Gå til innhold

Felgbeskyttere


Morten83

Recommended Posts

Noen som vet om det finns, eller har sett, en eller annen form for felgbeskyttelse som kan settes på felgen ved kjøring?

Mor og far har bygd hytte på fjellet. For å komme seg til den er den siste mila skikkelig grusvei :blink:

Jeg kan ikke, ikke dra på hytte p.g.a redd for felgskader heller, dermed dukket disse tankene opp..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg hytte-bil :) Neida, finnes vel noe slikt noe, og er ikke lenge siden jeg så noe et eller annet sted med dette. Husker dog ikke om det var her inne, på STCN eller i en eller annen mail jeg har fått. Kommer jeg på det så poster jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg hytte-bil :) Neida, finnes vel noe slikt noe, og er ikke lenge siden jeg så noe et eller annet sted med dette. Husker dog ikke om det var her inne, på STCN eller i en eller annen mail jeg har fått. Kommer jeg på det så poster jeg her.

Ja, blir minifelger og ballongdekk på neste bil, mot slutten av året :lol:

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm

har sett hos honda her i byen at de leveres med noen enorme plast-satelitter som felgbeskytter - altså når de kommer til butikken fra transporten til byen

kanskje de hadde gått an å få kjøpt av de ?

har ikke bilde per nu men skal se om ikke jeg får gjort det

Endret av daniel

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm

har sett hos honda her i byen at de leveres med noen enorme plast-satelitter som felgbeskytter - altså når de kommer til butikken fra transporten til byen

kanskje de hadde gått an å få kjøpt av de ?

har ikke bilde per nu men skal se om ikke jeg får gjort det

Høres perfekt ut.

Som er så stor at den akkurat ligger i "sprekken" mellom felg og dekk.. :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Stemmer, alle nybiler kommer med slike flyvende talerkner. Går akkurat ut i til sprekken ved dekk og felg. De er dog ikke vanntette av den grad at vann og møkk kommer seg mellom den plastplata og felgen. Bagatell sak, men utrolig fint! Har slike selv til bilen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, alle nybiler kommer med slike flyvende talerkner. Går akkurat ut i til sprekken ved dekk og felg. De er dog ikke vanntette av den grad at vann og møkk kommer seg mellom den plastplata og felgen. Bagatell sak, men utrolig fint! Har slike selv til bilen min :)

Akkurat hva jeg er ute etter!!!

For min del gjør det ingenting at de ikke er vanntette.

Skal brukes for å kunne kjøre i mer normal fart på grusvei uten å ødelegge felgene helt..

Hvordan festes de Øyvind og hvor har du fått tak i de?

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finns, eller har sett, en eller annen form for felgbeskyttelse som kan settes på felgen ved kjøring?

Mor og far har bygd hytte på fjellet. For å komme seg til den er den siste mila skikkelig grusvei default_blink.png

Jeg kan ikke, ikke dra på hytte p.g.a redd for felgskader heller, dermed dukket disse tankene opp..

rofl1.gifrofl1.gifrofl1.gifDA er det vel på tide å revurdere valget av hjul når bilen ikke kan brukes til å kjøre med! Ps ikke ta det personlig!!default_smile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rofl1.gifrofl1.gifrofl1.gifDA er det vel på tide å revurdere valget av hjul når bilen ikke kan brukes til å kjøre med! Ps ikke ta det personlig!!default_smile.png

Tror nesten du er på litt feil forum jeg..Ikke ta det personlig. :P

Finnes oss som bryr oss om utseende på felger og dekk også ser du.. Som alikevel ønsker å komme seg til hytta, men også å ta godt vare på felgene sine til 20.000kr..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

De festes jækla lett! Dytter de bare på felgen. Er slike "plastknotter" som passer hjulbolthullene, og wolla de sitter. Da du presser den innpå, skaper de knottene litt vakum som gjør at de ikke slipper så lett. Ergo, ikke noe farlig å kjøre med. Får det hos alle bilforhandlere rundtom. Stikk dit de selger bilmerket du har, og si du ønsker deg slike. Da oppgir du bare dimmensjonen på felgene samt boltsirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Ligger de inntil felgen i ytterkant eller har de litt avstand? (Er jo forskjellig innpress på felger, med/uten kant osv...) Men absolutt kjekt å ha B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TotenJeep

Hva med å legge på vinterfelgene, pleier å være av litt billigere sort de, eller kjøpe noe braske felger på et huggeri? Bare noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten du er på litt feil forum jeg..Ikke ta det personlig. default_tongue.png

Finnes oss som bryr oss om utseende på felger og dekk også ser du.. Som alikevel ønsker å komme seg til hytta, men også å ta godt vare på felgene sine til 20.000kr..

Føler meg nok litt som en outsider her ja..default_biggrin.png Må ha litt motvekt til asfaltsleikerne her..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Ville vært mer bekymra for hva Norges veinett ellers kan utrette med noen felger enn en stakkar grusvei du kjører sakte og pent på.

Unnskyld meg mens jeg... 51831617.rofl.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å legge på vinterfelgene, pleier å være av litt billigere sort de, eller kjøpe noe braske felger på et huggeri? Bare noen tips.

Er av den late typen som ikke gidder å legge om til vinterdekk annen hver helg desverre.. B)

f.. da gitt, har du ikke kjøpt felger og bil for og bruke de??

Kan du ikke bare låse inn bilen din og kaste nøkkelen, så er du helt kvitt problemet ;)

:D:D:D:D

Vist faen har jeg kjøpt bil med felger for å bruke den. Faktisk bruke 1/2 million til formålet!

Er også av sorten som liker å holde tingene mine så godt som overhode mulig.

Ligger heller ikke helt oppi ræva på en lastebil fordi jeg tror han kjører fortere da, å får fronten av bilen sandblåst! <_<

De festes jækla lett! Dytter de bare på felgen. Er slike "plastknotter" som passer hjulbolthullene, og wolla de sitter. Da du presser den innpå, skaper de knottene litt vakum som gjør at de ikke slipper så lett. Ergo, ikke noe farlig å kjøre med. Får det hos alle bilforhandlere rundtom. Stikk dit de selger bilmerket du har, og si du ønsker deg slike. Da oppgir du bare dimmensjonen på felgene samt boltsirkel.

Takk Øyvind. Skal sjekkes ut! :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg sånne snøsokker :P Vet ikke hvor røft bruk de tåler men, hehe. Beskytter vel heller ikke så mye i den grad ;) Sånne felgkapsler hadde nok vært en fin ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg sånne snøsokker :P Vet ikke hvor røft bruk de tåler men, hehe. Beskytter vel heller ikke så mye i den grad ;) Sånne felgkapsler hadde nok vært en fin ting

Godt forslag HHA, men tungvint å montere da.. :P

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne kapsler det er snakk om hvertfall noe som eksisterer. Bruker det jo blant annet i Formel 1 ;) Det er mest for at hjulet ikke skal knuse trynet på en annen person hvis det løsner fra selve bilen. Kjekt med wire :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Sånne kapsler det er snakk om hvertfall noe som eksisterer. Bruker det jo blant annet i Formel 1 ;) Det er mest for at hjulet ikke skal knuse trynet på en annen person hvis det løsner fra selve bilen. Kjekt med wire :)

På formel1 er de platene ment for bremsekjøling og aerodynamiske fordeler. Det med forhindring av løse hjul kom før dette  :) nok om det  :P  Tipper passaten blir sende passe 'månebil-aktig' ut med sånne skiver  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...