Gå til innhold

rester etter avfetting?


space-ace

Recommended Posts

space-ace

hei. jeg vasket bilen skikkelig på søndag.

først hadde jeg på pickbort (første gangen jeg prøvde det. så spylte jeg SKIKKELIG av med selvvask-maskina.

så vasket jeg bilen for hånd. meguiars hanske og såpe + 2 bøtter...

tørket av bilen og hadde på meguiars quick detailer.

MEN... jeg la merke til at der det var lagt inn små dråper med lakk pga sår å sånn, så var den dråpen med lakk plutselig mye lysere enn lakken på bilen, så det vistes GODT.

så ble det ett hvitt belegg nederst på framskjermene. er dette rester etter avfetting? hvordan få vekk i såfall?

kan legge ut bilder om noen sier hvordan....

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Er ikke unormalt at det blir litt hvitt etter Prickbort, ihvertfall med min erfaring.. Likt løser likt sies det vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

ja likt, dvs en runde til meg Prickbort, og kjapper avsåyling, alternativ 2 er lakkrens over og så en voks eller sealer... borte da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

hvis du har 1komponent lakk på bilen kan den endre farge ved bruk av avfettinger som f.eks Prickbort. Hadde spraybokslakkert med 1k-lakk på samboerns bil en periode, og den ble misfarget, av hvitt i den grønne metallicen, som ikke gikk bort igjen uten lakkering på nytt. Står og advarsel om dette på en del avfettinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

space-ace

dette gjelder nede på kanalen da. det er sånn svart - rugglete greier der. gutts eller noe det kalles? den er vell kanskje 1komponent.

er ikke noe spesielt stress å lakke om akkurat det der da men.

skal ta å prøve som dere sa, løse opp med samme stoff eller eventuelt lakkrens :)

tar forresten pickborten forsegling/ wox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme når jeg har benyttet prickbort på framfangeren. Har to små "plugger" som er lakkert med 1komponent spray boks lakk.

Blei bedre etter en runde polish, men ikke helt 100 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Føler Prickbort er ok snill mot voksen/sealer, men bruker du det veldig ofte så sliter den nok en del på...

Nedre delen der er nok ikke "vanlig" bilakk nei, er mer solide greier det som skal tåle en del pga stein, vann, snø osv... mulig det kan draes over med feks Hammerite etc der også, men her har nok andre bedre tips en meg..

Prøv på et lite sted da med Prickbort så du ikke ender med gråsvart der nede, kan være at plastfornyer også kan hjelpe, men da kommer det tilbake etter en el to turer i regnevær tipper jeg.... Hadde noen sånne renner på bakluka på v40`n her og det tok jeg med lakkrens, borte da, men har ikke sjekket så voldsomt nøye der nå, så kan være at det er kommet tilbake igjen...

Husk å legge på Prickbort/avfettinger nedenfra og opp, har noe med hvordan det renner også (ikke helt sikker på hvorfor, men er en vanlig "greie" med avfettinger det)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...