Arne

Swissvax Opaque

24 innlegg i emnet

Fikk testet dette middelet i dag som jeg har sett frem til en lang stund.Egentlig så har jeg vært på jakt etter noe slikt i mange år uten og finne noe som kan brukes på mattlakk.Men nå er det kommet i hus og det skuffer ikke kan man si.Dette er vel noe av det setter prikken over I´en når man skal ta en bil.

Satte i gang i dag med og teste på B-stolpen min på høyreside.

2 ganger med pre-cleaner etterfulgt av 2 lag med Opaque voks,og jeg lar bildet tale for seg selv ;)

057.jpg

Kan vel ikke annet enn være fornøyd B)

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

knall..... def noe som skal i hyllene dette her :)

Testet det på viskerarmer også?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei Truls det har jeg ikke gjort enda,men det blir gjort når bilen skal tas til våren (når den engang vil komme :( )Da blir også plata til sidespeila og alt annet tatt på samme måte.Dette er et terningkast 17 produkt.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, ja tviler ikek på at dette er bra saker, er vel en "missing link" dette her mht matte flater..

så får bare glede seg..

takker for info`n Arne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser meget bra ut!

Du holder oss vel oppdatert mtp holdbarhet vel? :rolleyes:

Endret av Lexis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Will do ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som den gjorde det sortere. Men er det fortsatt matt eller ble det mer Bling??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Matt og fint slik det skal bli.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Arne :D Hyggelig at du deler dine erfaringer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig Dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut :) Kanskje jeg må ha en sånn etterhvert...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut. Hadde vært interessant med et skikkelig 50/50 bilde der halvparten var vanlig SV-voks og andre halvparten var Opaque.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut. Hadde vært interessant med et skikkelig 50/50 bilde der halvparten var vanlig SV-voks og andre halvparten var Opaque.

Det er ikke helt ideelt da det matte etter hvert ville bli blankere med standard voks... Dette har vært litt diskutert rundt omkring, og problemet er at etter hvert så blir det mer glans om man benytter den vanlige voksen og cf. Men man kan jo teste litt selv om man har noe matt lakkfinish det ikke er så farlig med :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Dag her.Jeg ville ikke ha testa med noe vanlig voks på de matte flatene nå som det er kommet en voks for dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke helt ideelt da det matte etter hvert ville bli blankere med standard voks... Dette har vært litt diskutert rundt omkring, og problemet er at etter hvert så blir det mer glans om man benytter den vanlige voksen og cf. Men man kan jo teste litt selv om man har noe matt lakkfinish det ikke er så farlig med default_smile.png

Betyr det at finishen i starten er ganske lik på standard og matt voks, men at den vanlige voksen blir blankere etterhvert?

Blir den matte lakkfinishen permanent ødelagt av vanlig voks, eller blir lakken matt igjen hvis en fjerner voksen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De testene Swissvax har gjort i fellesskap med Lambourghini (som vi er OEM leverandør til) viser at matte flater blir blankere etter bruk av vanlig voks og det var Lamboughinis krav som første til denne utviklingen. Problemet oppstår når det først er blankt som du nevner Øyvind, hvordan får man dette matt igjen? Jo mer man gnukker blankere blir det.. Om vi ser bort fra voks så er problemet med at lakken blir blank kanskje enda mer fremtredende på polish - derfor måtte Swissvax lage en helt egen pre-cleaner her...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er da det beste og bruke til Opaque serien for på føring?Jeg brukte mf,men vil det "polere" slik at det blir noe blankere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å bruke pad til å legge på og en mf for å ta av, men man skal ikke "buffe" for lenge...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret Dag ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det ikke er slipemidler i rensen/polishen er du ganske safe.

Har du så sær lakk at den ikke tåler MF, pad og det er dette ett godt produkt.

Er jeg misfornøyd på noen måte spør du sikkert nå, nei, dette er det lille ekstra produktet.

Blir som matt klarlakk på matt lakk, vanlig lakkrens og voks kan gi deg en plastikkaktig, glossy finish.

Som plastikkfornyer, ser bare mer rett ut med matt finish.

Så langt har jeg prøvd den på panser, felger, lister, motordetaljer og viskerarmer.

Resultatet var som forventa, selvom de 2 sistnevnte nok blir kortvarig pga. varme og spylervæske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive