Gå til innhold

Småriper etter clay


Martinsh

Recommended Posts

Heisann godtfolk :)

Vasket bilen i går og clayet panser og nedre deler av dører og skjermer. Vasket bilen igjen etter claying. Men la merke til at det ble noe higlight eller skjolder der jeg hadde clayet på panseret. Altså det så litt blankere ut akkurat der. Det er ikke velig lett å legge merke til men det er fortsatt irriterende. Noen som vet hva dette kan skyldes? Bør jeg ta lakkrens og polere bilen etter calying?

Edit:

Vasket bilen inne i varm vaskehall

Først avfetting og skum

Renspyling

Bøttevask med Glare Ultra wash og mitt

renspyling

Clay

Tørk

Endret av Martinsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olaskips

Heisann godtfolk :)

Vasket bilen i går og clayet panser og nedre deler av dører og skjermer. Vasket bilen igjen etter claying. Men la merke til at det ble noe higlight eller skjolder der jeg hadde clayet på panseret. Altså det så litt blankere ut akkurat der. Det er ikke velig lett å legge merke til men det er fortsatt irriterende. Noen som vet hva dette kan skyldes? Bør jeg ta lakkrens og polere bilen etter calying?

Du bør nok ta lakkrens ja, på spesielt mjuke lakk så legger clay igjen skjolder, men det går fort vekk. Uansett bør du alltid polere bilen etter du har clayet fordi du fjerner all voks og forsegling fra lakken med clay;) Ubeskytta lakk er ikkje bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du clayer biln så stripper du jo lakken før alt av beskyttelse. Så da må du legge noe voks heller no etterpå.. Man bruker jo claye bilen før man skal ta å polere den.

edit: damn

Endret av Janko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EspenHamre

Claying er en forberedelse til videre behandling av lakken, og før dette steget bør du ha avfettet og vasket bilen meget godt.

Husk at du skal kna frem ny side på clayen hver gang den blir skitten, og mister du den i bakken er den boss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Grunnen til at du har fått disse merkene kan også være pga at du brukte en clay som var medium/aggressiv, eller at du clayet i for lav temperatur. Da er det veldig lett å få slike merker, i alle fall om du i tillegg har litt myk lakk. En lakkrens eller en fin polish med maskin fjerner dette på null komma nix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg skjønner :) Men jeg har ikke tilgang til verken produkter eller utstyr til lakkrens og polering. Noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med dette i Trondheimsområdet? Hadde vært veldig kjekt om noen kunne introdusert meg for litt roterende og sånn :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta på applicator å føre på og gni av med buff els? :)

Edit: Fjerner denne swirls også? :D

Endret av Martinsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Er jo bare en koslig biltur på E6 opp til "detailers" himmelen oppe hos Ketil på scandicshine i værdal ;)

Eller så funker jo Megs hånd produktene også som geomega nevner

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt meg en tur til Verdal ja :P Men er helt blakk så blir ikke med det første :P Men hvis noen kan hjelpe meg i trondheim så rop ut :)

Endret av Martinsh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...