Larsen-Racing 24 Skrevet 2 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 2 Juni, 2008 Er dere bil gærne hele gjengen? At du kunne tenke deg å bruke alle pengene du tjener rett på bilen:p Jeg for min del skrur en god del, har blitt lite nå i det sisste da Volvoen har fungert greit i et års tid nå uten at noe har ryki. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClearCoatChristR 17 Skrevet 2 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 2 Juni, 2008 Kun kosmetisk her. Stopper ved montering av senkesett osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are 1 Skrevet 2 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 2 Juni, 2008 Skrur når jeg må, men blir ikke noe veldig avansert. Støtdempere, fjærer, bremser og lette servicer som oljeskift og andre filtre. Liker best å polere. Selger deler til alle bilmerker til vanlig så har god tilgang på folk som er flink å skru. De som kan skru kan skru, så kan jeg finne delene og polere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 2 Juni, 2008 Admins Rapporter Share Skrevet 2 Juni, 2008 Polering her... Flinkt til å få ting fra hverandre, men sliter med å få det sammen igjen etterpå, samt er lei de 2 skruene som altid ender opp som extra....he he Men, må jeg så må jeg... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 2 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 2 Juni, 2008 CJeg er utdanna automatikkmekaniker, så det er kompiser som har fått noen tjenester da vettu (innen mek og el) letting av svinghjul (CNC dreibenk), nydelige girkuler med spor og pen kon i polert senterless material (CNC-dreibenk), pressa hydr.slanger til turbo, overhala slavesylinderer pluss pluss men detailing, det er det STORE når det gjelder automobil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brage 0 Skrevet 3 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 3 Juni, 2008 Polering her... Flinkt til å få ting fra hverandre, men sliter med å få det sammen igjen etterpå, samt er lei de 2 skruene som altid ender opp som extra....he he Men, må jeg så må jeg... Hehe... Akkurat som meg da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i 0 Skrevet 3 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 3 Juni, 2008 holder på å sette ihop 4x4 sierra cosworth'n min nå har bygd en 450hk audi 5'r i vinter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen-Racing 24 Skrevet 3 Juni, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Juni, 2008 CJeg er utdanna automatikkmekaniker, så det er kompiser som har fått noen tjenester da vettu (innen mek og el) letting av svinghjul (CNC dreibenk), nydelige girkuler med spor og pen kon i polert senterless material (CNC-dreibenk), pressa hydr.slanger til turbo, overhala slavesylinderer pluss pluss men detailing, det er det STORE når det gjelder automobil Er automatikkmekaniker jeg og faktisk! holder på å sette ihop 4x4 sierra cosworth'n min nå har bygd en 450hk audi 5'r i vinter Nå snakker vi et språk jeg liker! Er det cosworth eller "cosworth" du holder på med? Søskenbarnet mitt har en 86 Cosworth Moonstone blue med hvite compomotive. Satte på coilovers forran på den på 17mai, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 3 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 3 Juni, 2008 (endret) Nydelig yrke mye bedre enn bedre enn "vanlig" mekanikker og litt mer møkkete enn automatiker, passer meg bra! og med hydraulikk må jeg bruke hodet MYE Det er en råååå bil.. faktisk en av topp fem biler jeg kunne tenkt meg.. En av favorittene! faktisk OVER boraen hehe Endret 3 Juni, 2008 av kris1986 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen-Racing 24 Skrevet 3 Juni, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Juni, 2008 Nydelig yrke mye bedre enn bedre enn "vanlig" mekanikker og litt mer møkkete enn automatiker, passer meg bra! og med hydraulikk må jeg bruke hodet MYE Det er en råååå bil.. faktisk en av topp fem biler jeg kunne tenkt meg.. En av favorittene! faktisk OVER boraen hehe Tja, nå er jo det et ganske spredt yrke det da.. Jeg har for eksempel aldrig jobbet med hydraulikk mer enn jeg har laget slanger til tuboen. Når jeg jobbet i Aker og var på Snøhvit så bygget jeg kabelgater og la røyr til instrumentene. Dvs. 24v kabel og instrument luft... Nå har jeg begynt i ny jobb for tre måneder siden og sitter inne å jobber i t-skjorte uten hjelm, briller, vind, bråk, stinkende sveiserøyk osv. Nå trykktester og kalibrerer jeg sensorer til sub-sea, mye data jobbing og da blir det forum titting Cossie du synest er en råååå bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i 0 Skrevet 3 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 3 Juni, 2008 har en godkjent ombygd sedan 4x4 steg 3 trim , legger IKKE ut bilder av den her da den er grusom i lakk !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 3 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 3 Juni, 2008 Jupp.. Har lest mye om de, og måten motorene blir testa på osv fra fabrikk er jo ganske utrolig (både st fra ford og gamle cosworth) synd at mange ødelegger motorene.. 