Sindre2

Det å kjøpe hvit bil

39 innlegg i emnet

Hei folkens!

Jeg føler at tiden er inne for å handle ny bil og jeg har vell bestem meg for hvilken bil og det meste jeg ønsker av tilbehør, motor, osv. Sliter imidlertid med å velge farge.. Må si det frister utrolig mye å kjøpe en hvit bil da jeg synes dette ser utrolig tøft ut på denne bilen! Men alle jeg har snakket med fraråder meg fra å kjøpe hvit bil, med tanke på at skitten vises ekstra godt og at lakken fort blir stygg. Men når man kjøper hvit bil må man vel regne med å vaske litt oftere enn om man har en bil med en mørkere farge tenker jeg. Har vært inne på tanken med å kjøpe ekstra skvettlapper i håp om at dette kan redusere hvor mye møkk som legger seg på bilen.

Er det noen av dere som har hvit bil og som har synspunkter eller tips/råd til meg? Ville du ha kjøpt hvit bil? Hvorfor ville du ikke gjort det? Svar mottas med takk!:)

Endret av Sindre2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvite biler er sweet. Har hatt hvit bil tidligere, og syns ikke det er en farge som er spesiellt ille mtp skittenhet. Nå har jeg svart bil og det er det verste man kan ha fordi ALT syns med en gang... Men det er nice med ren svart bil og da.

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit bil er flott det! Er vel ikke noe mer jobb å holde den fin enn en med mørk farge. Støv synes mindre, gjørme synes bedre. Lettere å vaske, vanskeligere å polere/vokse.

Kjøp deg hvit bil! ;)

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for den fargen du har lyst på du, ellers kommer du bare til å angre ;)

Skvettlapper er et must mener nå jeg. Sparer deg for utrolig mye steinsprut langs kanaler o.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk å kjøpte hvit bil til meg selv i julegave, dukka opp i slutten av januar i år. Ja, møkka synes forøvrig noe bedre enn på andre biler, men nok en unnskyldning for å få dulle med bilen :lol: har ikke hatt noen verdens problemer med bilen pågrunn av hvitfargen, stor fornøyd! Også ser den så cleanere ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvist det er en slags metallic eller perlemor lakk så er hvitt veldig fint synes jeg.Men hvite biler for 15 år siden så ikke ut.Er oftest mye finere detaljer på så og si alle av dagens biler :) Vaske gjør vi omtrent ukentlig, så farge har lite å si,hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke du kommer til å ha noe problem med at den ser mer skitten ut enn andre biler siden du er medlem her inne, og dermed vasker rimelig ofte regner jeg med ;) Dermed kommer du sikkert ikke til å ha det problemet med at piggdekkstøv fester seg til lakken og du ikke klarer å fjerne det igjen med mindre du bruker clay heller. Så jeg sier nok også, gå for hvit om det er den fargen du synes passer best :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min første bil var hvit, og jeg husker enda at det var overraskende lite møkk som syntes. Har hatt stort sett mørke biler siden, og de blir jo støvete bare de står i garagen! Har lyst på hvit bil igjen jeg også.. Kjøp deg en hvit bil du! default_smile.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil gjerne vite hva slags bil jeg..det har jo endel å si på fargevalget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil gjerne vite hva slags bil jeg..det har jo endel å si på fargevalget.

x2..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører selv rundt i en candywhite Tiguan 2010 modell, så jeg synes selvsagt at hvit bil er kult (kan ikke innrømme noe annet nå )

Ser at der fort kommer bremsestøvflekker langssiden og litt bak på bilen, men heldigvis så fjernes det lett med prickbort, så litt ekstra vasking så er den ren og pen. Blir vasking ca 2 ganger i uken.

Så om du har mulighet så få på skvettlapper det vil nok hindre litt av flekkene.

Så kjøp bil med den fargen du selv liker best. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvit er kult! Kjøp du også :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange som har bikket over til hvit bil de siste årene etter hvit har fått endel nye nyanser i seg.

Ikke noe gale med hvit bil syntes jeg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!:) Bilen jeg vurderer å kjøpe er Volkswagen CC:

88_-1279992312.jpg

65_1859508864.jpg

59_1098901789.jpg

44_-1164123034.jpg

Hva synes folket?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må jo si at biler ser benektelig fine ut i svart, men har selv snust litt på hvit bil og må si det er en farge som vekker oppsikt.

Mht drit tror jeg ikke det er verre enn svart, der ser en iallefall ALT :)

Pen bil iallefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fet bil uansett :) Gå for det magefølelsen din sier :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bilen ser fin ut i begge fargene så i mine øyne er ikke noen av fargene feil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaste terning da :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sansen for hvite biler :) Men om jeg skulle hatt den bilen så måtte det blitt den svarte, såg råere ut på en måte :)

Men her er det jo bare og følge magefølelsen som nevnt ovenfor, eller trekke lodd :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns denne så fin ut i begge fargene men som sagt.......følg magefølelsen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive