Gå til innhold

Sort metallic 99 mod. BMW 320d(13/2.2010)


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Sett på den litt, men ikke skikkelig lys der vi stod.Ser ikke ut som at det er så mye riper, men vurderer å kjøre på ett pass med s03+ før jeg bruker s30 siden dette sikkert er en hard lakk. Den så også ganske ren ut, så vask vil gå ganske fort. Det er kjekt, for jeg liker å ha masse tid og energi igjen til maskinpoleringen. Tipper de fleste her liker den delen mest. Samtidig som jeg polerer denne, så skal eieren skifte downpipe og en demper på bilen min, men det blir på ett verksted 200 meter unna :) Kjørt med gåen demper i 3 år, så er på høy tid :blink:

Litt bilder og en film kommer sent i morgen kveld.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

spennende, du har jo virkelig fått opp dampen! Håper du bruker alle tipsene som du har fått i de foregående kapitlene :)

Gleder meg til bilder og video!

Ja, går unna her :) Jeg lager egen tråd for hver bil uansett, for det er for å lære og for å få tips.Hadde vært respektløst og rett og slett idiotisk å bare vise filmer og bilder, og gitt blanke å følge tips og råd fra mange som kan mere enn meg :) Føler meg mere selvsikker etter å ha laget disse, og det er fint å bare kunne "gå løs" på en bil og vite at det faktisk kommer til å bli bedre eller like bra som forrige gang :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til denne - er såpass misunnelig på folk som har fine lokaler å jobbe i at jeg snart kravler oppetter veggene her...

Og trust me - bare etter å ha lest igjennom diverse tråder her så er du på en helt annen planet mht detailing enn "naboen". Men å komme på nivå med de beste her inne (de er i Premiership og jeg rusler rundt i 8-divisjon bedriftsfotball på Island selv) krever masse jobbing, svette og innsats - så det er bare å stå på videre. Jeg synes du er flink jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Gleder meg til denne - er såpass misunnelig på folk som har fine lokaler å jobbe i at jeg snart kravler oppetter veggene her...

Og trust me - bare etter å ha lest igjennom diverse tråder her så er du på en helt annen planet mht detailing enn "naboen". Men å komme på nivå med de beste her inne (de er i Premiership og jeg rusler rundt i 8-divisjon bedriftsfotball på Island selv) krever masse jobbing, svette og innsats - så det er bare å stå på videre. Jeg synes du er flink jeg :)

Takk :) Ja, snubler du innom denne klubben så har man hoppet opp fra bunn og opp på ett bra nivå allerede bare ved å lære

å vaske bilen på en effektiv og skånsom måte. Så siden du er aktiv her,og hr en såpass strøken bil så er du nok flink du også :)

Når det gjelder lokaler, så er jeg og mange andre her heldige.Men om jeg ikke hadde jobbet der jeg gjør, så hadde ikke det vært

enkelt å finne bra lokaler her heller.Er ikke lov å bygge noe her heller for tiden, bare fordi ett lite fjell kan rase ut..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ltt bilder.film kommer senere. Peisa på med s03 og meguiars cuttingpad igjen :) Får bedre resultat for hver bil nå, og håper det aldri tar slutt :)

001-10.jpg

002-8.jpg

003-4.jpg

004-3.jpg

005-4.jpg

006-3.jpg

007-2.jpg

008-3.jpg

009-4.jpg

010-2.jpg

011-2.jpg

012-2.jpg

013-2.jpg

014-2.jpg

015-3.jpg

016-2.jpg

017-4.jpg

018-2.jpg

019-2.jpg

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som du er litt ustø på kanelhanda Hans Magne :D litt uklare bilder,men bilen ser jo definitivt mye blankere,godt jobba,brukte du lang tid?

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

ser ut som du er litt ustø på kanelhanda Hans Magne :D litt uklare bilder,men bilen ser jo definitivt mye blankere,godt jobba,brukte du lang tid?

Takk.Jeg heter Hans Martin ;) Blir fort blury med kameraet mitt, men du får jo se film senere :) Må bare være litt sosial før jeg lager til.

Brukte 8 timer,hehe. Vet det er lite, men gikk fort å vaske den og fort å maskere, så kosa meg mest med maskinarbeid.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormende fremgang her Hans Martin.Mye bilder men savner skriving mellom bildene her for og forklare fremgangen/prosessen.Keep up the good work.Hadde vært moro med et fylkes treff engang i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Stormende fremgang her Hans Martin.Mye bilder men savner skriving mellom bildene her for og forklare fremgangen/prosessen.Keep up the good work.Hadde vært moro med et fylkes treff engang i løpet av året.

Ja, ett dagstreff hadde vært artig :) Takk.Skal fortsette å stå på. Jeg er litt travel, og alt skal gjøres på en gang, så jeg filmet kun de viktigste produktene:) Har bestemt meg for å filme og ta bilder kun etter vask, 50/50 test og ferdig polert bil.Men skal skrive mere neste gang.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette her :)

Som sagt er noen av bildene litt uklare, men noen er også bra. Defektene kommer frem på bildene og en får et bra inntrykk av hva du har å jobbe med. 50/50 bildet viser også at har fått fjernet en del defekter. De beste bildene i denne posten gir meg et mye bedre inntrykk av hva du har fått utrettet, enn de videoene jeg har sett.Så her er det bare å kjøre på med masse bilder.

