Gå til innhold

Volvo V50


hc_Tk

Recommended Posts

Da var det endelig okay temperatur i luften og siden jeg har noen jobber stående så var det deilig å endelig få satt i gang!

Dette er firmabilen til svigers så det er ikke lagt så mye kjærlighet i denne bilen, men han følte nå det var på høyt tide å få denne renset innvendig.

Det er ganske utrolig hvor mye hår og skitt en 45kg's hund kan legge fra seg i en bil og mtp at denne har beige stoff interiør er ikke dette akkurat en god kombinasjon!

Jeg fikk ikke renset hele bilen denne helgen så må ta det resterende som står igjen til neste helg, men legger ialefall ut det jeg har bilder av.

Utstyr som ble brukt:

Meguiars All Purpose Cleaner ca 1:10

CG Streak Free Glass Cleaner 1:1 med vann

Div sprøyteflasker fra Megs og Biltema

Karcher grovstøvsuger

Jordan neglbørste (genial for å fjerne hundehår!)

Og diverse microfiber

Så over til bilder:

DSC_0005-1.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0009.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0011.jpg

DSC_0012.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0021.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0024.jpg

DSC_0025.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0029.jpg

Skitten volvo!

DSC_0028.jpg

DSC_0018.jpg

DSC_0019.jpg

DSC_0017.jpg

DSC_0016.jpg

DSC_0015.jpg

DSC_0013.jpg

In action!

DSC_0032.jpg

DSC_0031.jpg

Volvo begynner å bli litt renere!

DSC_0036.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0042.jpg

Endret av hc_Tk
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så virkelig ille ut det der ja - jeg nekter plent å både kjøpe biler som har hatt hunder inne i kupeen eller ha hunder inne i mine egne biler. Dessuten tror jeg det lå barnåler fra 2005-sesongen i den bilen her - så det trengtes virkelig en shinings... De flekkene på setene der tror jeg kan forhindres hvis den som sitter i setet tar på seg et inkontinens-bind eller to... Evt at man snurper igjen kjeften på bikkja slik at den ikke sikler over hele interiøret...

Nei bikkjer skal ikke inn i kupeen - til nød i bagasjerommet i dedikert bur. Forresten grøsser jeg hver gang jeg ser en 20+ kg hund stå i baksetet på en bil med tunga ute, litt ivrig, mens det kjøres i 90-100 km/t. Bråstopp og man får en kraft tilsvarende et piano fallende fra 4.etg rett i bakhodet...

Flott jobbet :thumbs:

Endret av EssieK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvordan folk kan la interiøret forfalle, men du har uten tvil gjort en glimrende jobb her :D

Ser du ikek har noen etterbilder av setene... Hvordan ble de? Fikk du vekk noe av flekkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Takk! det er hyggelig å høre at dere føler med meg! :P

har ikke fått renser setene pga mangel på skummdemper. så skal som skrevet over ta resten til neste helg.

gikk vel ca 3-4 timer på alt utenom seter og teppe forran.

Denne bikja har faktisk tuv-godkjent sele når det ikke er plass i bagasjen.

Så to be continued!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Æsj, nå ble jeg kvalm, jeg fikk relasjoner til en Avensis av de bildene der..

Men det ser veldig bra ut nå da :) Åssen rensesåpe skal du bruke på setene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da trenger du ikke skumdemper, de skummer veldig lite sammenlignet med mye annet jeg har prøvd.. Men for å være sikker så er det ikke noe i veien for det.. Jeg bruker det så og si aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knall bra dette, var greit skittent der gitt....

mmmmmmeeeeeeeeeeeeeeeennnn.. fikk litt spooky følelse her mht det ene bildet ditt.... sikkert sett for mange skrekkfilmer i mellom åra, og mht bildet så var det ett og annet flashback gitt....

Story:

"tidlig morgen og alt er vel, kaffen er drukket og kona er nusset farvel, du tasser lykkelig og fornøyd ned til bilen din, plystrer en liten trall også. Så når du kommer til bilen syntes du det ser ut som om noen har gått rundt bilen din, du sjekker døerer og paneler for skader (som en DCN`r du er) men finner ingen ting på bilen annet en et lite fingermerke på pasasjer døra på bilen du slår det fra deg og tenker at noen må ha tasset rundt bilen for å finne seg et sted de kunne tisse uten at noen så de da det er urinert opp langs brøytekanten på den ene siden... vel ingenting å bry seg om det og du trykker på alamen og dørene åpner seg. Så setter du deg lett og elegant inn i bilen "the DCN style" klapper bena sammen slik at snøen under skoa dine ikke blir med deg inn på de nylig støvesugde mattene i bilen... så på med sikkerhetsbelte og en litt god morgenstrekk av armer før bilen startes opp og du tenker at "himmel å tåkete det er i dag da, får vel sette på tåkelysene på bilen gitt" så bøyer du hodet litt ned for å se hvor den knappen var, retter deg opp igjen, setter bilen i revers

du ser i speilen for å se om det er klart bakover... da ser du dette:

post-3-1268674643,63_thumb.jpg

Tja mr, det blir 40.000,- kr i service det

Tankene mine vrir seg mht dette bildet til mitt største mareritt hva bil angår, det å GLEMME å levere tilbake bilmekanikere etter bruk. Det er skrekkelig når du tenker på hva kostnaden blir på dette i og med de har timespris..... om det skjer fra Fredag til Mandag....... OUCH...... det at vedkommede har vært ute av bilen også for å tisse 5 ganger gjør det ikke bedre, og du føler at de 40.000,- kr kunne vært brukt på så mye annet, samt at de sikkert ikke trekker av for hverken tissepauser eller lunsjer som vedkommende har hatt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHAHA!! Tidenes innlegg!

Nå fikk jeg meg en SERIØST god latter!

Vet ikke hvem Petter er, men han har iallefall ikke hjulpet med med å rense denne bilen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHAHA! trodde jeg skulle daue når jeg hørte den horror musikken! :D

truls forbinder kanskje V50 med Petter, ikke vet jeg.

Endret av Exposito
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ha ha, my bad, v50 ER Petter det :D

vel vel. bildet der er uansett priceless okke som hvem det er :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

HAHA, fantastisk innlegg der Truls :D :D

Til hc:

Meget veldokumenter og gjennomført "Dirty job". Mange flotte bilder her..

Skumdemper klarer du deg fint uten en stund, men sikkert greit å bruke for å være sikker.. Jeg fikk skumdemper først rett før jul og har husket å bruke det en gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det nye sugerhodet og skummdemper liggende hjemme så til helgen blir det hardcore cleaning!

Det skummet som f**n uten så hvis jeg skulle tatt hele bilen ville det nok kommet skum i motoren..

Får se om jeg får investert i en green clean eller noe annet etter hvert når innholdet i APC'en minker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...