Gå til innhold

Skrur du bil eller driver med bil sånn generelt?


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Er dere bil gærne hele gjengen? At du kunne tenke deg å bruke alle pengene du tjener rett på bilen:p

Jeg for min del skrur en god del, har blitt lite nå i det sisste da Volvoen har fungert greit i et års tid nå uten at noe har ryki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur når jeg må, men blir ikke noe veldig avansert. Støtdempere, fjærer, bremser og lette servicer som oljeskift og andre filtre. Liker best å polere. Selger deler til alle bilmerker til vanlig så har god tilgang på folk som er flink å skru. De som kan skru kan skru, så kan jeg finne delene og polere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Polering her...

Flinkt til å få ting fra hverandre, men sliter med å få det sammen igjen etterpå, samt er lei de 2 skruene som altid ender opp som extra....he he

Men, må jeg så må jeg...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

CJeg er utdanna automatikkmekaniker, så det er kompiser som har fått noen tjenester da vettu (innen mek og el) :) letting av svinghjul (CNC dreibenk), nydelige girkuler med spor og pen kon i polert senterless material (CNC-dreibenk), pressa hydr.slanger til turbo, overhala slavesylinderer pluss pluss :) men detailing, det er det STORE når det gjelder automobil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polering her...

Flinkt til å få ting fra hverandre, men sliter med å få det sammen igjen etterpå, samt er lei de 2 skruene som altid ender opp som extra....he he

Men, må jeg så må jeg...

Hehe... Akkurat som meg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
CJeg er utdanna automatikkmekaniker, så det er kompiser som har fått noen tjenester da vettu (innen mek og el) :) letting av svinghjul (CNC dreibenk), nydelige girkuler med spor og pen kon i polert senterless material (CNC-dreibenk), pressa hydr.slanger til turbo, overhala slavesylinderer pluss pluss :) men detailing, det er det STORE når det gjelder automobil :)

Er automatikkmekaniker jeg og faktisk!

holder på å sette ihop 4x4 sierra cosworth'n min nå

har bygd en 450hk audi 5'r i vinter :P

Nå snakker vi et språk jeg liker! Er det cosworth eller "cosworth" du holder på med?

Søskenbarnet mitt har en 86 Cosworth Moonstone blue med hvite compomotive. Satte på coilovers forran på den på 17mai, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Nydelig yrke :) mye bedre enn bedre enn "vanlig" mekanikker og litt mer møkkete enn automatiker, passer meg bra! og med hydraulikk må jeg bruke hodet MYE

Det er en råååå bil.. faktisk en av topp fem biler jeg kunne tenkt meg.. En av favorittene! faktisk OVER boraen :) hehe

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
Nydelig yrke :) mye bedre enn bedre enn "vanlig" mekanikker og litt mer møkkete enn automatiker, passer meg bra! og med hydraulikk må jeg bruke hodet MYE

Det er en råååå bil.. faktisk en av topp fem biler jeg kunne tenkt meg.. En av favorittene! faktisk OVER boraen :) hehe

Tja, nå er jo det et ganske spredt yrke det da.. Jeg har for eksempel aldrig jobbet med hydraulikk mer enn jeg har laget slanger til tuboen. Når jeg jobbet i Aker og var på Snøhvit så bygget jeg kabelgater og la røyr til instrumentene. Dvs. 24v kabel og instrument luft... Nå har jeg begynt i ny jobb for tre måneder siden og sitter inne å jobber i t-skjorte uten hjelm, briller, vind, bråk, stinkende sveiserøyk osv. Nå trykktester og kalibrerer jeg sensorer til sub-sea, mye data jobbing og da blir det forum titting :D

Cossie du synest er en råååå bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jupp.. Har lest mye om de, og måten motorene blir testa på osv fra fabrikk er jo ganske utrolig (både st fra ford og gamle cosworth) :) synd at mange ødelegger motorene..

86 vingebil er kult synes jeg.. de andre er ikke så kule da.. Men de nye st- modellene er jo helt råe synes jeg. Quaife diffene gjør jobben sin ekstremt godt:)

Jupp, spredt yrke, og det er det jeg liker med det! kan jobbe opp til 1000V pluss at du kan mekanikk.. Da kan du velge mange yrker! og det er stor etterspørsel av automatikkmekanikkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
har en godkjent ombygd sedan 4x4

steg 3 trim ,

legger IKKE ut bilder av den her da den er grusom i lakk !!

