Gå til innhold

Endelig første vårpuss...


Howdy

Recommended Posts

Endelig nok plussgrader til å gjøre litt mer seriøse ting enn avspyling på bilen, så idag var det tid for å fjerne saltmarinaden fullstendig.

Så jeg fant frem vaskebøtter, avfetting, mitt, mikrofiber og Meguiarvoksen, og dro ned på den lokale Statoilen.....Skikkelig rens og polering, samt innvendig shining får nok allikevel vente til snøen er vekke.

Men resultatet etter ca. 2 timer fikk vårfølelsen min opp ett par hakk, ihvertfall som den glade amatør jeg er :D

post-1447-1267975668,12_thumb.jpg

post-1447-1267975708,43_thumb.jpg

post-1447-1267975723,51_thumb.jpg

Lite skår i gleden var da jeg fant en skramme i lakken,,,gode tips til hva som må gjøres mottaes med takk. (Håper bildet er bra nok)

post-1447-1267975985,73_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig og se hvor dyp den ripen er,men jeg har ikke villet rubbet den vekk fordi du gjør lakken unødvendig tynn.Legg heller i lakk og våtslip om dette er noe du har prøvd før.

Om du ikke har gjort dette før er det helt sikkert noen som kan hjelpe deg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Vil man ikke fjerne mer med først våtslip så rubbing enn bare med rubbing Arne??

Forsvinner ripen hvis du heller vann over så panelet blir vått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker en liten slipekloss ala 3M sin og avslutter med 3000 papir og fjerner dette med feks.106fa mener jeg at du ikke tar så mye lakk som og gå på med grov rubbing for og fjerne ripen.Men som sagt så er det vanskelig og se hvor dyp den er ripen.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

får ikke fjernet alt etter 3000 papir med 106fa.. det ser bra ut men i riktig lys så er det fortsatt sliperiper igjen etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...