Gå til innhold

Produkter til førstepoleringsjobb


sponplanken

Recommended Posts

sponplanken

Begynner så smått å tenke på vårpussen og i den anledning ønsker jeg å gi bilen en skikkelig overhaling av lakken da den er full av swirls og vaskeriper. Har alldri gjort dette før og trenger litt hjelp

Tenkte å polere hele bilen med DA-maskin fra Turtle. Har en bekjent jeg kan låne denne av. Følger det med en standard pute på denne, eller må jeg kjøpe det utenom? Hvordan vet jeg hvilken pute jeg skal kjøpe? Er denne dugelig til å fjerne riper med, eller må du ha roterende?

Hvilke produktet skal jeg polere med? Er jo så mye at jeg aner ikke! Må ha noe som fjerner swirls og vaskeriper men som ikke er for hissig mot lakken. Noe relativt safe siden det er første gang jeg polerer. Har tilgang på " Meguiars ScratchX" eller" M82 swirl remover". Vil dette fungere sammen med maskin over hele bilen? Har ikke råd til å kjøpe produkter for mange penger for å prøve meg frem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius

Sjekk noen av guidene og artikklene her på forumet først du. Det er egentlig lite du kan få gjort med riper med den turtle maskina. Så vil absolutt annbefale deg og enten gå til innkjøp av en litt bedre maskin, eller sette bort jobben til noen som har det rette utstyret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Ja du får nok bort en del riper med en DA maskin, men den turtle maskina er ikke noe særlig tess dessverre... Mange her inne (inklusive meg selv) som har startet rett på roterende uten så mye problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

TW maskinen er vel grei til å legge på sealer med om det er den maskinen jeg har sett, den er ikke sprekest i gata, tror du fjerner mer for hånd en med den da den stopper opp med litt press og feks Meguiars Scratch X krever litt press for å gjøre en god jobb..

Anbefaler deg å vurdere en maskin som har mer trøkk, Meguiars sin g220 får du gjort mye med, DAS maskinen fra England hører jeg flere har bra erfaringer med også, den koster vel ikke så voldsomt mye, alternativt så er 2 hodern fra biltema til 299,- helt grei også til å ta en el to biler med (kan ikke sammen lignes med feks g220 maskine da, men grei nok til prisen) bytter du ut padsene som kommer med biltema maskine til sonax eller Cyclo så har du så du klarer å fjerne en del swirls, vaskeriper som er noe dypere er det værre med mht den maskinen der og generelt DA maskine, det går ja, mend et tar tid, vann sliper fjell også... men TTT ;)

Noen går rett på roterende maskin uten at det er noe problem, andre begynner med roterende og lurer på hvorfor det er masse effektlakk (kjørespor) etterpå, så det har nok noe å si hvordan du har det i henda... Personlig så liker jeg å anbefale noobs å bruke DA først, det er trygt, gir strålende resultater omg og gir fort mersmak tilmer jobber, og mer interesse rundt bilpleie. Funker ikke roterende og ting går skeis første gangen så er det fort gjort å pælme hele maskinen i buska og drite i det, da er det mer pes en moro.... gå før løpe prinsippet.. Northug begynte ikke karieren sin med 5 mil for å si det sånn, da gidder ingen å gå på ski etterpå :lol:

Men, som sagt så har mange hoppa rett på roterende og fått det til å funke bra med en gang, litt mer å sette seg inn i ja, men når det sitter så er det magi. DA er jo mer idiotsikkert mht pads og du kan sovne med maskinen på panelet uten at det er noe farlig, roterende er det nok en og annen som finner ut at tar mye fort i rett setting (kanter osv)

Så oppsummert fra meg:

DA maskin i en god kvalitet er å anbefale, Meguairs g220 el Flex sin DA er knallsaker begge to og er ikke noe du kaster når du en dag begir deg ut på eventyr med roterende, for meg er det must å ha begge to her.... er det drittlakk så kan DA redde dagen fort..

mht Produkt så er Scratch X (nye typen som funker sammen med DA) eller Meguiars ultimate Compound noe som er bra, (ultimate Compound har jeg ikke testet selv her enda, men ut i fra responsen med den på forumer så tørr jeg nevne den, good shit) MG82 funker også sammen med DA maskin, hva den fjerner er nok litt mer usikkert, så ville nok testet Ultimate Compound el Scratch X først om du har en av de....

Lykke til :)

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...