Savner også litt tekst mellom bildene.

Keep up the good work :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser bra ut dette her :)

Som sagt er noen av bildene litt uklare, men noen er også bra. Defektene kommer frem på bildene og en får et bra inntrykk av hva du har å jobbe med. 50/50 bildet viser også at har fått fjernet en del defekter. De beste bildene i denne posten gir meg et mye bedre inntrykk av hva du har fått utrettet, enn de videoene jeg har sett.Så her er det bare å kjøre på med masse bilder.

Savner også litt tekst mellom bildene.

Keep up the good work :)

Takk :) Joda, bilder er viktig, og noen ble da bra.Men nå har jeg filma litt roligere i perioder og brukt ekstra lys.

Ser det bra ut?? ;)

ps: mange plasser ser ut som kjørespor, men er lakk som er flasset og slått av fra før.Maskerte mange sånne for å slippe å ødelegge pads eller rive bort mere..

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så ILLE ut i lakken før du begynte synes nå jeg da! Blankt ble det i allefall til slutt! Du kan nok øve deg endel på å ta bilder. Særlig refleksjonsbilder under lyskilder for å vise swirls og defekter :) Det virker som du tar bilde av lyset som treffer lakken og ikke refleksjonen av lyskilden i lakken :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Denne så ILLE ut i lakken før du begynte synes nå jeg da! Blankt ble det i allefall til slutt! Du kan nok øve deg endel på å ta bilder. Særlig refleksjonsbilder under lyskilder for å vise swirls og defekter :) Det virker som du tar bilde av lyset som treffer lakken og ikke refleksjonen av lyskilden i lakken :)

Ja, blank ble den :) Jeg skal øve på å ta bilder, og kanskje leie inn en som kan neste gang.Bilder er viktig, men jeg får da frem noe av tilstanden B)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Var litt av et utgangspunkt du hadde i starten, så denne jobben skal du klappe deg på skulderen av. Dokumentasjonen bør du jobbe med, for det er ikke noe særlig gøy å se på bilder som er ute av fokus - da er det bedre å kutte dem ut.. Vet at det kan være vanskelig å ta gode bilder med kompaktkamera, men da er det bare å ta mange, så har du litt å velge mellom (minneplass er gratis). Angående filmingen så går det fort som nevnt..

Jeg husker fortsatt den første filmen din av poleringen og da jobbet du veldig fort med maskinen. Vet ikke om du har roet ned tempoet, men mindre områder og rolig maskinføring gjør at du klarer å ta mer defekter. Bare et tips..

På neste jobb kan du jo filme litt av poleringen så kan du få noe feedback på teknikken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Var litt av et utgangspunkt du hadde i starten, så denne jobben skal du klappe deg på skulderen av. Dokumentasjonen bør du jobbe med, for det er ikke noe særlig gøy å se på bilder som er ute av fokus - da er det bedre å kutte dem ut.. Vet at det kan være vanskelig å ta gode bilder med kompaktkamera, men da er det bare å ta mange, så har du litt å velge mellom (minneplass er gratis). Angående filmingen så går det fort som nevnt..

Jeg husker fortsatt den første filmen din av poleringen og da jobbet du veldig fort med maskinen. Vet ikke om du har roet ned tempoet, men mindre områder og rolig maskinføring gjør at du klarer å ta mer defekter. Bare et tips..

På neste jobb kan du jo filme litt av poleringen så kan du få noe feedback på teknikken:-)

Takk.Jeg er fornøyd.Noen ganger må man bare være det :) Skal forbedre bilder som sagt, sånn at de ikke blir utydelige ihvertfall.

Skal filme litt av maskinpoleringen neste gang.Jeg la ut det klippet fordi det var den absolutt første gangen jeg har lagt en pad mot lakk :) Jeg er mye jevnere nå, og jobber sånn dere gjør i perioder,hehe.Små perioder ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Joda, bilder er viktig, og noen ble da bra.Men nå har jeg filma litt roligere i perioder og brukt ekstra lys.

Ser det bra ut?? ;)

Filmen er grei den, men jeg får fortsatt bedre inntrykk av jobben du har gjordt ut fra det ene 50/50 bildet. Som Brynjar sier; minneplass er gratis, så det er bare å fyre løs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal fotografere swirls eller hologrammer så lyser man ikke nødvendigvis direkte på lakken, man fotograferer refleksonen av lyskilden :) Bare for å gi deg et eksempel på hvordan man tar bilde av swirls og defekter, her er et av mine bilder:

post-843-1266152623,56_thumb.jpg

Her kan du se at jeg ikke lyser på bilen i det hele tatt, men på skrå ned i bakken. Altså det er refleksjonen av lykta du skal ta bilde av, ikke der strålen treffer :) Håper det hjelper litt :)

Endret av mighty82

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...