Gå til innhold

Knirk i sete, A4, bra smøremiddel?


Hirobofly

Recommended Posts

Hirobofly

Broder'n klager over at det er litt knirk i understellet på førersetet på A4'en hans, og det kommer fra "kne"/vinkel/hengsel som er med på høydejusteringen av setet. Knirken kommer når han akslererer og bremser, og mest ved sidebelastninger. -Irriterende :( .

Noen som har tips om bra smøremiddel??

- Tror WD40 og sånne tynne middler renner rett igjennom og ikke blir igjen og smører. (Holdt i alle fall ikke mere enn et par timer ifølge han)

Finnes det bra middler som blir sittende på stedet og smører i laaaang tid? Noen anbefalte produkter? Gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Er temmelig sikker på at

CRC MULTILUBE er tingen da. Bruker denne selv.

Fin på dørhengsler etter vask.

Klipp fra Godkjemi.com:

Smøremiddel som er tyntflytende og penetrerende i sprayform, og herder til fett etter noen minutter.

Blå farge, blir blank transparent etter en uke.

Svært gode inntrengnings egenskaper.

Bestandig mot vibrasjoner, trykk og spissbelastninger.

Hefter godt og renner ikke av.

En vann og temperatur bestandig smøring... som varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Hmm, gode tips! :)

Den tanken med grease var spennende Brynjar! -Men siden jeg ikke får åpna stedet som skal smøres så blir påføringa en utfordring..... Kanskje forsøke å presse inn grease/fett med liten sprøyte.?

Jeg satt akkurat nå ja og småsurfa litt på CRC-sine sider ja, og så også den som heter PowerLube, men tenkte at dem var litt tynne slik at dem liksom rant vekk fra der dem skal sitte.... :blink:

Men,siden den Multilube skal "herde" til fett iløpet av en stund så er den er en god kandidat! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multilube er ikke dumt til dette nei, siden det penetrerer inn i "hengslen" og da kan du være ganske så sikker på at lyden blir borte. For godt.

"Universalmidle" som WD-40, 5-56 o.l er fint i et par dager, men de løser opp det som måtte være der fra før av fett, så etter en stund er det ingenting som smører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hirobofly

3M Multilube fungerte foresten alldeles glittrende!!! Null knirk de siste ukene!! :)

Tynnt og fint når man sprayer det på og det koagulerer til passe tykt grease/fett iløpet av noen minutter.

3M Multilube ruler! B)

Takk for glittrende tips, Multilube'n er innlemmet i produktsamlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Hirobofly

Nå heter det vel CRC Multilube så vidt jeg husker men ;)

Helt korrekt!!! -Min feil, jeg satt helt tydelig da jeg skrev innlegget i tankene på bestillingen av 3M DCN-Introtilbud fra Godkjemi, så da lå liksom 3M fremst i lillehjernen. :lol:

CRC Multilube it is!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...