Howdy

Spørsmål om Meguiar 3 stegssystem

Drister meg å spørre noen amatørspørsmål her.

Har kjøpt Meguiars 1,2 og 3 (Rens, polish og voks) og lurer på om jeg kan blande inn f.eks en syntetisk lakkforsegling (Jetseal, Autoglym EGP e.l.) for å få ytterligere beskyttelse?

Tenker da å rense og polere med Meguiar, og så legge på sealeren et par ganger før jeg avslutter med carnaubavoksen.

Kan det gi problemer med å blande produsenter på denne måten? Tenker da i første rekke på dårligere feste e.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vile nok heller lagt på 2-3 lag med DC 3 istedet for å blande inn noe annet der, så fremt det ikke er noe rens i produktene så funker det nok, men som sagt ville jeg lagt 2-3 lag av DC 3 istedet, bare vent noen timer (12-24) mellom lagene, både ser bra ut og holder bra DC 3 carnauba wax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å få en sealer til å sitte på DC2 ja, men vet mange kutter ut denne til fordel for TechWax, som de så legger DC3 på. Blir visstnok både bedre resultat og holdbarhet, men jeg har enda tilgode å teste dette selv

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som truhaa sier, flere lag med step 3 er enkelt og greit.

Jeg prøvde å legge DC 3 over jetseal på min i høst, det funka dårlig. Tror det er fordi DC 3 inneholder såpass sterke midler at den løste opp jetsealen jeg hadde under.

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åkei...da gjør jeg det. :)

Takk for kjappe svar!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dc3 som får herde skikkeligt har overaskende god holdbarhet, og dette systemet ser ganske bra ut faktisk:)

Brukte dette systemet på biltema to hodet maskin før og putene deres, såg greit ut faktisk:) er fort gjort og bli hektet etter dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DC3 gir en finfin wetlook.. bra beading også hvis jeg ikke husker feil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Kazzper nevner NXT Tech wax, er det en aio med fullgod rens, polish og syntetisk lakkforsegling?

Og kan jeg legge DC3 over den igjen altså?

I såfall kan den komboen være interessant...

Har en gammel bil som jeg tror jeg må teste ut litt forskjellig på...

Lurer litt på Autoglym SRP og EGP ( er lett å få kjøpt), med en ren voks på toppen.

Kunne også tenkt å teste Jetseal (kort herdetid er lukrativt i vestlandsvær), men aner ikke hvilke rens og poleringsmidler jeg skal bruke da.

Også MG 21 virker interessant, går den på toppen av DC1 & 2? Evt også en ren voks på toppen der også.

Er kanskje å banne i kirka her, men jeg prioriterer beskyttelse og holdbarhet på produktene jeg vil legge på bilen....lekkert utseende er bonusen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har handlet inn enda og er på utkikk etter holdbarhet så kan du jo sjekke ut megs #16 og collinite-vokser.. De har hår på brøste B)   

Kazzper har nok bedre fakta om tech wax enn meg, men mener den inneholder litt rens, en del fillere, også er det en dugelig voks/forsegling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser Kazzper nevner NXT Tech wax, er det en aio med fullgod rens, polish og syntetisk lakkforsegling?

Og kan jeg legge DC3 over den igjen altså?

I såfall kan den komboen være interessant...

Har en gammel bil som jeg tror jeg må teste ut litt forskjellig på...

Lurer litt på Autoglym SRP og EGP ( er lett å få kjøpt), med en ren voks på toppen.

Kunne også tenkt å teste Jetseal (kort herdetid er lukrativt i vestlandsvær), men aner ikke hvilke rens og poleringsmidler jeg skal bruke da.

Også MG 21 virker interessant, går den på toppen av DC1 & 2? Evt også en ren voks på toppen der også.

Er kanskje å banne i kirka her, men jeg prioriterer beskyttelse og holdbarhet på produktene jeg vil legge på bilen....lekkert utseende er bonusen :P

Ikke mye rens i Tech Wax, derfor lønner det seg med DC1 først. DC3 over TW ja :)

(Ikke fillere i TechWax nei)

MG 21 vil ikke feste seg på DC2 dessverre, tror du har bedre sjans med eventuelt MG 26

Meget bra beskyttelse i TechWax + DC3, pluss at DC3 er en drøm å legge på, så da har du holdbarhet i massevis hvis du koser på et lag DC3 etter vask en gang iblant ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd rekkefølgen: DC1 + DC2 + NXT Techwax 2.0 (etter anbefalinger i guiden til Truhaa, Bilpleie for Dummies). Toppet det hele med en voks (MG26). Det holdt bra de 3 månedene jeg hadde det på. ;)

I fjor høst (september 2009) la jeg DC1 + NXT Techwax på Audien vår. Det beader og sheeter som bare det fortsatt (etter ca. 6 mnd). :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikkordet her er vel herdetid Gjohn? Hvor lenge herdet TechWax på Audi'n? Det er nok mange som undervurderer det å la det herde lenge nok :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt men et sted mellom 24t og 48t tenker jeg. Herding er viktig ja. 12-24t skal holde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Ikke fillere i TechWax nei)

Men den er en røver på å skjule defekter uansett   :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den er en røver på å skjule defekter uansett :P

Jepp... samma med f.eks DC2 og DC3. Og de fleste cleaner fluids. Og sealere. Og vokser ;)

Defekter blir betydelig dempet siden de matte små lakkflatenene i ripene blir "mettet" med misc kjemikalier/voks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil resultatet bli bedre med DA maskin sammenlignet med "håndspåleggelse"?

Og når det gjelder herding i 12-48 timer, det betyr bare at det står tørt etter avpolering (buffing?) ikke sant?

Har det noe for seg å ha flere lag NXT?

Endret av Howdy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil resultatet bli bedre med DA maskin sammenlignet med "håndspåleggelse"?

Og når det gjelder herding i 12-48 timer, det betyr bare at det står tørt etter avpolering (buffing?) ikke sant?

Har det noe for seg å ha flere lag NXT?

DC1 kan nok bli noe bedre med DA, ikke de andre.

Herding etter buffing ja.

Flere lag TechWax er forsåvidt greit, men må legges forsiktig for å ikke rense bort forrige lag, og må etterherdes eller spitshines mellom hvert lag. Et par lag er uansett en fordel for å hindre "helligdager" og svake punkter etter fukt o.l

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive