Gå til innhold

05 mod VW Golf4 motion Sort met.


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Da er det på`n igjen :) Har vært skral de siste dagene, så jeg leier inn en til å vaske og polere alt interiør.

I dag har jeg gått over bilen 3 runder med 1:2 grime reaper, men fikk ikke bort alt av dritt da denne bilen var helt brun

av gammelt veistøv og søle.Dro på butikken og kjøpte prickbort, så får jeg prøvd den også i kveld.Håper den er så bra som mange av dere sier!

Fremskjermene flasser lakk, så skal flekke litt i kveld, så detfår herde til i morgen.Tror forresten det vil bli brukt 3 dager pr bil

fremover, for å gjøre alt på en dag(10-25 timer) tar litt på. Er hard lakk på disse bilene tror jeg(si fra om den ikke har hard lakk plis), men skal prøve Flex DA fordi, og særlig på lakkerte plastlister og enkelte hjørner/kurver.Har fått litt skrekken for de etter å ha maskinpolert mr2n min for 2 uker siden.

Kommer til å bruke det meste av det jeg har brukt før av produkter, så vertua bond før lakkforsegling blir det mest spennende for meg.

Bilen er ditec behandlet for en del år siden.Regner med at det ikke er noe problem med så mye vasking og claying før maskinpolering.

Film og bilder kommer på søndag eller mandag ;)

post-1306-1268395387,49_thumb.jpg

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sååå farlig å bruke roterende maskin, så lenge du tar det itt med ro rundt kanter og på plast og slikt. Ull kan også være greit på plast, da det utvikler en del mindre varme enn skumpads. Scholl sin ull tar ikke så ekstremt mye heller :)

Regner med fortsettelsen her blir bra :) Husk masse bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er ikke sååå farlig å bruke roterende maskin, så lenge du tar det itt med ro rundt kanter og på plast og slikt. Ull kan også være greit på plast, da det utvikler en del mindre varme enn skumpads. Scholl sin ull tar ikke så ekstremt mye heller :)

Regner med fortsettelsen her blir bra :) Husk masse bilder...

Takk for tipset :) Har sholl ull pad, så da skal jeg prøve den.Har aldri prøvd med ull før, så det blir spanande!

Har kjøpt inn masse batterier, så jeg får kanskje noen bra bilder om jeg tar 100 stk omtrent,hehe. Håper å få filmet ett minutt av maskinpoleringa også.Kanskje det er noen der som kan filme når jeg driver med det.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Fin lakk og jobbe med dette.Passe hard.

Godt å høre:) Da får jeg sove litt før jeg fortsetter jobben.Håper forresten at det ikke snør på sunnmøre også Arne:) Nå laver det ned her igjen..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Skal bli spennende å se sluttresultat her..

Her MÅ du jo få noen fine 50/50 bilder :)

Har kun det kompaktkameraet mitt enda, men skal ta mange bilder og forskjellige innstillinger.Glemt hva de beste innstillingene forrige gang var..Blir artig å sette igang i morgen.Å få andre til å gjøre alt innvendig gjør at jeg får konsentrert meg om det jeg liker best :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre:) Da får jeg sove litt før jeg fortsetter jobben.Håper forresten at det ikke snør på sunnmøre også Arne:) Nå laver det ned her igjen..

Bra du har håpet ;) joda det snør gamle troll her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
hmsilset

Svart 07 mod Audi lakk er medium...

Men dette er 05 Golf :) Har sett på lakk-type lista inne her, og det som er ganske sikkert er at den ikke er myk.

Har handla inn interiør rens nå og henta ett bedre kamera hos faren min, så tror det blir bedre bilder på denne jobben.

Ble dritt lei av at de fleste innstillingene på kameraet mitt blir "blury"..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir gøy. Nytt kamera og greier. :)

Husk 50/50 ;)

Hard lakk eller ikke, sikker på du kommer til å gi denne et bra løft. Lykke til :)

Fikk du prøvd Prickbort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Dette blir gøy. Nytt kamera og greier. :)

Husk 50/50 ;)

Hard lakk eller ikke, sikker på du kommer til å gi denne et bra løft. Lykke til :)

Fikk du prøvd Prickbort?

50/50 er veldig viktig:) Er ett helt vanelig kamera dette også, men bildene er mye klarere og lettere å få stilt inn alt.

Ja, jeg fikk prøvd prickbort. Den var veldig bra, og jeg så brunt vann renne av bilen og felgene ved spyling.Dette etter at jeg hadde

tatt minst 3 påføringer og 4 min ventetid før spyling med 1:5 og 1:2 grime reaper og 1:4 billberry. Prickbort før en bil skal vokses

og clayes er helt klart det beste jeg har prøvd til nå. Bilen står nå å tørker skikkelig til i morgen.Skal flekke litt lakk,claye,maskere og maskinpolere i morgen :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Her er en liten film fra jobben.Første melodien måtte bli black metal siden bilen er sort metallic :) ps, endra video pga youtubekrøll...

Bilder kommer i morgen kveld.Tror de ble bedre denne gangen.Video viser jo bare hvordan lakken er i små perioder.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Etter videoen å dømme så ser det ut til å bli ett bra resultat, dog noe tilbakemelding fra da du filmer det selv når du polerer taket:

Først og fremst ville jeg ikke lagt maskinen opp ned på taket.. Jeg legger den alltid på ett bord e.l, da det ikke skal mye til før den tipper og lager bulk el ripe i lakken :)

Når maskinen går så kan du godt gjøre litt saktere bevegelser, produkt og pad må få tid til å jobbe :)

Legg ledningen fra maskinen over skulderen så den slipper å gnisse mot lakken..

Når du tørker av så tørk i rette bevegelser i bilens lengeretning, da blir det lettere for deg å se om det er swirls der fra før eller om det er du som lager nye med kluten...

Samt også så ser jeg at du kjører over sprekker, eks her er sprekken mellom tak og bakluke.. Vær litt forsiktig med det, spesielt når du rubber lakken.. Lakken tåler mindre på utsatte steder som det :)

Jeg kunne også tenkt meg en ekstern lyskilde til "etterbilder" ;)

Gleder meg til å se ferdige bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Etter videoen å dømme så ser det ut til å bli ett bra resultat, dog noe tilbakemelding fra da du filmer det selv når du polerer taket:

Først og fremst ville jeg ikke lagt maskinen opp ned på taket.. Jeg legger den alltid på ett bord e.l, da det ikke skal mye til før den tipper og lager bulk el ripe i lakken :)

Når maskinen går så kan du godt gjøre litt saktere bevegelser, produkt og pad må få tid til å jobbe :)

Legg ledningen fra maskinen over skulderen så den slipper å gnisse mot lakken..

Når du tørker av så tørk i rette bevegelser i bilens lengeretning, da blir det lettere for deg å se om det er swirls der fra før eller om det er du som lager nye med kluten...

Samt også så ser jeg at du kjører over sprekker, eks her er sprekken mellom tak og bakluke.. Vær litt forsiktig med det, spesielt når du rubber lakken.. Lakken tåler mindre på utsatte steder som det :)

Jeg kunne også tenkt meg en ekstern lyskilde til "etterbilder" ;)

Gleder meg til å se ferdige bilder :)

Ledning over skulderen og ta det roligere over sprekker skal bli :) Resten er ikke helt likt sånn jeg jobber.Gjorde alt fort, for de andre var dratt og jeg filma selv,hehe.

Ble litt stressa av å løpe rundt bilen og slå på kameraet oppe en truck.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hvordan liker du flex´n da?

Ser bra ut det som du viser her på filmen i allefall.

Jeg liker flexen veldig godt :) Jeg har jo aldri prøvd noe annet, men kan tenke meg at dette er noe av det beste, for den holder

hastigheten og er lett å håndtere.Tommy(olanakk) hadde med seg den forrige utgaven av flex maskina.Fordelen med den er vel mest at den bråker mindre. Laster opp bilder nå, så snart kan dere få se litt mere hvordan bilen var og ble :) Lakken var ikke så værst, så mesteparten av jobben gikk i å bruke masse penger på avfetning.Måtte prickbort til.Grime reaper og det i vaskehallen holdt ikke.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...