Gå til innhold

Hva har du gjort med bilen i dag?


Arne

Recommended Posts

20 minutter siden, pck skrev:

Tok DCN-vask av to drosjer i dag. Det ble nok den siste DCN-vasken på mercen jeg kjører. Sjefen var i Tyskland i helgen og hentet en ny en til meg:thumbs:

 

 

Ny og gammel bil. 

 

Misunnelig, savner mulighet for å ta en skikkelig vask av drosja en gang i ny og ne.. Har en kompis som kjører i Gjøvik og får snap fra vaskehallen de har ganske ofte.. Jeg har vaskemaskinen til Statoil rett over veien og må vaske bilen innvendig stående ute i vær og vind utenfor sentralen :( Fikk DCN vask én gang når den var forholdsvis ny i fjor sommer, men siden den gang har den sett børstevask i maskin et par hundre ganger :thumbdown:

Endret av adivass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen egen vaskehall her heller. Må ty til bensinstasjoner og Kärcher-senteret når det skal vaskes. Men prøver å få tid til en DCN-vask 2 til 3 ganger i måneden. Den blir spylt i selvvasken og alt interiør tørket over med MF og APC to ganger i døgnet ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa

I helgen har jeg endelig fått gjort et prosjekt jeg har tenkt på lenge. Jeg har aldri vært noen fan av chrome listen rundt grillen på Audin, og har lenge tenkt på om jeg skulle bytte til en ny grill eller lakkere opp den jeg har. Har lenge tenkt på plastidip, men grunnet at dette ikke tåler kaldavfetting og har en tendens til å bli grått etterhvert har det bare blitt med tanken.
For noen uker siden lanserte bilpleiekongen at de begynte å føre Foliatec i sitt sortiment, denne er som plastidip men legger igjen en mere folieaktig hinne som også er motstandsdyktig mot de fleste avlettinger. Påskesalget medførte da en handel av dette og i helgen fikk jeg tatt fatt på det.

 

Utgangspunktet (glemte å ta før bilde så har vært en tur i arkivet) :P

M0xOzRs.jpg?1&key=c0d9a4ad48699cb795c93c

 

Første steget var å av med fronten, dette var kjapt gjort med å løsne 2 bolter og 4 skruer for så å lirke den av. Var egentlig ikke nødvendig å ta av fronten, men for å unngå søl på radiator og IC så var dette lettere enn å maskere opp rundt og bak grill.

69gAoOL.jpg

 

 

Demonterte grillen fra resten av fangeren. Lakkerte med en Black Glossy farge og la 4 strøk med denne før det ble 3 strøk med Foliatec Sealer som fungerer som en slags klarlakk.

6jmw38D.jpg

 

Etter det var ferdig herdet (30min etter siste strøk) ble grillen montert tilbake på frontfanger.

DkGYJZ2.jpg

 

Før jeg satt på fronten igjen måtte jeg jo selvfølgelig vaske alt som var skittent både bak framfanger og rundt radiator og lykter, så her gikk jeg over med APC og mf til det var rent. Liten frekk  50/50
2c4MXQh.jpg

 

Så var det på med fronten igjen og ferdig resultat ble slik.

svCiQwv.jpg

 

Veldig fornøyd selv og fikk den hissigere looken som jeg har lengtet etter, valgte også å la audi ringene være chrome for å matche grøftelysdekslene med chrome ring :) 

 

Endret av MortenHaa
  • DCN Poeng 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

k_sandnes

Ble bytte av knirkeforinger og intergralledd på sliteren idag.

received_10154220380301307.thumb.jpeg.be026f35943121aacf01eff742334bdf.jpeg

2 nye knirkeforinger og intergralledd for bakstillingen.

 

received_10154220592446307.thumb.jpeg.0eb05bf628f7e3420045edb48cf31f00.jpegreceived_10154220555736307.thumb.jpeg.13b94a7bfe39e9d210e24fbadbc19f9e.jpeg

Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte QuickJacken. Den gjør alt mye lettere.

received_10154220863556307.thumb.jpeg.24f762e1fc3ea3359a880c4161739b65.jpeg

Gamle foringen ute :) byttet på begge sider.

 

Nå er allefall den alternative hjulstillingen borte :)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Capone skrev:

Sååå strøken..:wub: Har du forresten vurdert å legge inn en bestilling hos Lator? Tidsriktige metallskilt uten det norske flagget hadde vært kronen på verket etter min mening!:)  

 

image.jpeg.3a9cc290e303f54d440756163cf194e4.jpeg

Er dette helt lovlig? Tenker på at man ikke brått får problemer med dokument forfalskning... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arild
19 minutter siden, overlay skrev:

Er dette helt lovlig? Tenker på at man ikke brått får problemer med dokument forfalskning... :P 

Lovlig på veteranbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
7 timer siden, Capone skrev:

Sååå strøken..:wub: Har du forresten vurdert å legge inn en bestilling hos Lator? Tidsriktige metallskilt uten det norske flagget hadde vært kronen på verket etter min mening!:)  

 

image.jpeg.3a9cc290e303f54d440756163cf194e4.jpeg

 

Når bilen fyller 30 skal jeg det.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgens

Ny bilen fortjente en real vask idag[emoji3]
Følelsen av å vaske sin nye bil første gang er fantastisk[emoji108]

Vasketeamet ble
Prickbort
Surfex 1:8
Fireball ironburn extra
CG honeydew snowfoam i kanonen
Og Fireball car shampoo i bøtta
Og scholl neo tilslutt [emoji5]

Ble så "inn" i vasken at jeg glemte før og under bilder[emoji23][emoji23]

IMG_3279.JPG


Tok samtidlig mammas bil som ikke har vært vaska siden sikkert januar[emoji23][emoji23]
Samme produkter der og
IMG_3281.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa
4 minutter siden, Arild skrev:

Meget nice! 

 

Våtslipt bare med 3000 eller gikk du grovere på den? 

Gikk over alt (utenom tak og bakluke/fanger) med 2000 grit og så ble alt polert opp igjen med roterende, ull og koch chemie heavycut.

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgens
Prosjekt fiksing av rust på hjulbuer og våtslipe hele bilen er endelig ferdig, etter 9 dager og et antall med timer som jeg ikke vil vite [emoji5]
En liten S&S kommer vel etterhvert.

FrFSi1k.jpg
 
5arWb6y.jpg
 
ZJdT6tB.jpg
 
 

Steike![emoji50] Godt arbeid, litt av en wetlook[emoji7]

Gikk ikke tilfeldigvis i kristiansund /omegn før denne?[emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa
2 timer siden, Jørgens skrev:


Steike!emoji50.png Godt arbeid, litt av en wetlookemoji7.png

Gikk ikke tilfeldigvis i kristiansund /omegn før denne?emoji4.png

Ble helt greit wetlook ja :lol:
Denne har ikke gått i kristiansunds området nei. Jeg er eier nr 2 og kjøpte den av en kar som hadde kjøpt den ny av møller her i byen :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgens
Ble helt greit wetlook ja :lol:
Denne har ikke gått i kristiansunds området nei. Jeg er eier nr 2 og kjøpte den av en kar som hadde kjøpt den ny av møller her i byen [emoji4]

Åja[emoji16]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...