86 vingebil er kult synes jeg.. de andre er ikke så kule da.. Men de nye st- modellene er jo helt råe synes jeg. Quaife diffene gjør jobben sin ekstremt godt:) Jupp, spredt yrke, og det er det jeg liker med det! kan jobbe opp til 1000V pluss at du kan mekanikk.. Da kan du velge mange yrker! og det er stor etterspørsel av automatikkmekanikkere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen-Racing 24 Skrevet 4 Juni, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Juni, 2008 har en godkjent ombygd sedan 4x4 steg 3 trim , legger IKKE ut bilder av den her da den er grusom i lakk !! Tssss, det er alt for mye ombygde biler i landet synst jeg... Samme med E36 M3 og, 60% av de som er til salgs er jo ombygd. Jeg er anti obygging. Har du sett den sorte vingebilen som er til salgs på AutoDB til en hår reisende pris? Ombygd den og, men ellers en rå bil! Kris: Ødlegger vel ikke motorene sånn sett... Han kompissen min har en DVD med utviklingen av Ford Sierra, ganske kult å se på. Er en god del om Cosworth på den og. Så forresten på Top Gear eller 5th Gear der de var på en plass hvor de testet nye biler og motorer for kulde, varme og store påkjenninger. Der hadde de den rekke 5 turboen (volvo motor) til Ford Focus ST i benk, den kjørte de på 6000rpm eller 6500rpm konstant med motstand i fire uker!! Det tilsvarte ca 240.000km, så skal ikke si at de ikke holder hvertfall. Så bare hvordan turboen og eksosmanifoilen gløda. Konge! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 4 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 4 Juni, 2008 (endret) Altfor mange som skrur opp ladetrykket uten å gjøre noe annet.. Hiver på store luftladere, dyser o.l, uten å gjøre noe med innmat og komp, så jeg mener mange ødelegger motorene! "mest mulig hest for minst mulig penger", ofte ikke det er så ille bilig se men for all del! mange flinke folk også! Så den der.. Tar i utgangspunktet en meget god femmer, modder den enda mer, brått har du en genial motor med masse moment og en lyd som er fenomenal (femmer lyd er digg ) Endret 4 Juni, 2008 av kris1986 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen-Racing 24 Skrevet 4 Juni, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Juni, 2008 Dyser, chip, intercooler og turbo på cossien så har du jo grom motor og. Du trenger ikke gjøre noe mer, ganske enkelt for de tåler det! Vet folk som kjører 450hk på orginal innmat, kun ned dreide stempler og balansert. Funker jo fjell det. Men femmer lyden er jo den beste man får, Audi femmer da vel og merke! Må gjøres en god del med de og for å hente ut 5-600hk.. Topp er f.eks det som koster flesk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 4 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 4 Juni, 2008 Har du balansert veiva og dratt av litt for lavere komp mener jeg du har gjort litt men... 450 er greit, men skal du opp i 600+ klassen, så må du nok koste på borg warner kassa litt også Det cosworth-motorene sliter litt med er topppakningen, det er også en grei ting å bytte, men for all del, bra maskiner det! Men ganske javnt og trutt biler på treff som stoppe pga uerfaren trimming! S13 med CA18 maskin er en motor som er bra, hvis du holder deg under 280 hester, men de er jo lette å trimme, så folk gjør det ikke ordentlig, og da går det ofte dritt! (CA-koden er nissans svar på en 4 sylindret RB motor hvis du ikke viste det, altså holder du CA motoren under gode forhold er det er evighetsmaskin) SR motoren på pulsaren til en kompis var trimma fra forige eier i england. Liten, original turbo, skrudd opp, ca 100 mer enn originalt = motor som tikker som bare h, og det var ikke bare ventiler, men slitt kam. Girkasse og skrot.. det er litt kjipt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen-Racing 24 Skrevet 4 Juni, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Juni, 2008 Quife innmat til T5 kassen er jo ikke mer enn en 20 laken så har du evighets kasse. Skal bytte toppakning, reg.rem, stammer og ventil tettninger på den vingebilen før vi skal til rudskogen. Kvir meg allerede! Er jeg som må ta toppen, 16 ventiler...ork. Synst det var nok med 8 på Volvoen, hehe. Har skrudd en del på CA18DET motoren, og så langt kan jeg ikke si noe annet enn at det er en helvetes dritt å skru på og det er umulig å komme til alt stort sett. Eneste som gikk noen lunde lett var reg.rem og vanntemp føler. Turboen og det tok jo ikke akuratt en time å ta av...for et mask! Men sånn går det når jeg er bortskjemt med motorrommet på Volvo 240 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 4 Juni, 2008 Rapporter Share Skrevet 4 Juni, 2008 Dritt å skru på er det helt sikkert.. Vil ikke si at SR20 med fordelerkasse og girkasse som satt montert fast var en fryd å få ut av motorrommet på pulsaren heller 8V - mye mindre jobb, og når ting ryker, så er det mindre jobb å fikse pluss det er billigere RB25 motoren til kompisen min er alt av smidd innmat, og den er akkurat ferdig med innkjøring etter jobben. Skyline er kjempeflott å skru på! ganske god plass og ikke alt for mye hokus-pokus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen-Racing 24 Skrevet 4 Juni, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Juni, 2008 RB25 ja... Da snakker vi GTS-t da, aka sports Primera. Skjønner ikke hva folk ser i de "Skyninene" der, de ser jo ikke ut. Skal det vere Skyline skal det vere GTR! Jobber du kveld skift du og eller? hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.