sonax

hjelp nøkle riper ned til grunning

har ei kjerring som har ripa opp hele bilen min med nøkler, åssen skal jeg få dette bra igjen uten og lakkere opp helle bilen.

det jeg tenkte da var

touch up paint på ripene,legge nok lag til det blir jevnt

rubbe hele bilen, siden bilen er litt matt fra før,

polere opp igjen.

dette vil vel hjelpe for og skjule ripene litt?? eller har jeg glømt noe,

dette er bare midlertidig til jeg får råd til helllakkering av bilen, det som er poeng er og bilen se fin ut fra litt avstand, ikke missforstå meg rett :rolleyes: jeg vil bare at ripene skal synes mindre hehe

har aldri rubbet en bil eller holdt på med clay og sånt, bare rein polering, men pleier og få dreisen på sånne ting veldig fort

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bruke maskin eller hendene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det forrige svaret mitt ble fjernet.. :blink:

Tror i allefall du MÅ bruke maskin for å få til noe slikt. Kjøp touch up paint og en pensel på en malebutikk (sånn til hobbymaling), og så er det bare å starte.

Om du har tenkt å legge litt jobb i dette så kan du jo prøve følgende på en del av ripene:

Legg litt touchup paint i ripa, slik at den "buler" lakk ut. Når dette er skikkelig tørt (etter en dag) så pusser du over med Meguiars våtpussepapir (2000) (bruk vann med godt med f.eks OPTIMUM NO RINSE WASH & SHINE i). Når du pusser så må du bruke en form for pussekloss. Hvis ikke er det lett å komme for "dypt".

Jeg tenker at siden du uansett trolig må hellakere bilen, så kan du jo faktisk prøve deg litt fram og leke deg litt. Ikke mye skade du kan gjøre i allefall da.

Så til det som er gøy, polere over. Her MÅ du ha maskin. Du trenger en grei poleringsmaskin med puter med en grei cut på, og f.eks noe Menzerna-produkter.

Når det gjelder de produktene jeg viser til her så har Ketil på Scandicshine.no alt. Og jeg anbefaler deg virkelig å sende han en epost :) Jeg kjøpte to flaske menzerna-produkter hos han, ene som tar ganske mye, mens den andre er til å polere over med til slutt, før man forsegler osv.

Det viktige er at du får trykt maling godt nedi ripa før det tørker.

En ganske newbie-guide dette, men håper du fikk noe ut av det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der - kort og greit fortalt. Bør ha 2000 og 3000 papir dog, da blir det mye lettere å få det fint igjen vha maskinbruk etterpå. 2000 korning er ikke morsomt å fjerne for hånd, men alt går så lenge man tar tiden og musklene til bruk (Meguiars Ultimate Compound skal visstnok være knallgod for hånd, samt på DA-maskin)

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags bil er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det der - kort og greit fortalt. Bør ha 2000 og 3000 papir dog, da blir det mye lettere å få det fint igjen vha maskinbruk etterpå. 2000 korning er ikke morsomt å fjerne for hånd, men alt går så lenge man tar tiden og musklene til bruk (Meguiars Ultimate Compound skal visstnok være knallgod for hånd, samt på DA-maskin)

My bad. Man bør gå over med 3000 før man polerer.

Jeg har polert bort 2000 før jeg, men da med maskin og menzerna ett-eller-annet.. Husker ikke helt hva den het :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive