronglete" områder med håndpad'en, siden det ikke er veldig godt utvalg i gode pads til DA, spesielt ikke små

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det meste av glatte polishing pads med ok kvalitet vil funke greit, Meg's har ikke små pads. Men UC er jo ganske grei å jobbe med for hånd, så jeg ville tatt "kronglete" områder med håndpad'en, siden det ikke er veldig godt utvalg i gode pads til DA, spesielt ikke små

Joa, MG har små pads også nå - men ikke kommet til Norge ennå vel?

F.eks disse: http://meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=38430

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, MG har små pads også nå - men ikke kommet til Norge ennå vel?

F.eks disse: http://meguiarsonlin...ead.php?t=38430

Jah stemmer.. de de lanserte i høst, men som ikke har kommet enda, verken til Norge eller US såvidt jeg vet :P

Noen som har sett de til salgs noe sted?

comingsoon_button.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg spurt Meguiars-folka, så får vi se hva de svarer (og sorry for OT i denne tråden)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jah stemmer.. de de lanserte i høst, men som ikke har kommet enda, verken til Norge eller US såvidt jeg vet :P

Noen som har sett de til salgs noe sted?

comingsoon_button.jpg

De er kommet hos Autogeek (scroll litt nedover siden)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God lukt på et produkt er bare en bonus til oss ;) Ikke en avgjørende faktor.

skal ikke argumentere mot deg der =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive