Gå til innhold

Hvilke hobbyer har dere?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Hvorfor har du ikke hovedøvelser på bein og rygg i programmet ditt da?

Mitt ser slik ut

Dag 1

Benkpress eller dips for bryst

Foroverbøyd eller sittende roing

Skulderpress med manualer

Chins eller nedtrekk

Dag 2

Bicepscurl

Smal benkpress eller dips for triceps

Markløft

Strak markløft

Beinpress

Legger sittende

Mage

Dag 3

Stokkpress (skuldre)

Chins eller nedtrekk

Benkpress eller dips for bryst

Foroverbøyd eller sittende roing

Dag 4

Smal benkpress eller dips for triceps

Bicepscurl

Knebøy eller frontbøy

Good Mornings

Legger stående

Mage

Hei :) Jeg kan ikke gjøre alle øvelser fordi jeg ikke har utstyr for alt hjemme.Du mener øvelser som markløft og knebøy ja?

Trener du 4 dager i uken?

ps: vi trenger ikke diskutere hva som er lovlig og ikke her.Vi gjør som det passer oss, og er det for ille, så blir vi bura inne.Enkelt og greit ;)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyer er noe jeg er flink til å starte med, men også flink til å glemme :lol:

Driver med golf når det passer seg. Kanskje ikke det mest folk på min alder driver med, men steike så gøy det faktisk er :)

Ellers går det i ski om vinteren. Familien har hytte på Geilo, så blir både bortover og nedoverski(felles for de begge er after-ski)

Trives også veldig godt på ski bak båt om sommeren. Trente kickboxing frem til sommeren i år, men tiden strakk ikke til mot høsten. Synd egentlig, for det var god trening det! Tenker å begynne med det igjen, kanskje allerede etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter huskjøp ble det raskt investert i kjellerstua. Den blir mye brukt i disse kalde tider :) Og på onsdag kommer GT 5, det blir kos på 106" :fun:

DSC_0021-2-1.jpg

Endret av Bjørn_A

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg kan ikke gjøre alle øvelser fordi jeg ikke har utstyr for alt hjemme.Du mener øvelser som markløft og knebøy ja?

Trener du 4 dager i uken?

ps: vi trenger ikke diskutere hva som er lovlig og ikke her.Vi gjør som det passer oss, og er det for ille, så blir vi bura inne.Enkelt og greit ;)

Knebøy og markløft ja :)

Kjenner mange som ikke trener dem, og når de første begynner så øker de som bare pokker i styrke i hele kroppen, så er værdt og få seg en stang med vekter og begynne med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Knebøy og markløft ja :)

Kjenner mange som ikke trener dem, og når de første begynner så øker de som bare pokker i styrke i hele kroppen, så er værdt og få seg en stang med vekter og begynne med det :)

Brukte å ta ett par sett i uka med knebøy og markløft tidlig på 90 tallet. men nå er jeg på så lavt nivå at det har ingen hensikt ;) Har ett par måneder hvile nå, til han jeg trener sammen med er oppegående igjen.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte å ta ett par sett i uka med knebøy og markløft tidlig på 90 tallet. men nå er jeg på så lavt nivå at det har ingen hensikt ;) Har ett par måneder hvile nå, til han jeg trener sammen med er oppegående igjen.

Hvorfor skulle ikke det ha hensikt da?

Må jo være i alles interesse og ha bra styrke i kroppens viktigeste muskler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hvorfor skulle ikke det ha hensikt da?

Må jo være i alles interesse og ha bra styrke i kroppens viktigeste muskler :)

Joda, det har hensikt.Men uansett kunnskap så er det de 2 øvelsene folk drar på seg mest alvorlige skader på også.

Hehe, jeg prøvde noen sett vekter nå, men er ikke klar for det enda ;) 97kg benk,50kg triceps nedtrekk og lett biceps. Intensiv detailing i helga tar også på ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen hobbyer her

denne kommer til å bli mye brukt til våren, har hatt en annen (billigere) racer hittil så dette blir en kjekk oppgradering. Bergen - Voss står på programmet for 2011 så det kommer til å kreve en del trening.

madone45_blackblue.jpg

har hund og som "krever" noen turer, dvs, hun synes det er greit å være med. Hun kan skryte på seg Skålatårnet, Galdhøpiggen fra Spiterstulen, alle 7 i Bergen osv.

Utrolig sprek til å være så liten, hun løper mye i skogen sammen med svigerfar og, i tillegg til å løpe vedsiden av han når han går på bortoverski.

IMG_1127.jpg

Ellers er det detailing som er kjekt å bruke tiden på

Og så klart, alt dette kommer etter den tiden sønnen min på 8mnd legger beslag på

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg nok litt sånn sportsfiskeidiot til tider og er nok det jeg bruker mest tid og penger på, fluefiske og havfiske fra båt er for tiden det som står øverst på lista :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Tråd ryddet...

Norske lover gjelder her også, så vit hva dere poster opp og lovligheten rundt dette.

- Diskusjoner rundt dette er ikke av interesse for noen/de fleste her, så det kan taes på wwf.miljø.no/forum om det finnes

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobby ja... skal vi se...ikke tid til å løfte på skrapmetall kun for egen utmattelse, heller ikke tid til å drasse rundt i skauen på to glassfiber planker, sykle utgår da det ikke er noen nytterverdi i det, alt som går fort og er gøy har jeg rett og slett ikke tid til. Så konklusjonen er att hobby det er det ikke tid til gitt... jobbe på natt og sove på dagen og slik går ukene.

Det å jobbe 11 timers vakter på kveld/natt gir ikke mye tid til å finne på noe utenm å jobbe og sove.

På fridagene har jeg ungene så da er det ikke tid til noen hobby, får vel tid til å pusle med noe om ca 15 år da begge ungene har fylt 18 og bor for seg selv.

Prøver å snike inn noen timer med bil skruing om det er nødvendig samt litt vedlikehold av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Aleksander Ødegård

Har blitt noen hobbyer med tiden tann..

Den største hobbyen og lidenskapen er å sykle downhill.

35270_10150206340025523_821095522_13480508_4814556_n.jpg

269523_10150701643845523_821095522_19692278_916100_n.jpg

58054_10150341103145523_821095522_16378684_5073956_n.jpg

267627_10150698799995523_821095522_19646506_4255939_n.jpg

Har holdt på med dette i noen år nå og kommer nok aldri til å gå lei.

Film/video startet som en hobby, og ble til et yrke.

197632_10150415632840523_821095522_17632182_759997_n.jpg

16953_440903995522_821095522_10950729_3603631_n.jpg

I tillegg er det morsomt å pusle litt med foto.

27088_10150143173970523_821095522_11722992_1096657_n.jpg

Utenom dette liker jeg å kjøre twintip, og har tidligere trent kickboksing og muay thai. Kommer forhåpentligvis til å begynne igjen snart.

Med hytte på kysten kan jeg vel legge til havfiske og båtkjøring.

Siden man er her på forumet er det jo åpenbart at bilpleie hører til på denne listen!

Endret av Aleksander Ødegård
Lenke til kommentar
Del på andre sider

espen åmodt

er egentlig litt håpløs på hobbier.. starter på en å handler inn masse, så kommer neste hobby snikende..

så nå er det vel:

detailing av bil.

rc biler.

lage kniver og slirer

sykling

paintball

gitar

foto

og div spilling da, blispill har jeg blitt litt hekta på igjenn etter jeg satt opp en hjemmekino i kjelleren :P

og div annet..

Endret av espen åmodt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere hobbyer opp gjennom tiden, men de som jeg driver med i dag er først og fremst bilpleie. Ellers så går det i rc bil (large-scale), paintball, foto og data.

Er også lidenskapelig opptatt av elektronikk og gadgets.

Drev i flere år med lodding av chip i Playstation og xbox'er samt flashing av alt som kan flashes av duppeditter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...