Dag/Swissvax

Swissvax Insignis

Swissvax Insignis - Hva nå?   59 medlemmer har stemt

1. 1.

• Skal vi bestille opp et nytt opplag av Insignis som i dag?
    • Skal vi bestille opp et nytt opplag - men merket Edition 2?
    • Skal vi lage et nytt navn på ScandicShine voksen?
    • Skal vl la den dø i fred?

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

60 innlegg i emnet

Vi har nå på bare denne korte tiden fått flere titalls spørsmål fra folk som er deppa over å ikke fått kjøpt seg Insignis...

Jeg har diskutert litt med Ketil og vi lurer på om vi kan finne en løsning..? Swissvax Insignis var et begrenset opplag og mye av poenget var jo nettopp det.. Imidlertid så ligger jo oppskriften i Sveits og vi kan jo selvfølgelig lage en batch til - men det er viktig at de som har kjøpt den første ikke føler seg lurt på noe vis.

Vi snakket om å lage en runde til - men som versjon 2 - dvs. at de første som kjøpte Insignis har originalen, mens de neste har 2. opplag med annerledes merking. Saken er jo den at dette ble en avsindig bra voks og når krukkene er tomme så er det slutt slik det er nå (det er jo forbruksvare). Det er mange både i Norge og utland som stadig har et stort ønske om å kjøpe denne voksen pga av dens kvalitetet, men som av ulike grunner ikke har gjort det enda...

Det kunne også lages et nytt navn, men litt teit siden det er samme voksen...

Kommentarer og synspunkter mottas under - har også lagt ut en avstemning.

PS; Dette er kun en rådgivende avstemning og tråd - vi tar avgjørelsen selv til slutt ;)

Mvh Dag

Endret av Dag/Swissvax
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heller litt mot forslaget om å lage en Edition 2 begrunnet med de samme argumentene som du har. Vi som har Edition 1 vil jo før eller siden gå tom :)

Endret av Ole Gunnar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at den burde lages opp med ett annet navn eller aller helst versjon 2, det er vel mange av oss som kjøpte denne med bakgrunn til at den er Limited Edition..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heller litt mot forslaget om å lage en Edition 2 begrunnet med de samme argumentene som du har. Vi som har Edition 1 vil jo før eller siden gå tom default_smile.png

X2. Helt enig med Ole Gunnar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen tilknytning til SV, men fra et markedsmessig standpunkt mener jeg det kun er ett alternativ dersom oppskriften ikke skal forandres - nytt navn. Limited Edition-begrepet skal man som produsent ikke "kødde" med, og dersom det er snakk om en "2.0" burde denne ha en annen oppskrift.

- Bare min (ikke så veldig) ydmyke mening, jeg gir heller ikke stemmen min ettersom jeg ikke har Ignisis ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange bra forslag og jeg likte best at de bli merket annneledes eller Versjon 2.

MEN Pleier da være slik at Versjon 2 er bedre enn 1. Så da blir det kanskje rart.

Er litt synd nå da at det ikke står Limited på de første 60(?) da.

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må kanskje forsøke å endre litt feks på carnaubanivå og duft?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt navn. Hvis original-versionen er LE så burde den være det. Og skal det lages en ny Insignis v 2.0 (kanskje den også som LE) så bør den være forskjellig fra v1 - om det så bare er på lukta. Så jeg er helt enig med kazzper her. Og jeg har ikke noen SV-vokser ennå, men det kommer til å forandre seg default_smile.png

edit: ikke endre carnuba-nivået - tror den generelle blandingsformelen som brukes i nåværende Insignis er såpass innertier at skal man forandre på carnuba så blir det et helt annet produkt igjen, som da ikke skal kunne "tufte" på Insignis-navnet i det hele tatt. Økes carnuba så blir voksen såpass mye dyrere at det blir vanskeligere å omsette den også tror jeg (tror ikke en hobby-detailer som meg egentlig har "bruk" for noe råere enn Insignis egentlig)

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

henger meg på kommentaren til EssieK

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da Insignis er solgt som en Limited Edition synes jeg at det ikke skal lages et nytt opplag, med samme innhold og label. Folk har kjøpt denne fordi det er en god voks, OG fordi de ønsker noe spesielt som ikke så mange andre har. Må være litt gøy å kunne si at man har en av 70 krukker (eller noe i den duren.)

