Gå til innhold

Hvilke ullpads anbefales


East

Recommended Posts

Jeg trenger ullpads og lurer på hva jeg skal kjøpe.

Trenger noe som kan brukes etter våtsliping. Vil ha pads i 4" og 6"

Hva anbefaler folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ulempe med Scholl sin ull er at den pakker seg veldig fort, jeg syntes iallefall det så man må gjerne rengjøre den noen ganger mens man driver på.

Det er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Scholl sin er ikke så veldig grov at det gjør noe. Jeg har kun prøvd den lille og jeg er enig med Mats, den pakker seg ganske fort, blir nesten som en filt-pad etter litt jobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

So1o paden er endel grovere enn Scholl sin.. Men foamed wool og twisted wool er to forskjellige ting mtp cut og åssen det avslutter :)

Personlig er jeg glad i Scholl sin, men har kun prøvd So1o 1 gang så det har jeg tilgode å gi en bedre tilbakemelding på.. Åssen bil skal du bruke de på East?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So1o paden er endel grovere enn Scholl sin.. Men foamed wool og twisted wool er to forskjellige ting mtp cut og åssen det avslutter :)

Personlig er jeg glad i Scholl sin, men har kun prøvd So1o 1 gang så det har jeg tilgode å gi en bedre tilbakemelding på.. Åssen bil skal du bruke de på East?

Den skal i hvert fall brukes på fattern´s A6 med myk lakk (uten metallic) som ligger i bilpleieloggen min, så har jeg tenkt å øve meg på litt våtslip på et panser fra høgger´n, og om jeg føler at jeg mestrer det skal golfen våtslipes.

Om det blir noen kundebiler i sommer eller om jeg kun holder på med egne vet jeg ikke.

Jeg kan jo godt kjøpe noen forskjellige å teste, men vet ikke hva...Flere her inne mener vell at scholl ull ikke er så kraftig som ull kanskje burde være? (og blir fort mettet med produkt)

Noen som vet hvor Mirka kan kjøpes?

Har 3M noen ullpadder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

so1o paden avslutter ikke så bra, men så er det jo en heavy cutting pad så det forventer jeg heller ikke. kan godt hende det finnes noen bedre pads også, men alt kommer jo ann på bil, lakk og hva man skal kjøre etterpå. så hvis du forteller litt om bilen så er det garantert noen som har bedre erfaring enn meg her :)

litt sent sent ute der :P

mirka fåes kjøpt hos slip og rekvisita! :)

både mirka og 3m er å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar:

Hva er forskjellen på Swissvax sine i forhold til Scholl sine? Har forstått det slik at det er Scholl som lager pads for Swissvax. Ser jo at det er svart ull i stedetfor hvit, men oppbygginga er lik med tanke på skummet i midten.

Kan huske at jeg har lest noe om at folk brukte en metallspore eller noe slikt for å få liv i ullpaden igjen. Noen her inne som har erfaring med dette? Hvordan fungerer dette i forhold til en vanlig padbrush?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Det er bedre cut i de SV ull pads enn det det er i scholl padsene.. De uten skum fra scholl har jeg testet, men de liker ikke jeg å bruke. Mulig de er har bedre cut uten at jeg skal se det for sikkert. Jeg synest generelt sett scholl sine ullpads er litt for fine og mangler den cut'en jeg ønsker fra en ullpute. Er ikke store forskjellen på SV sin og scholl i cut da begge disse er lite cut pads. Mirka har jeg ikke prøvd, men har prøvd So1o og de kutter atskillig bedre(må snart få testet Mirka sine). Etter våtslip liker jeg personlig ikke ull best, men en grovere skumpad som f.eks grønn 3m/scholl blå eller gul da disse får opp tempen bedre og kutter bedre enn det du får av ull fra f.eks scholl. Varmen hjelper veldig.

Det som er fint med ull er at det er utrolig behagelig å jobbe med, samt gir en bra cut. Jeg har en sånn rense sak med sporer, dog i plast. Den fungerer veldig bra men er på ingen måte en nødvendighet. Funker fint med en nøkkel om du er nøden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Det er bedre cut i de SV ull pads enn det det er i scholl padsene.. De uten skum fra scholl har jeg testet, men de liker ikke jeg å bruke. Mulig de er har bedre cut uten at jeg skal se det for sikkert. Jeg synest generelt sett scholl sine ullpads er litt for fine og mangler den cut'en jeg ønsker fra en ullpute. Er ikke store forskjellen på SV sin og scholl i cut da begge disse er lite cut pads. Mirka har jeg ikke prøvd, men har prøvd So1o og de kutter atskillig bedre(må snart få testet Mirka sine). Etter våtslip liker jeg personlig ikke ull best, men en grovere skumpad som f.eks grønn 3m/scholl blå eller gul da disse får opp tempen bedre og kutter bedre enn det du får av ull fra f.eks scholl. Varmen hjelper veldig.

Det som er fint med ull er at det er utrolig behagelig å jobbe med, samt gir en bra cut. Jeg har en sånn rense sak med sporer, dog i plast. Den fungerer veldig bra men er på ingen måte en nødvendighet. Funker fint med en nøkkel om du er nøden:-)

Gul scholl har jeg i samlingen :) Så dette funker greit til å fjærne spor etter våtsliping med 2-3000 korn?

Sammen med f.eks S3 gold eller annen grov rubbing? Kanskje til og med S17 klarer 3000 korn?

Mikra sine får du kjøpt hos bl.a godkjemi, og de er de ullpadsene med best cut som jeg har testet hittentil :)

Finner ikke de på godkjemi.com jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

liker best so1o ull pads, de er lettere å kjære nærmere en mange andre ullpads da noen "sprer" seg veldig utover når de får litt fart

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker best so1o ull pads, de er lettere å kjære nærmere en mange andre ullpads da noen "sprer" seg veldig utover når de får litt fart

Wool Light Cutting eller Wool Heavy Cutting Pad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Gul scholl har jeg i samlingen :) Så dette funker greit til å fjærne spor etter våtsliping med 2-3000 korn?

Sammen med f.eks S3 gold eller annen grov rubbing? Kanskje til og med S17 klarer 3000 korn?

Finner ikke de på godkjemi.com jeg...?

Sorry, my bad! Er Metabo ull jeg mener... Disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Wool Light Cutting eller Wool Heavy Cutting Pad?

brukt gul mest, men begge er bra, ikke bare ulla der men hele formern på ullpaden som tiltaler meg, mer kontroll syntes jeg med de..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...