Gå til innhold

Tips Til å Forhindre Merker Av Fuglemøkk?


larserso

Recommended Posts

larserso

Ja, historien gjentar seg nesten hver gang. Hva faen er det med disse helvetes måkene og andre fuglekrek? Når bilen står møkkete/støvete kan det gå flere dager mellom hver gang en fugl driter på den. MEN, er bilen ren om kvelden kan du banne på at det er minst en lekker hilsen på den morgenen etter...

Bilen er orientblå og må være en av de vanskeligste fargene å holde pen (men også en av de peneste når den er bra :) ). Om jeg vasker ligger det igjen en matt flekk i lakken der dritten var. Må polere for å få det bort. Slik er det selv etter små fugler. Måker tar jo helt av... Da ser det ut som om lakken svulmer opp og det blir riper om man prøver å pirke på det.

Er det noen som vet hvordan man kan unngå at det blir flekker i lakken etter fugledrit? Finnes det noen voks eller lignende som klarer å forhindre dette? Har brukt Meguiars Tech-Wax og AutoGlym voks til nå uten hell... Flekkene går ikke bort ved vask, men må poleres.

Hadde bare en av de pensjonistene som leier garasje i borettslaget uten å bruke den forstått at det er ganske fortvilende å stå som nr. 9 på ventelista i over ett år... :( :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har latt skiten sitte på bilen 5 dager.

Spylte,vasket og tørket og det var ikke spor av fugleskiten.

Hadde da på to lag med #21,så den funker,det vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

MG21 holder bra mht fuglemøkk, Carnauba voks er også en bra sak mht dette.

Ett annet tips ang fuglemøkk på bilen er spytt, spyttet ditt inneholder enzymer som nøytaliserer syrer i fuglemøkk, så selv om det kan se noe DUST ut å stå og spytte på bilen så hjelper det med å næytalisere fuglemøkka og den lager ikke så mye merker i lakken. Dette må da gjøres fort da, ikke la møkka sitte på bieln i mer en 24 timer, da gjør den mye skade...

Personlig blir bilen spylt med vann asap om jeg ser det er kommet noe på bilen, hadde en flekk som satt noen dager på v40n og den lagde merke i lakken den. så her spyules det over en lav sko, samt at jeg har luftgevær også.....eeeh he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

larserso

Takk for tilbakemelding folkens!

Da skal jeg neste helg gå på med polish av noe slag (er tom for AutoGlym-proff greier jeg hadde så må finne noe annet), Meguiars Carnauba Wax og f.eks. MG21 om jeg finner det. Eller blir det unødvendig med Carnauba Wax da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding folkens!

Da skal jeg neste helg gå på med polish av noe slag (er tom for AutoGlym-proff greier jeg hadde så må finne noe annet), Meguiars Carnauba Wax og f.eks. MG21 om jeg finner det. Eller blir det unødvendig med Carnauba Wax da?

Legg isåfall MG21 først, og så voks over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars Fan
MG21 holder bra mht fuglemøkk, Carnauba voks er også en bra sak mht dette.

Ett annet tips ang fuglemøkk på bilen er spytt, spyttet ditt inneholder enzymer som nøytaliserer syrer i fuglemøkk, så selv om det kan se noe DUST ut å stå og spytte på bilen så hjelper det med å næytalisere fuglemøkka og den lager ikke så mye merker i lakken. Dette må da gjøres fort da, ikke la møkka sitte på bieln i mer en 24 timer, da gjør den mye skade...

Personlig blir bilen spylt med vann asap om jeg ser det er kommet noe på bilen, hadde en flekk som satt noen dager på v40n og den lagde merke i lakken den. så her spyules det over en lav sko, samt at jeg har luftgevær også.....eeeh he

Fy frelse. Først skal du robbe en stakkar.... nå harru gunner au `? er ikke noe hellig nedi gangstergrenda di eller ?

B A N D I T T :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Niks, her er ALT lov...untatt å tafse på biler, da BLIR du skutt og ender på samme sted som kråke og måke...he he

Husker ikke hvor jeg leste det, men mener de stod at carnauba wax var noe av det bedre mht fuglemøkk...skal se om jeg finner det igjen og poste en link til det...så ja, jeg hadde lagt det på bilen, ikke bare for fuglemøkkas skyld, men bilen blir jo hinsides blank også da...ren bonus det....he he

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot bilen min stå på ei fergekai her i Lofoten, da jeg var bortreist i helga..

Når jeg kom tilbake, var den FULL av fugledritt!

Hørte et genialt tips i dag.. På lekebutikker selger dem sånne look-a-like slanger..

Disse skal visst fuglene være kjemperedde..

Så han jeg fikk tipset hos brukte å legge en slik en på taket hvis han skulle la bilen stå ei stund, så var det ingen fugler som nærmet seg bilen engang!

Så nå skal jeg kjøpe meg en slik en i nærmeste fremtid :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det må prøves! :D

Merket et stygt merke midt på panseret mitt.. Er en flekk på ca 2x2cm, der dritten har ligget litt for lenge.. Prøvde å gnikke for alle penga med paint renovator, men til ingen nytte. Må det slipes ned? Ganske irriterende egentlig.. :P

Men det å spytte på driten, og spraye QD på og fjerne forsiktig med Microfiber funket fint. Kom over en ganske fersk flekk i helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Trenger ofte ikke å slipe, men du trenger minst scratchX om ikke kraftigere for å fjerne det..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaok, kan jo hende det går med paint renovatoren og, men desto sinnsykt mye arbeid. For etter 5 minutter merket jeg såvidt forskjell.. Dette var fra forrige eier vel og merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spekulerer litt på det :P Men om man skal prøve seg rett på roterende, eller gå for DA først er jeg litt usikker på.. Har jo litt å teste på da, fattern sin firmabil som han aldri fyller mer enn halv tank på fordi den snart er klar for huggeren f.eks :P

Sorry offtopic men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

honnings88

Hvis du har stor interesse for bilpleie og har en bil å leke deg med ville jeg gått rett på roterende. Har selv vært innom steget med DA men føler jeg er veldig klar for å gå over til roterende da DA tar lengre tid.

Angående fjerning av fuglemøkk pleier jeg å spraye på litt bug and tar remover før jeg vasker så det løsner litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja får se når jeg har fått jobbet litt i sommer om det blir noe :) Må vel fort ut med et par tusen for maskin, pads og produkter så..

Ser ikke for meg det kan være så vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...