Gå til innhold

Bilpleie i Stavanger-området?


Guest Stjerp

Recommended Posts

Hei,

Jeg er på utkikk etter et bra firma for bilpleie i Stavanger-området, vil gjerne få en full pakke med invendig- og utvendig rens + polering.

Er det noen her som har et bra tips til hvor man kan få dette uten å måtte betale en formue for det?

På forhånd takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy her på forumet holder til på Bryne, så han har kanskje mulighet til dette. Ellers er det et par andre som holder til i området.

Hvis du vil bruke et firma, så har Dr Wax fått litt bra kritikker etter hva jeg har skjønt. Koster nok noe mer enn hos privatpersoner

http://www.drwax.as/

Endret av Ad|oS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke mulighet for å ta noen biler, før tidligst etter påske, ettersom garasjen blir brukt til vinterlagring av Lotusen. Jer er heller ikke så glad i innvendig jobber (har ikke utstyr til rens).

Nedd her på forumet holder til på Kvernaland, kansje han har mulighet.

Av firma, så kan jeg anbefale Stangeland bil Ronny som driver dette, er meget flink, å har holdt på med dette i mangen år. Ellers så er gjengen på Forus bilpleie flinke folk.

Endret av Tommy

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Dr Wax er jo kunde av oss og vi får veldig fin tilbakemelding fra folk som har hatt biler der, så de kan helt klart anbefales fra vår kan :) Prismessig så vet jeg ikke hvordan de ligger i forhold til andre i området.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er gjengen på Forus bilpleie flinke folk.

jeg må si meg veldig uenig i at forus bilpleie har flinke folk , da bilen min var inne til annengangs behandling så var den full av hologram når jeg fikk den tilbake. så nå gjør jeg det selv heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy her på forumet holder til på Bryne, så han har kanskje mulighet til dette. Ellers er det et par andre som holder til i området.

Hvis du vil bruke et firma, så har Dr Wax fått litt bra kritikker etter hva jeg har skjønt. Koster nok noe mer enn hos privatpersoner

http://www.drwax.as/

Kikket på bildene på hjemmesiden til dr.wax. Vasker med svamp der ser jeg... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

RUBB, BON, LAKKRENS, SWISS VAX: 2500,- Da blir jeg litt skeptisk... om en regner ca 500,-timen ink materiell som egentlig ikke er mye om en skal leve av det... så blir det en hel bil på 5timer.... ink vask Det er sykt fort selv om det er en 1 steg med f.eks CFP... og hvordan er det da med vaskeriper og rds???

Bilen blir nok sikkert bedre en den var, men om en ønsker en "strøken" bil, bør en nok gå til en "entusiast"

og det avhenger jo selvfølgelig av utgangspunktet på bilen..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Vi har fått veldig mye kunder i stavanger området etter at fok har hatt bilene sine inne der som har blitt meget fornøyd, så noe riktig gjør de nok... Svampvask derimot... ;)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare konstatere at Dr.wax vasker med svamp, og ofte uten forvask av noe slag, så et kurs i vasketekknikk hadde de nokk trengt.

Men min bil ble fin den etter at de swissvaxa bimmeren, under poleringen blir jo de fleste, om ikke alle riper fjernet, de er kansje verre med de kundene som kommer der og tror de får skånsom vask etterpå.

Ellers må jeg vell si at de swissvax behandla bilene som jeg har sett, har vært over gjennomsnittet når det gjeller kvalitet, faren er at et godt rykte fort kan bli frynsete hvis arbeidsmengden blir for stor, og kvaliteten blir lidende.

Men er du lidenskapelig opptatt av kvaliteten på utført arbeid må du nokk til en som har dette som hobby og ikke som eneste leve brød.

Eller som de fleste her, ha lyst til å lære dette selv.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er nok det at skal du ha en topp kvalitets jobb hos et firma, så er det ikke billig, enkelt og greit...

Det rareste med det merket de hadde satt på bilen der, var jo at det ikke engang skjulte merket skikkelig! Men når man likevel skal ha på et klistermerke og ikke driver fylling av hakk osv, så kan man jo like greit sette det over for å få skjult det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUBB, BON, LAKKRENS, SWISS VAX: 2500,- Da blir jeg litt skeptisk... om en regner ca 500,-timen ink materiell som egentlig ikke er mye om en skal leve av det... så blir det en hel bil på 5timer.... ink vask Det er sykt fort selv om det er en 1 steg med f.eks CFP... og hvordan er det da med vaskeriper og rds???

Bilen blir nok sikkert bedre en den var, men om en ønsker en "strøken" bil, bør en nok gå til en "entusiast"

og det avhenger jo selvfølgelig av utgangspunktet på bilen..

Kjører vel over med produkt med masse filler i sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Robert Helgesen

Har hatt bilen min en Bmw 330I i flerne år hos Auto Shine rett ved kvadrat og er kjempeførnøyd med resultatet. Har prøvd diverse andre firmaer rondt om i sandnes/forus område med varierende resultat ..men skal ikke henge ut noen av dem her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Velkommen skal du være Robert.

Har aldri hørt om Autoshine før, men ser det har poppet opp noen anbefalingsposter om dem iløpet av gårsdagen på div forum. ;)

Regner med du har kommet på bedre tanker og ønsker å gjøre jobben selv fremover siden du har meldt deg inn her.

Ville startet med å lese noen av de gode guidene her inne, og bare stille spørsmål dersom du lurer på noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Er skeptisk til Autoshine. De har ingen annen belysning enn vanlig takbelysning når de polerer.

Poleringsmidlene kommer i samme type metalldunker som Tardis. Ukjent merke for min del...

Vasker med svamp gjør de..

Lo litt når de stillte opp firmabilen i skyggen bak Kvadrat, med Clas Ohlsen. Så swirls før jeg så det var en firmabilen til A.S.

Nice try Robert ;)

Viktig edit: De bruker forresten ikke maskin på plastdeler.. Dvs. front- og bakfanger blir tatt for hånd. :mellow:

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Naboen min hadde sin Toyota Previa inne hos Autoshine og jeg må si at bilen ble ganske blank og de har klart å fjerne en del riper han hadde på døra.

På panseret er det en del hologramer og bilen er fortsatt full av rds. Jeg er ikke så veldig imponert må jeg si, men mannen er kjempefornøyd. Veldig mye avhenger av kunden forventer. Han ga 2700 for jobben så det var ikke så hakkane gale.

Staljin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Har tilgode å høre bare skryt om de bilpleie verkstedene i stavområdet.

Har vert innom å sett på noen av de.

Å det er ikke imponerende for den prisen de tar.

Kun penger som betyr noe for de,

De raser over en bil innv å utv på noen få timer. sier seg selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
AcciDabbi

Et lite tips til dem som bor i Stavanger-omOgrådet..

Kjør innom Bavaria en dag det er sol å se på utstillings-bilene som står utfor der.. :lol:

Det er Forus Bilpleie som klargjør bilene for dem og di er FULLE av hologrammer og mange av dem har faktisk også direkte mye swirls.. :blink:

Forstår ikke at de ikke ser det selv.. :P

Men jeg snakket med en som jobber der.. Han sa di brukte 1-2 timer på en bil.. 3 timer hvis bilen var veldig sliten.. :lol:

Og jeg frykter at de bruker MG #66 som lsp.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...