Gå til innhold

Felgbørste


kris1986

Recommended Posts

kris1986

MÅ kjøpe meg ny felgbørste for den jeg har riper litt tror jeg.. Er den til meguiars bra? Litt kjipt å vaske de jeg har pga mange eiker, så den må være litt effektiv :)

har du en, eller kansje noen å anbefale så skriv det gjerne, for jeg skal handle i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • truhaa

    7

  • kris1986

    5

  • Bernhard

    4

  • LLH

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Admins
truhaa

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker også samme børste som Truhaa nevner her. Den er meget god.

Hvis du syntes børsten blir for stiv(jeg syntes ikke den er det) så prøv med varmt vann. Bustene blir mykere da..

Brukte Meguiars sin før, den var grei i bruk, men den brakk etter få gangers i bruk.

(Mulig jeg som behandlet den dårlig :) )

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Om det ikke er liv der har Pirex en gjennopplivnings maskin som FUNKER prima på kodegivere som sliter med å holde følge.... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Oki... Så den fra megs har fått skryt se, og de to jeg har prøvd til nå Turtle Wax for leeenge siden (ga ikke riper på advanti felgene jeg hadde på primeraen), den jeg har nå synes jeg riper litt, og den er stiv.

To første tallene virker ikke, men hadde litt flaks i går.. BS bildeler, Onecall og sats har nok "venta" ille på pengene fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

EZ brush er MYE bløtere en megs børsten, Du styrer også hvor stiv den skal være med hvor varmt vann du benytter, jo varmere vann jo bløtere børste, den holder også mye vann i seg, noe hverken Megs børsten eller Turtle Wax børsten gjør....

Turtle Wax børsten kommer ikke til syntes jeg, den er for tykk og med ALT for korte hår på børsten..

Har benyttet EZ brush nå i over ett år (samme børste) og du kan ikke se den er brukt enda, Megs sin holder ikke like lenge, men har en "grei" 2 plass i boka mi, Turtle Wax børsten kommer på 87nde plass, rett bak toaletttbørste som er nr 86...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

P21s felgrens

EZ detail brush

SW felgkost (denne er mye mykere enn vanlig malerkost)

Mothers felgbørster

SW Autobahn felgvoks

Bruker DG101 og clay for rensing av felger som er ekstra ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Kjøpte den EZ brush, Chemical guys felgvoks og P21s / R222 syrefri vask.. Syrefri felgrens er nok ikke dumt når jeg setter inn felgene med voks! Den chemical guys felgvoksen fikk 5 av 5 stjerner på alle tilbakemeldingene, så måtte prøve den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er mere fiber på Swissvax børsten, og så er den noe billigere en en Jotun kost er....

Min er i allefall "standard" vaskeutsyr her etter at den kom til gards...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Se der ja.

De har en som heter Felgbørste og en som heter rør børste ja. i "transport system" produkt linja.

Ellers har de ymse flakse koster i den andre produkt linja. dimameter fra 10-60 mm, hvor kun 50 og 60 mm har myk bust.. (Alle har vel samme busta, bare lengden som gjør den stivere.) Og da er man snart oppe i den diameteren som EZ børsten har på tuppen.. Og etter og tvingt EZ børsten inn mellom eikene i går ser den litt hærja ut.. Så 30mm børste med myk bust hadde gjort seg.

Edit:

fant et par kandidater..

http://www.autogeek.net/derewiwhbr.html

http://www.autogeek.net/miniwheelbrush.html

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...