Tssss, det er alt for mye ombygde biler i landet synst jeg... Samme med E36 M3 og, 60% av de som er til salgs er jo ombygd. Jeg er anti obygging.

Har du sett den sorte vingebilen som er til salgs på AutoDB til en hår reisende pris? Ombygd den og, men ellers en rå bil!

Kris: Ødlegger vel ikke motorene sånn sett... Han kompissen min har en DVD med utviklingen av Ford Sierra, ganske kult å se på. Er en god del om Cosworth på den og.

Så forresten på Top Gear eller 5th Gear der de var på en plass hvor de testet nye biler og motorer for kulde, varme og store påkjenninger. Der hadde de den rekke 5 turboen (volvo motor) til Ford Focus ST i benk, den kjørte de på 6000rpm eller 6500rpm konstant med motstand i fire uker!! Det tilsvarte ca 240.000km, så skal ikke si at de ikke holder hvertfall. Så bare hvordan turboen og eksosmanifoilen gløda. Konge! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Altfor mange som skrur opp ladetrykket uten å gjøre noe annet.. Hiver på store luftladere, dyser o.l, uten å gjøre noe med innmat og komp, så jeg mener mange ødelegger motorene! "mest mulig hest for minst mulig penger", ofte ikke det er så ille bilig se :) men for all del! mange flinke folk også!

Så den der.. Tar i utgangspunktet en meget god femmer, modder den enda mer, brått har du en genial motor med masse moment og en lyd som er fenomenal (femmer lyd er digg ;) )

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Dyser, chip, intercooler og turbo på cossien så har du jo grom motor og. Du trenger ikke gjøre noe mer, ganske enkelt for de tåler det! Vet folk som kjører 450hk på orginal innmat, kun ned dreide stempler og balansert. Funker jo fjell det.

Men femmer lyden er jo den beste man får, Audi femmer da vel og merke! Må gjøres en god del med de og for å hente ut 5-600hk.. Topp er f.eks det som koster flesk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Har du balansert veiva og dratt av litt for lavere komp mener jeg du har gjort litt men... 450 er greit, men skal du opp i 600+ klassen, så må du nok koste på borg warner kassa litt også ;)

Det cosworth-motorene sliter litt med er topppakningen, det er også en grei ting å bytte, men for all del, bra maskiner det! Men ganske javnt og trutt biler på treff som stoppe pga uerfaren trimming! S13 med CA18 maskin er en motor som er bra, hvis du holder deg under 280 hester, men de er jo lette å trimme, så folk gjør det ikke ordentlig, og da går det ofte dritt! (CA-koden er nissans svar på en 4 sylindret RB motor hvis du ikke viste det, altså holder du CA motoren under gode forhold er det er evighetsmaskin) SR motoren på pulsaren til en kompis var trimma fra forige eier i england. Liten, original turbo, skrudd opp, ca 100 mer enn originalt = motor som tikker som bare h, og det var ikke bare ventiler, men slitt kam. Girkasse og skrot.. det er litt kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Quife innmat til T5 kassen er jo ikke mer enn en 20 laken så har du evighets kasse.

Skal bytte toppakning, reg.rem, stammer og ventil tettninger på den vingebilen før vi skal til rudskogen. Kvir meg allerede! Er jeg som må ta toppen, 16 ventiler...ork. Synst det var nok med 8 på Volvoen, hehe.

Har skrudd en del på CA18DET motoren, og så langt kan jeg ikke si noe annet enn at det er en helvetes dritt å skru på og det er umulig å komme til alt stort sett. Eneste som gikk noen lunde lett var reg.rem og vanntemp føler. Turboen og det tok jo ikke akuratt en time å ta av...for et mask!

Men sånn går det når jeg er bortskjemt med motorrommet på Volvo 240 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Dritt å skru på er det helt sikkert.. Vil ikke si at SR20 med fordelerkasse og girkasse som satt montert fast var en fryd å få ut av motorrommet på pulsaren heller ;)

8V - mye mindre jobb, og når ting ryker, så er det mindre jobb å fikse pluss det er billigere :) RB25 motoren til kompisen min er alt av smidd innmat, og den er akkurat ferdig med innkjøring etter jobben. Skyline er kjempeflott å skru på! ganske god plass og ikke alt for mye hokus-pokus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

RB25 ja... Da snakker vi GTS-t da, aka sports Primera. Skjønner ikke hva folk ser i de "Skyninene" der, de ser jo ikke ut. Skal det vere Skyline skal det vere GTR!

Jobber du kveld skift du og eller? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...