Lages det en ny versjon, er jeg også av den formening at den burde få et nytt navn. Trengs vel ikke de store endringene i voksen, kanskje bare en annen lukt og litt annet carnubainnhold, som du sier Dag. Likevel så vil "nok en Limited Edition" ødelegge noe av eksklusiviteten til den første, da den ikke er like spesiell lengre. Kan selvsagt se det fra både din og Ketil sitt standpunkt med hensyn til å ønske et økt salg, så beslutningen ender jo opp hos dere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett tror jeg en ny SS-voks kommer til å redde sommerferien din, Dag :) Hvis det går unna 40 bokser til samme prisen som "gamle" Insignis så er vel restskatten dekket opp ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skulle bruke like mye penger på produkter som hva jeg har tjent på Swissvax så langt Espen, da måtte du nok ha sett langt etter både Insignis og Onyx - og for den del en liten boks Autobahn..hehe Vi får snakkes om et par år ;)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stemte for en 2.0 versjon, og kanskje endre litt på lukt og innhold. Nå har ikke jeg Insignis, men jeg syntes det skal være en limited edition for de som har kjøpt den og litt av poenget med denne var vell at den skulle være litt eksklusiv med tanke på hvor få som var tilgjenglig.

Men uansett en 2.0 versjon hadde vært tøft :) Har sikla på Insignis selv en stund men av diverse grunner ikke handla den enda ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skulle bruke like mye penger på produkter som hva jeg har tjent på Swissvax så langt Espen, da måtte du nok ha sett langt etter både Insignis og Onyx - og for den del en liten boks Autobahn..hehe Vi får snakkes om et par år wink.gif

Hehe, var ikke meningen å være flåsete altså - så beklager hvis det låt slik fra min side. Uansett så får min bilpleie-konto et tilskudd i slutten av juni som vil medføre litt shopping...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo uansett veldig leit om det ikke kommer fler. Om de som har går tom eller så er det nok mange fler i Norge som ønsker seg denne voksen etterhvert. Tror det hadde blitt et tap i bilpleieverden.. :D

Hva mener ariktekten av voksen da? Ketil og eller Swissvax?

Endret av Petter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var ikke meningen å være flåsete altså - så beklager hvis det låt slik fra min side. Uansett så får min bilpleie-konto et tilskudd i slutten av juni som vil medføre litt shopping...

Det tenkte jeg ikke på engang Espen, litt moro må man nå ha :)

Er jo uansett veldig leit om det ikke kommer fler. Om de som har går tom eller så er det nok mange fler i Norge som ønsker seg denne voksen etterhvert. Tror det hadde blitt et tap i bilpleieverden.. :D

Hva mener ariktekten av voksen da? Ketil og eller Swissvax?

Voksen er spekket av Ketil og deretter blannet etter hans ønsker av Swissvax. Så grovarkitekten er Ketil, finarkitekten er (nødvendigvis) Swissvax :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,0 og utbedre de manglende som har blitt erfart. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,0 og utbedre de manglende som har blitt erfart. :)

Hvilke da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som markedsførings-utdannet ville jeg tatt en spansk en allikevel her og bestilt opp et nytt opplag av v1.0 av Inisignis. Selv om den er solgt med tag'en "begrenset opplag" så er det vel aldri spesifisert hvor begrenset det opplaget kom til å bli? default_smile.png 60, 120, 2000... det bestemmer Ketil/Dag/SV selv egentlig

Men samme sertifikat behøvs vel ikke - et enklere sertifikat eller kun "serienummer"-stempling på krukka ville holdt i massevis for meg. Viktigere er vel å kunne si at "joa, denne bilen har fått det ypperste av "norsk" voks på seg - Insignis!" Og navnet kan da beholdes, men ikke bruke "edition 2" eller lignende da det ligger implisitt at det er produktforandringer til stede (vel, hvis lukta forandres litt så forsvarer vel det en "mkII"-merking :)

Og mangler? Må vel være at den muligens er mer avhengighetsskapende enn nikotin og burde merkes deretter? Har bare sett Insignis i virkeligheten én gang - og jeg husker med skrekkblandet fryd hvordan vannet bare skvatt av panseret på bilen til Ole Gunnar...

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er jo at jeg er enig med ALLE her :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive