hmsilset

Vann på pad når en jobber med produkter som tørker fort

Jobba en del med Sholl So3 på burgunder cuttingpad fra meguiars i helga.Etter 20 sek omtrent så la det seg igjen tørre rester i striper her og der, sikkert pga det er ganske tørt fra før og at pad og lakk er litt varm. Spraya på noen dråper med vann med litt maxi suds2 bilshampoo fra chemikal guys i på paden og satte igang igjen, og følte det gikk lettere da.Det som er halvveis tørka inni padden ble løst opp, så kjørte til det ble tørt og vanskelig å jobbe med igjen. S30 f.eks trenger jeg ikke å gjøre det med,da den er mye mere tyntflytende, og tørker ikke ut.

Noen andre som pleier å gjøre sånt her, eller er det helt feil å gjøre sånn? ;) ps:rensebørste for pad er ikke anskaffet enda, men er uansett i tvil om å bruke det på så tørre produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polish uten så mye oljer, typisk grove polish tørker som regel en del raskere enn de som er finere. Derfor er det ofte greit å prime paden med produkt, slik at du kan kjøre lengre. Kan også være lurt å prime (mette) paden med en finere polish som inneholder mer oljer.

Man kan også bruke vann eller en quick detailer for å kjøre produktet lengre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp :) Da får jeg fortsette med det.Bruker veldig lite, for ellers har det lett for at det blir søl :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan bruke 2 produkt på puta. Feks.3 dråper grov og 1 dråpe med noe som inneholder olje (fin polish) når du legger på for og jobbe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en eldre mirrorglaze eller 3M ultrafina er det mye oljer i disse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann eller qd bruker jeg ofte, men såpe?? :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker som regel vann med en liten dært ONR.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker heller å bruke vann, men prøv med en annen pad først da burgunder Megs pad er relativt "tørr" iforhold til Scholl og 3M sin.. Det er sjeldent at jeg primer pad i det hele tatt. Fungerer like fint uten og du får bedre cut enn om du "blander" ut produktet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller du kan bruke 2 produkt på puta. Feks.3 dråper grov og 1 dråpe med noe som inneholder olje (fin polish) når du legger på for og jobbe.

Da tror jeg det blir løsninga :)

Jeg foretrekker heller å bruke vann, men prøv med en annen pad først da burgunder Megs pad er relativt "tørr" iforhold til Scholl og 3M sin.. Det er sjeldent at jeg primer pad i det hele tatt. Fungerer like fint uten og du får bedre cut enn om du "blander" ut produktet...

Ja, skal få bestilt andre sorter cutting pads.Men liker denne selv om den er "tørr" :)

Vann eller qd bruker jeg ofte, men såpe?? :blink:

ikke såpe, men bilshampoo ;) Må jo få over bilen etterpå da, for å være sikker på å få bra heft på voksen, men det gjør jeg jo uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt XMT Polishing Pad Conditioner, men kunne sikkert like godt brukt vann. Det er vel bare for å få tilført litt fuktighet til pad'en? Blir fort knusktørt med rubbing og lignende jaffal.

Interessant med å tilføre midler med olje, men vil ikke det gå ut over effekten til compounden? Er det ikke også fy-fy å bruke samme pad til flere produkt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt XMT Polishing Pad Conditioner, men kunne sikkert like godt brukt vann. Det er vel bare for å få tilført litt fuktighet til pad'en? Blir fort knusktørt med rubbing og lignende jaffal.

Interessant med å tilføre midler med olje, men vil ikke det gå ut over effekten til compounden? Er det ikke også fy-fy å bruke samme pad til flere produkt?

Å blande inn litt finere polish og grovpolish i en cut-pad er ikke fy fy, men cut kan bli litt redusert. Omvendt er ikke lurt. Finpolish må ikke inneholde rester av en grov polish i det siste steget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, so :) Greit å lære no nytt innimellom. 1:3-1:4 mellom rubbing og oljete eller så där, va? Må prøves neste gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Optimum hyper Compound er ekstremt oljete til å være grov rubbing og er veldig fin å bruke til å blande ut uten å miste så mye cut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessan lesing, da vil maskinen kanskje bli lettere å styre om paden ikke blir så tørr. Har opplevd med 3M FCP på grønn pute at maskinen gjerne vil gå sine egen veier. Det skyldes nok mest sansynelig for lite trening med roterende, men hjelper kanskje om jeg blanner inn litt blå ultrafina som det blir nevnt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oooh, nice tråd, hadde tenkt å spør om nesten akkurat det samme :)

så om jeg har skjønt dette rett, for å prime en pad, så holder det å bare gi den en liten dusj med litt vann så den blir litt fuktig?

Prøvde dette med DA'en og autorange paint cleaner, men der syns jeg produkte ble veldig vanskelig å tørke av...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er behov pleier jeg og ta ett par sprut med ONR, det gjør susen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive