Gå til innhold

Maskering


Erik-w

Recommended Posts

Har sett at en del her bruker 3m maskerings tape.

er denne dyre tapen så mye bedre som vanlig papir tape?Pris forskjellen er helt rå.Hvertfall for meg som får tak i papir tapen gratis på jobben. MEN..etter et kjapt søk på ebay fant eg dette :

http://global.ebay.com/3M_12_233_GREEN_AUTO_MASKING_TAPE-12_Rolls-PAINT_CAR/190373061200/item

http://global.ebay.com/3M_14_233_GREEN_AUTO_MASKING_TAPE-12_Rolls-PAINT_CAR/220557099925/item

Syns ikke dette er så dyrt lenger nå, men er det verdt det?

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo grusomt billig for 12 ruller med tape. 3m kan også sakene sine, så tror ikke det skal være noe problem uansett med 3m. Selv bruker jeg den blå fra 3m, som selger rundt på div. byggevareforretninger, 2 pack for 99,-, denne funker helt perfekt for mitt bruk :)

Kanskje man må prøve den grønne..hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

En god maskeringstape gir skarpe kanter i ev lakkering og slipper inn lite lakk.

Også for oss som bruker den til detailing, så er det veldig viktig at den slipper ganske lett og ikke minst ikke legger igjen limrester, etc. B)

Uansett, god pris på de rullene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kjøre en test på det når eg komme meg hjem igjen.Får heller påkoste meg en rull og sammenligne med den tapen eg har :)

Mvh Erik W
03 Volvo S40. Jobb bil
13 Ford Mondeo Titanium S, barnevogn/ konebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dissee 3M tapene tåler vel også litt vannrester som f.eks skjuler seg rundt lister osv. Noe som også er litt viktig..

edit: 12mm er vel litt smalt er det ikke det? Mener å huske at mine blå fra 3M er litt bredere.

Endret av East
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

prøv å lakkere en bil, bruk "europris-teip" å maskere med på ene siden, og 3m på andre siden så merker man godt forskjellen iaff... Bruker selv den blå 3m-teipen og er ganske fornøyd med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
challenger

Jeg har vært kjempefornøyd med den blå 3M tapen helt siden jeg tok den i bruk, veldig føyelig og samarbeidsvillig. Men jeg hadde en uheldig episode nå i helgen der tapen splitta seg nesten hele tiden ved fjerning. Denne tapen hadde lagt i uteboden gjennom vinteren og jeg mistenker at dette har svekka egenskapene. Tape blir lagret innendørs fra nå av. <_<

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

De to eksemplene der er litt vel smale, 6 og 12 mm.. Til maskering av bil er 25mm og 19 mm passe syntes jeg :)

Om det er verdt det; kommer ann på kvaliteten på papirtapen din, men hvis den ikke er veldig go så er det definitivt verdt det :D

Endret av Lexis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Min erfaring er at "europris-teip" er skrot når det kommer til maskering på bil... Bare det å følge vinduskurver, og å få den til å sitte, og faktisk slippe når den skal det... Teip er noe jeg ikke snåler inn på i form av europrisbesøk :P

Edit: Det er jo forsåvidt ikke noe dyrere heller om man sammenligner lengde pr rull. osv om man holder seg på blå 3m.

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange varianter av "Blå 3M," den som er laget for lakk kalles 3434.

Ellers av "lakktaper" fra 3M finnes 233 (beige) og 233+ (grønn)

Forskjellen på 233 og 233+ er at sistnevnte tåler temperaturene som brukes når man hurtigherder lakk.

Den vanligste bredden er 25mm, men finnes også i både bredere og smalere

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Anders_Aa

Drar opp denne tråden igjen. Jeg trenger maskeringstape til helga, men bilxtra hadde ikke mer igjen og på Fargerike hadde de bare en annen type tape som jeg ikke turte å kjøpe.

Veit dere om andre lokale butikker som har maskeringtape, helst 3m, for det er vel det eneste som duger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...