Gå til innhold

Kjøp av Foamgun/cannon


Hans Olav

Recommended Posts

Lurer litt på å kjøpe foamcannon/gun. Forskjellen er vel at en av de lager mer og tykkere skum enn den andre? Hvem er hvem? :)

Passer de på hvilken som helst HT? Hvordan kobler man dette liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Foam gun er til hageslangen og foam canon er til høytrykksvasker.

Foam Canon er veien å gå, foam gun er "lame" saker i forhold

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Når det gjelder foam gun til hageslange så har du for eksempel denne:Wolfgang Foam Gun

Har ikke høytrykkspyler så jeg skal kjøpe denne uansett hvor lame det er B)

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i så fall Canon jeg skal ha :)

Litt usikker på hvordan det funker jeg. Såpe og vann i en tank? Hva lager best skum?

Får man med noen form for "multikobling" som passer alle spylere?

Må man skru av deler av håndtaket? For man kan vel ikke koble den på tuppen av spyleren? Skaftet er jo langt. :)

Linker til bra kanoner?

Endret av Hans Olav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, pleier å vaske bilen hjemme hos fatter og han har en svær ny foma varmtvannsvasker.. Tror ikke det går å skru av noe på pistolen der.

Når jeg nå tenker meg om så kan man jo ha såpe på den... Ikke testa så vet ikke hvordan skummet blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir dårlig i forhold :) Stort sett alle høytrykkspylere har den muligheten men det blir mer såpevann enn skum. Er ingen vei rundt foam cannon hvis du skal ha skum.

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du nok på alle, selv om ikke alle har "hurtigkobling". Men de fleste nyere ht-spylere har det. Foma har vel et par forskjellige koblinger :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Såpeopplegget på større type varmtvannsvaskere pleier ofte å være veldig bra.. Mest sannsynlig er det en skrukobling på lansen ville jeg tro, da er det bare å dra på Tess og kjøpe noen forskjellige koblinger med innvendige og utvendige gjenger og lage til overgang selv.. Men test ut den på maskinen først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe trukke jeg skal kødde og skru for mye på vasker'n til fatter. Da klikker'n i vinkel trur jeg :)

Det kjipe er at han har en eller annen såpe oppi der og hvis jeg skal bruke f eks maxi sud osv så må jeg tømme den tanken først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe trukke jeg skal kødde og skru for mye på vasker'n til fatter. Da klikker'n i vinkel trur jeg :)

Det kjipe er at han har en eller annen såpe oppi der og hvis jeg skal bruke f eks maxi sud osv så må jeg tømme den tanken først...

De større Foma inkl denne VV-vaskeren har M22 kobling mellom pistol og vaskelanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Liker Bilt Hamber autofoam alene jeg i foam canon, føler den tar godt med møkk... om det er vask av "ren" bil så duger det meste syntes jeg, skummer godt i foam canon okkesom

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Stjeler denne tråden istedenfor å lage en ny :) Handla meg en Karcher K 7.400 idag :D

Så hadde jeg tenkt å få bestilt meg en Foam cannon, men hvem vil dere anbefale meg?

Den fra blankbil.no eller fra scandicshine.no?

+hvem såpe?

Takker for alle svar!

Mvh Kai Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78

Jeg har bare testet foam cannonen som Scandicshine selger, den har fungert utmerket.

Men både scandicshine og blankbil er seriøse aktører som leverer kvalitet.

Når det gjelder valg av såpe, så fungerer det meste. CG maxi suds er en av mine favoritter.

Endret av cotte78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...