Gå til innhold

Skinnpleie - Hva bruker du?


Han5y

Recommended Posts

Skinnpleie er noe som er viktig for alle de med skinnseter, og for de som ønsker å bevare det skikkelig.

Som vi alle vet, så blir skinn skittent, får merker, blir stivt, og hardt, slikt skal det selvfølgelig ikke være.

Hva bruker folk her inne til den jobben, både på sin egen bil, og oppdrag?

Skriv gjerne litt om jobbetid, pris, hvem som selger dette, og bilder!Bilder er alltids flott :)

Starter selv;

Prøvde Autoglym sitt skinnsett, leather care, og det var helt grusomt, føltes som man smører setene inn i en blanding av majones og smør, og lukten var dog ikke bedre. De ble mer glossy, men varte ikke lenge. Rett og slett sjit..

Så prøvde jeg Sonus sitt sett på en bil med svarte skinnseter, og den medfølgende svampen tok til seg masse skitt, skinnet ble merkbart mykere, og litt mer glossy.

Ble egentlig litt skuffet av dette.

MEN, så ble dette brukt på en 2009-modell S40 med R-design setene (sort på sidene, hvitt i midten).

Disse hadde stygge missfarginger etter blå dongeribukser, og så ut som disse hadde levd tidenes tann, selv om bilen var så god som ny.

Etter litt jobbing (dvs. 5-10 min på hvert sete) på disse flekkene, så ble setene bedre enn ny, ble mykere, og flekkene ble borte.

Topp produkt til lav pris, kan kjøpes hos Shinearama.

Til en pris av 123,- (pr. 21.03.10) så tror jeg dette er noe av de bedre man kan kjøpe.

Se produktet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pericolo159

Skinnet må vaskes skikkelig føre du smører det inn med leather care. Det nytter ikke å bare smøre på leather care på skittne seter og tru at det skal bli knall resultat. Og skinn skal være matt, det skal ikke være glossy eller bling bling!!. Hvis skinnet er glossy, da er det skittent. :unsure:

Jeg har brukt Leather Care fra Autoglym en god del, og min oppfatning er helt motsatt enn det du påpeker. Jeg syns hvertfall at lukten til LC er knall. Det lukter skinn etter en behandling. :P

-Pål

Endret av Pericolo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg er meget glad i Meguiars produkter, men akkurat ang. skinnpleie, så har jeg i mangen år brukt Auto Glym Leather cleaner, og Leather care cream. Den er lett og jobbe med, gir et bra resultat, og lukter som nytt skinn etter behandling. Jeg pleier å rense stolene, smøre godt in, la det stå over natten, og tørke bort overflødig produkt.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han5y, Shinearama har fått ett nytt tilskudd til produktene sine fra Gliptone, og det er bare å kjøpe inn.

Enkel å jobbe med, og lukter deilig skinn etterpå. VIRKELIG!!

Denne har blitt solgt hos oslo jaguarservice i mange år allerede vet jeg.

Anbefaler alle som liker lukten av skinn å prøve denne..

http://www.shinearama.co.uk/search.php?fmanu=GTL

Hyggelig pris også, conditioneren koster i overkant av 200 her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Autoglym sin skinnrens og skinnkrem er veldig bra..

Bruker hovedsaklig CG sin skinnkombo og Swissvax sitt skinnsett.. Leathermaster har jeg stående så det skal prøves snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Leather master og Swissvax her, har dog brukt Swissvax sitt mest og liker det godt, legger også på skinnkremen på kvelden og tørker av overskytende dagen etter, Swissvax alcantara rensen er også knallbra...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Har enda ikke tatt noen biler med skinninteriør, så har bare testet SV sitt sett på ratt og girstang pose... Synes i alle fall det funket greit. Men kommer nok til å kjøpe meg CG settet også, da det så veldig bra ut da vi fikk demonstrert det på kurset i Ås!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har noe fra Pinnacle, men synes setene ble helt rar og skikkelig glatt med den. Så jeg bruker Autoglym sin som jeg synes er veldig mye bedre :) så må som de andre si meg uenig at det er et dårlig produkt.

Men når den er tom skal jeg nok prøve Swissvax sitt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel begynne å tenke på skinnpleie snart jeg også. Nå som jeg har kjøpt meg bil med skinninteriør..

Samme her , har bestilt Swissvax Leather Care Kit som ligger på posten å venter nå. Satser på at det er bra greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Har ikke skinnseter på bilene mine, men når jeg vasker andres biler bruker jeg foreløpig ei beige flaske fra turtle wax :) Vasker over med nesten tørr mikrofiberklut, smør på ett tynt lag og tørker av etter 5 minutter.Synes skinnet ble bra jeg.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt BMW sitt orginale skinnpleiesett med rengjøringsspray og skinnkrem. Rengjøringa er hvertfall effektiv, ut fra hvor skitne MF er når jeg tørker av igjen etterpå. Skinnkremen er jeg noe mer usikker på. Lukten er det også veldig delte meninger om, da jeg liker den og syns den lukter bra, mens andre kommenterer at det lukter kattepiss!?!?

Har også brukt Swissvax sine produkter og må si meg godt fornøyd med dem der. Skinnfargen deres er også veldig bra, og holder lenge. hvertfall på mine seter.

Blir nok CG sin leather-combo som en noe mer økonomisk versjon på de mindre eksklusive jobbene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Gliptone Leather Cleaner og Gliptone Leather Conditioner!

Fornøyd. Gjør skinnet mykt og matt lenge, samt gir LITT lukt. (Hater at det lukter alt for mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...